Hvor går grænsen ?? ( at være voldsom overfor sit barn)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1. marts 2013

Monski

Lady Marion <3 skriver:

Undskyld   har fået en frygtelig dårlig vane med udråbstegn , også i mine sms er , skal prøve at lade være ..

Udråbstegn er også en af mine bedste venner for tiden

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. marts 2013

Lady Marion <3

Monski skriver:

Udråbstegn er også en af mine bedste venner for tiden

Jamen det er helt åndsvagt   Det er ligesom om at når fingeren har fundet knappen bliver den bare ved

Anmeld

1. marts 2013

MomInTheMaking

Lady Marion <3 skriver:

I foranledning af den anden tråd (ikke for at trampe på moderen der bed sit barn)  Jeg er nysgerrig fordi så mange af jer ikke syntes det var for voldsomt pludselig at kamme sådan over , i syntes vi andre er hellige fordi vi syntes det var en voldsom handling !!!   Hvor går grænsen ??   Hvis det er ok at kamme over en enkelt gang og bide sit barn i ansigtet hvad er så mere ok ??   Hold en pæn tone , det er ikke en provokation men ren nysgerrighed om forskellig opdragelse

Jeg synes ikke i andre er hellige fordi i ikke synes hendes opførsel er normal, men der bliver skrevet til den mor som om hun er gal i skalden og det synes jeg er forkert, hendes handling var (så vidt jeg har forstået) et enkelt stående tilfælde som hun havde det enormt dårligt over og godt selv vidste var er forkert, hun udviste stor selvindsigt, anger og lyst til at få snakket med nogen, selvfølgelig skal man ikke bide sine børn, men som jeg skrev til hende i den anden tråd, ingen ved hvordan de reagere når bægeret er fyldt, nogen når derhen hurtigere end andre og af andre årsager en normen, nogen prøver det aldrig. Men hun har lavet en grin fejl, hun står ved den og søger hjælp herinde, i stedet for hjælp får hun smidt en masse "du er jo skør, få hjælp" i hovedet. Synes simpelthen i er så grove i filten herinde. Det er altså rigtig mennesker der sidder bag skærmen.

Anmeld

1. marts 2013

Fenja09

Lady Marion <3 skriver:

I foranledning af den anden tråd (ikke for at trampe på moderen der bed sit barn)  Jeg er nysgerrig fordi så mange af jer ikke syntes det var for voldsomt pludselig at kamme sådan over , i syntes vi andre er hellige fordi vi syntes det var en voldsom handling !!!   Hvor går grænsen ??   Hvis det er ok at kamme over en enkelt gang og bide sit barn i ansigtet hvad er så mere ok ??   Hold en pæn tone , det er ikke en provokation men ren nysgerrighed om forskellig opdragelse

I den tråd du henviser til synes jeg bestemt at grænsen var overskredet fra moderens side og synes ikke det er forkert eller helligt at folk ikke bryder sig om handlingen, men derfor kan man godt tale/skrive ordentligt! Det er i min verden ekstrem dårlig opførsel/pli/etikette at skrive at folk er syge i hovedet, så kan man vælge at formidle det på en anden måde, måske en måde hvorpå personen kan få hjælp, hvis man mener det er kræves.

Grænsen herhjemme er overskredet ved råb og skrig. Synes ikke det er acceptabelt og er ikke selv opdraget med det. Jeg taler til min datter som jeg ønsker hun skal tale til mig - når hun engang begynder at tale. Dermed ikke sagt at jeg ikke har hævet stemmen eller være meget kontant i mine udmeldinger, det er man engang imellem nødt til.

Min datter er kun 18 måneder, så skal ikke kunne sige hvad der sker ude i fremtiden - dog vil jeg da bestemt ikke lægge hånd på hende eller noget i den dur.

/Fenja

Anmeld

1. marts 2013

Lady Marion <3

Mom In The Making skriver:

Jeg synes ikke i andre er hellige fordi i ikke synes hendes opførsel er normal, men der bliver skrevet til den mor som om hun er gal i skalden og det synes jeg er forkert, hendes handling var (så vidt jeg har forstået) et enkelt stående tilfælde som hun havde det enormt dårligt over og godt selv vidste var er forkert, hun udviste stor selvindsigt, anger og lyst til at få snakket med nogen, selvfølgelig skal man ikke bide sine børn, men som jeg skrev til hende i den anden tråd, ingen ved hvordan de reagere når bægeret er fyldt, nogen når derhen hurtigere end andre og af andre årsager en normen, nogen prøver det aldrig. Men hun har lavet en grin fejl, hun står ved den og søger hjælp herinde, i stedet for hjælp får hun smidt en masse "du er jo skør, få hjælp" i hovedet. Synes simpelthen i er så grove i filten herinde. Det er altså rigtig mennesker der sidder bag skærmen.

Men kan du ikke snuppe den i den anden tråd

Anmeld

1. marts 2013

MomInTheMaking

Lady Marion <3 skriver:

Men kan du ikke snuppe den i den anden tråd

Men kunne du så ikke lade være med at bringe det på banen i den her tråd? 

Ved godt din intention er at snakke om hvor grænsen går generelt, men du nævner selv i dit start indlæg de ting jeg svare på. 

Desuden handler min modvilje over for din og andres reaktion ikke om at mine grænser for hvad jeg synes er rigtig og forkert nødvendigvis er løsere eller anderledes end jeres/din, men om at jeg ikke kan fordrage når folk sparker på en der allerede ligger ned. 

Så.. Hverken psykisk eller fysisk vold er i orden, hverken i mit hjem eller når jeg høre om det andre steder. Men jeg vil til en hver tid snakke pænt til et andet menneske, i hvert fald når de udtrykker stor, anger og rent faktisk søger hjælp. (I dette tilfælde i form af baby.dk)

Anmeld

1. marts 2013

H+S Skjolgborg.

Nu har jeg ikke læse den anden tråd og kan ikke finde den.

Men jeg/vi har aldrig slå,bid eller nive eller ligne her på vores 4 børn

Jeg kan råbe højt af NU STOPPE I nogle gang.

Men det sker ikke så tit for de ved efter hånden når må bare siger det lidt højt så næste gang så er det højre også 3 gang ind på værelse.

jeg er ½ døv på det ene øre så ja min mand har nok ret jeg kan råbe lidt hurtigt højt op mere ind jeg selv kan høre(det samme med tv som han siger) men så er det heller ikke mere ind NU STOPPE I/ELLER HOLD NU OP TIL BØRN også er jeg ned igen i  rolig tone som min mand siger.

For jeg gider ikke af de diskoter eller slå eller ligne på hianden og skriger meget højt  alt for tit eller jeg har sagt NEJ så er det NEJ ELLER STOP SÅ ER DET STOP.

Her bruger vi enten en stol i time out i 3-5 min ellers værelse hvis vi er hjemme så ind på gulve i 3-5 min.Den er ret god for børn i aldre 3-10 år. de to stor på 12 og 15 er af det er 0 com tv eller ligene for grimme i munde på værelse eller ligne udover for en tid.

Mvh

Henriette

Anmeld

1. marts 2013

Miss Kat

Jeg tror helt ærligt, du misforstår den anden tråd. Der var jo lige præcis ingen, der ikke syntes, moderen gik langt over stregen, det var jo slet ikke essensen i diskussionen. Alle var jo rørerende enige om at det ikke var okay. Diskussionen gik på flere personers reaktioner, når en person bad om hjælp, præcis som du siger, at deres svar 'kammede over', hvilket var unødvendigt, når alle inklusiv TS var klar over, hendes reaktion netop var langt over stregen...

Ikke at dit spørgsmål i dette indlæg ikke er reelt nok, det er bare en ny diskussion, som jeg ikke synes, burde have noget med den anden tråd at gøre. (Og du kan da ikke sige til os, vi ikke må relatere til den anden tråd, når det er den du selv tager udgangspunkt i.)

Anmeld

1. marts 2013

modesty

Hun bed jo ikke. Det gjorde jo overhovedet ikke ondt på barnet.

I min verden er det meget værre at råbe af et barn så barnet bliver bange, end det nap som TS i den anden tråd "udsatte" sit barn for. HUN var klar over hvad hun gjorde, men det var hendes barn ikke, fordi hun stoppede sig selv i tide. Der er så mange tråde herinde med folk som har råbt af deres børn, hvor svarene er at "det kan vi jo alle sammen komme til". Et råb vil barnet opfatte som en irettesættelse/evt. blive bange for. TS' barn opfattede jo ikke det nap som hverken en iretesættelse eller blev bange for det.

Jeg har aldrig hverken lagt hånd på mit barn eller dét der ligner, eller råbt af ham. Jeg har med hævet stemme sagt "nej", men ikke så det overhovedet kom i nærheden af råbeniveau. Så det er vel nogenlunde dér min personlige grænse går.

Anmeld

1. marts 2013

Miss Kat

Jeg tror helt ærligt, du misforstår den anden tråd. Der var jo lige præcis ingen, der ikke syntes, moderen gik langt over stregen, det var jo slet ikke essensen i diskussionen. Alle var jo rørerende enige om at det ikke var okay. Diskussionen gik på flere personers reaktioner, når en person bad om hjælp, præcis som du siger, at deres svar 'kammede over', hvilket var unødvendigt, når alle inklusiv TS var klar over, hendes reaktion netop var langt over stregen...

Ikke at dit spørgsmål i dette indlæg ikke er reelt nok, det er bare en ny diskussion, som jeg ikke synes, burde have noget med den anden tråd at gøre. (Og du kan da ikke sige til os, vi ikke må relatere til den anden tråd, når det er den du selv tager udgangspunkt i.)

Rørerende...? Baby.dk mangler en funktion, så man senere kan rette sine stavefejl! 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.