felixjulius skriver:
Klap dig selv på skulderen. Der er jo ingen der mener at det er okay at reagere voldsomt overfor et barn, det er vi alle enige om. Men det er naivt at tro at det ikke kommer til at ske for os alle en dag. Vi er kun mennesker og at miste besindelsen sker for alle. Den mor bed ikke sit barn hårdt. Hun markerede i et svagt øjeblik. Så klap lige hesten. Det kan ikke ligefrem kaldes børnemishandling vel?! Jeg tror af hele mit hjerte at du får et chok en dag, du opdager at dit perfekte glansbillede krakelerer og du mister grebet. Jeg prøver bare at fortælle dig hvad alle eksperter siger. Nemlig at ingen børn er tjent med at vokse op omkring perfekte voksne. Men den mor der bed sit barn, skulle på ingen måde dømmes, det klarede hun helt fint selv. Så jeg er uenig. Hun skulle slet ikke have haft så voldsomme kommentarer med på vejen. Hun skulle have et knus og have af vide at hun kun er et menneske og at det kan ske for alle. Og vigtigst af alt! At hendes barn ikke tog skade af den ene gang. Barnet har slet ikke forudsætninger til at forstå, huske eller bære nag. Håber du kravler lidt ned fra din høje hest og passer på med at dømme så meget. Jeg er på alle måder barnets advokat!!! Børn er min hjertesag og mit erhverv. Jeg er også en god mor, der kan fejle ind i mellem. Men mest af alt også et godt menneske. Og det kunne aldrig falde mig ind at dømme en mor, der i et splitsekund foretager en handling i afmagt, fuld af hormoner, som på ingen måde får følger for barnet. Så det er min pointe! Børnemishandling er på ingen måde acceptabelt, men at miste besindelsen og reagere for voldsomt en enkelt gang, kræver altså langt fra en underretning. Så skulle alle børn fjernes øjeblikkeligt fra alle hjem...
Jeg er rigtig ked af at udvide din forudtagenhed overfor mig, men jeg har faktisk børn på 20, 17 og 7 år, så mon ikke jeg er lidt klar over, hvad livet som mor indebærer!
Jeg synes stadig ikke, at det er okay at markere overfor sit barn med bid, for jeg render sgu da heller ikke rundt og bider voksne mennesker

Så hvad gør det okay overfor et barn

Fortæl mig lige hvilke eksperter, der bakker op omkring de udtalelser, som du kommer med? For hvem kan mene, at det ikke er bedst for et barn at vokse op i et trygt miljø. Jeg siger INGEN steder, at man ikke må/kan reagere, også uhensigtsmæssigt nogle gange, men det fritager da ikke en, for alt ansvar overfor sine handlinger. Det er aldrig forkert at sætte grænser, det handler jo om hvordan man gør det.
Det handler på ingen måde om at pakke et barn ind i vat, men jeg får da ingen pointe ud af, at ville lære mit barn ikke at bide, ved at jeg selv gør det

Jeg ved da udemærket, at intet barn kan skærmes fra at opleve skænderier m.m. jeg har vist taget min del af den verden, men lige præcis derfor, fordi jeg selv har oplevet det, så ser jeg barnets tarv fra en helt anden synsvinkel end dig.
Hvis din hensigt var, at man ikke skulle dømme moderen, så skulle du nok ikke starte et indlæg op med, at kalde andre for naive, det er lidt projektiv ikke?