-Sigrid- skriver:
Apropos den tone du snakker om så virker mange udråbstegn meget voldsomt når man læser det. Det gør det sværere at komme med sin mening på en rolig facon, hvis man ikke har lyst til at være med i en voldsom debat, men bare vil dele et synspunkt 
Hvis min datter vågner om natten og nægter at falde i søvn igen siger jeg (når hun ligger inde i sengen og skriger) "hoooold nu kæft!", vil hun ikke have børstet tænder/næse holder jeg hende, hvis hun bliver ved og ved med ting tager jeg hende bestemt op og sætter hende et andet sted hen. Da hun var mindre og vi gik tur med barnevognen har jeg trukket huen ned over mit hoved og sagt "aaaaaaargh!".
Min far har givet mig lusinger osv da jeg var barn. Ikke voldsomt, men jeg var meget bange for ham når han var vred, og min største "dagligdages" frygt er at jeg kommer til at slå min datter en dag fordi jeg ikke ved hvordan jeg skulle håntere en presset situation. Jeg håber jeg bliver bedre end mine gamle.

Jeg synes også der, udover vi alle er forskellige, er meget forskel på børn, nogle børn giver bare større udfordringer end andre.
Nu har jeg haft Daniel som er for tidligfødt, havde mild kolik, og bare generelt haft store søvnproblemer fra fødsel til nu, og når jeg mener ikke sove igennem, mener jeg ikke vågner en gang eller 2 og skal puttes med sut, så er det som periodevis svær og periodevis, ekstremt udfordrende, som de sidste uger med hysteri 4-5 timer hver nat i streg, og så er det altså op af bakke. Der kan forældre med velmenende råd som, har du prøvet at give en tår vand, i hovedet godt få en flad(tanker)
Det kan være så svært, så synes også man skal passe på med at dømme andre
Synes du er en god mor for Nethe
Anmeld