Hvor går grænsen ?? ( at være voldsom overfor sit barn)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1. marts 2013

Kløver

For mig at se er grænsen meget individuel, vi kan alle blive skubbet ud over den grænse, jeg synes absolut ikke det er ok at bide sit barn, men hvir gør vi alle nogle gange dumme ting i et svagt øjeblik. Ingen er perfekte forældre, og synes det som er langt vigtigere, end at sætte grænsen for den desperate handling, er nok tacklingen bagefter. At man gør alt man kan for ikke at gøre det igen eller forbedre.
Alle kan jo komme til at råbe af deres barn, og flere eksperter har udtalt at det at råbe, faktisk er lige så slemt som at slå ens barn

Vi er alle kun mennesker

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. marts 2013

Kløver

-Sigrid- skriver:

Apropos den tone du snakker om så virker mange udråbstegn meget voldsomt når man læser det. Det gør det sværere at komme med sin mening på en rolig facon, hvis man ikke har lyst til at være med i en voldsom debat, men bare vil dele et synspunkt 

Hvis min datter vågner om natten og nægter at falde i søvn igen siger jeg (når hun ligger inde i sengen og skriger) "hoooold nu kæft!", vil hun ikke have børstet tænder/næse holder jeg hende, hvis hun bliver ved og ved med ting tager jeg hende bestemt op og sætter hende et andet sted hen. Da hun var mindre og vi gik tur med barnevognen har jeg trukket huen ned over mit hoved og sagt "aaaaaaargh!".

Min far har givet mig lusinger osv da jeg var barn. Ikke voldsomt, men jeg var meget bange for ham når han var vred, og min største "dagligdages" frygt er at jeg kommer til at slå min datter en dag fordi jeg ikke ved hvordan jeg skulle håntere en presset situation. Jeg håber jeg bliver bedre end mine gamle.

Jeg synes også der, udover vi alle er forskellige, er meget forskel på børn, nogle børn giver bare større udfordringer end andre.

Nu har jeg haft Daniel som er for tidligfødt, havde mild kolik, og bare generelt haft store søvnproblemer fra fødsel til nu, og når jeg mener ikke sove igennem, mener jeg ikke vågner en gang eller 2 og skal puttes med sut, så er det som periodevis svær og periodevis, ekstremt udfordrende, som de sidste uger med hysteri 4-5 timer hver nat i streg, og så er det altså op af bakke. Der kan forældre med velmenende råd som, har du prøvet at give en tår vand, i hovedet godt få en flad(tanker)
Det kan være så svært, så synes også man skal passe på med at dømme andre

Synes du er en god mor for Nethe

Anmeld

2. marts 2013

esioul

Nu kan hver enkelt person jo have problemer med elsempelvis temperament, som gør at man reagere som man nu engang gør! men det er da stærkt man som person erkender sine problemer og vil søge hjælp! nå men jeg kunne hverken finde på at slå, bide, spytte, sparke, skubbe - måske hæve stemmen

Anmeld

2. marts 2013

BellaT

Lady Marion <3 skriver:

I foranledning af den anden tråd (ikke for at trampe på moderen der bed sit barn)  Jeg er nysgerrig fordi så mange af jer ikke syntes det var for voldsomt pludselig at kamme sådan over , i syntes vi andre er hellige fordi vi syntes det var en voldsom handling !!!   Hvor går grænsen ??   Hvis det er ok at kamme over en enkelt gang og bide sit barn i ansigtet hvad er så mere ok ??   Hold en pæn tone , det er ikke en provokation men ren nysgerrighed om forskellig opdragelse

Debatten gik ikke ud på om det var ok at bide sit barn. Ikke en eneste har sagt god for det. Og moren søgte heller ikke bekræftelse i dette.

Men jeres hårde svar til en dybt ulykkelig angrende mor, sætter nok mor-genet/medmenneske-genet igang hos nogle/de fleste af os.

Ang. dit spørgsmål, så er der ikke noget som helst, der sårer vores børn, der er iorden. Heller ikke at råbe og skælde ud. Synes dit spørgsmål er unødvendigt. Det siger ligesom sig selv at ingen synes det er ok, når man bliver drevet derud, hvor man gør uhensigtsmæssige ting. Men vi er mennesker.

Anmeld

2. marts 2013

wamse

Gider sgu ikke læse alt igennem, for jeg har jo min grundholdning uanset hvad.

Grænsen er for mig, uanset hvilket grundlag, der hvor jeg enten hæver stemmen eller bliver fysisk overfor mit barn, det er for mig no go no matter what

Jeg ved at jeg kan hæve stemmen overfor min datter af alverdens grunde, men det fjerner ikke, at jeg ikke synes at det er ok.

Anmeld

2. marts 2013

gædde/gitte

Lady Marion <3 skriver:

hårdtbbabarbarnbarneI foranledning af den anden tråd (ikke for at trampe på moderen der bed sit barn)  Jeg er nysgerrig fordi så mange af jer ikke syntes det var for voldsomt pludselig at kamme sådan over , i syntes vi andre er hellige fordi vi syntes det var en voldsom handling !!!   Hvor går grænsen ??   Hvis det er ok at kamme over en enkelt gang og bide sit barn i ansigtet hvad er så mere ok ??   Hold en pæn tone , det er ikke en provokation men ren nysgerrighed om forskellig opdragelse

Nu er den anden tråd låst..... hun nappede ungen i kinden, ikke hårdt...barnet tog ikke skade. Hvad er problemet? Min mor har 1 gang taget MIG hårdt i armen, med hendes sylespidse negle ... jeg led da ingen psykisk last, men satte aldrig hunden op på middags bordet igen

Anmeld

2. marts 2013

AMM00

Miss Kat skriver:

Rørerende...? Baby.dk mangler en funktion, så man senere kan rette sine stavefejl! 

Man kan vel godt lave fejl engang imellem som man ikke ligger mærke til til ??

Anmeld

2. marts 2013

Maja88

Tror virkelig kun de personer,som selv har været udsat for fysisk overlast kan retfærdiggøre det..

Ork man hører mange sige: jeg har fået mange røvfulde som lille og jeg fejler da ingenting i dag...så en røvfuld tager man ikke skade af.... 

JO man gør sku så og det er ulovligt.. så kan det være ligemeget om det kun er en markering.....

I min verden er fysisk afstraffelde et no go....

Man må bruge sine ord istedet.

Anmeld

2. marts 2013

Koen.

Maja88 skriver:

Tror virkelig kun de personer,som selv har været udsat for fysisk overlast kan retfærdiggøre det..

Ork man hører mange sige: jeg har fået mange røvfulde som lille og jeg fejler da ingenting i dag...så en røvfuld tager man ikke skade af.... 

JO man gør sku så og det er ulovligt.. så kan det være ligemeget om det kun er en markering.....

Jeg er så enig!

Anmeld

2. marts 2013

Laulund87

Maja88 skriver:

Ja det tror jeg da også for hvis man har været udsat for det, tror man jo det er sådan man gør tingene. Kan huske der var en herinde der gav sin lille pige lussinger og hun havde, "sjovt" nok, selv fået dem som lille. Så er man hjernevasket til at mene det er helt ok.

Heldigvis er det dog sjældent der er nogen herinde der ligefrem synes vold er ok.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.