Hvor går grænsen ?? ( at være voldsom overfor sit barn)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2. marts 2013

MomInTheMaking

Maja88 skriver:

Tror virkelig kun de personer,som selv har været udsat for fysisk overlast kan retfærdiggøre det..

Ork man hører mange sige: jeg har fået mange røvfulde som lille og jeg fejler da ingenting i dag...så en røvfuld tager man ikke skade af.... 

JO man gør sku så og det er ulovligt.. så kan det være ligemeget om det kun er en markering.....

I min verden er fysisk afstraffelde et no go....

Man må bruge sine ord istedet.

Jeg er ret så enig med dig. men derfor skal man stadig snakke pænt til den der har begået sådan en fejl. Og se dem som de mennesker de er i stedet for at stemple dem som "syge i hovedet" en enkelt handling i afmagt, der ikke havde større konsekvenser end den føromtalte gør ikke folk syge i hovedet.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. marts 2013

MorDk

Jeg tør godt indrømme og stå frem og sige, at jeg nogle gange råber ad min søn. Jeg snakker aldrig nedladent til ham. Jeg fortæller ham ikke hvor dum jeg nu engang sys han kan være på givent tidspunkt. Det holder jeg da for mig selv. Men jo jeg har da hævet stemme gevaldigt til tider og det gør mig hverken til en værrer eller bedre mor. "STOP" eller "SÅ STOPPER DU" eller DET vil jeg IKKE ha" Bliver ikke brugt i flæng men til tider ER det bare NØDVENDIGT!

Min søn ved han er elsket ♥

Ingen er perfekte forældre... Hvad er det perfekt forældreskab?

Anmeld

2. marts 2013

AlberteSophie

Selvom Alberte ikke er så gammel, så kan hun godt køre mig helt derud hvor jeg tænker "holder du ikke mund nu, så ihh ja (jeg ved ikke" men det er vigtigt for mig at der er langt fra mine tanker til handling. 

Jeg er en meget forstående person, og det kommer helt sikkert også til at fylde meget i hendes opdragelse. Alberte skal lærer fra start af at der er grænser, det er iorden at overskride dem, men langt fra hverdag. Jeg tror på mange punkter at børn reagere så komplet umulige i situation hvor de ikke kan forklare eller sætte ord på ders følelser, - og derfor er det vigtig for mig at kunne stille mig ind i hendes handlinger, når hun en dag kommer til at hun bare vil være umulig. Ellers ville jeg blive kørt meget langt ud, på alt for kort tid og det fortjener hun på ingen måde! Giver det mening?

nå nu til dit spørgsmål, (; 

jeg syntes på ingen måder at fysisk eller psykisk vold er nødvendigt, uanset hvilke grad der er på! Bare det "nu hører du efter din snot unge" er at gå over grænsen for min opdragelse.

Anmeld

2. marts 2013

-Sigrid-

Maja84 skriver:

Jeg synes også der, udover vi alle er forskellige, er meget forskel på børn, nogle børn giver bare større udfordringer end andre.

Nu har jeg haft Daniel som er for tidligfødt, havde mild kolik, og bare generelt haft store søvnproblemer fra fødsel til nu, og når jeg mener ikke sove igennem, mener jeg ikke vågner en gang eller 2 og skal puttes med sut, så er det som periodevis svær og periodevis, ekstremt udfordrende, som de sidste uger med hysteri 4-5 timer hver nat i streg, og så er det altså op af bakke. Der kan forældre med velmenende råd som, har du prøvet at give en tår vand, i hovedet godt få en flad(tanker)
Det kan være så svært, så synes også man skal passe på med at dømme andre

Synes du er en god mor for Nethe

Jah, og så Dina oven i, selvom hun heldigvis ikke var for tidligt født. Skulle nogle have bidt deres børn så må det have været dig, men det ahr jeg da ikke hørt noget om
Tak, og i lige måde 

Anmeld

2. marts 2013

Miss Kat

Man kan vel godt lave fejl engang imellem som man ikke ligger mærke til til ??

Ja, det er jo præcis dét, jeg hentyder til.  (Det var min egen stavefejl jeg rettede.)

Anmeld

2. marts 2013

1990h

Lady Marion <3 skriver:

I foranledning af den anden tråd (ikke for at trampe på moderen der bed sit barn)  Jeg er nysgerrig fordi så mange af jer ikke syntes det var for voldsomt pludselig at kamme sådan over , i syntes vi andre er hellige fordi vi syntes det var en voldsom handling !!!   Hvor går grænsen ??   Hvis det er ok at kamme over en enkelt gang og bide sit barn i ansigtet hvad er så mere ok ??   Hold en pæn tone , det er ikke en provokation men ren nysgerrighed om forskellig opdragelse

Jeg syntes denne tråd er unødvendig. Og syntes det er at gnide salt i såret hos ts i den anden tråd.

Måske er ts rent faktisk en af de meget aktive herinde og sidder og.læser denne her tråd som ikke kan undgå at minde hende om hendes.egen handling da du jo har fået inspiration af den tråd i går.

Jeg tror ikke at endnu en tråd hjælper ts til at rejse sig op og komme videre over det hun har gjort.

Og jeg er næsten sikker på at ts's grænse normalt heller ikk er at gå til at bide sit barn blidt men hun forklare at det nærmest slukkede for hende og.hun kammede over og ingen af os ved hvad vi er i stand til hvis vi virkelig kom så langt ud i et split sekund.

Denne her tråd er allerede fordømmene da en bruger allerede skriver.at folk der retfærdiggøre den slags er folk der selv har lidt overlast.
Men hey hvor i den gamle tråd er der nogle der retfærdiggøre hvad.ts gjorde.
Heldigvis var der søde kvinder tråden i går som kunne være i stand til at.berolige ts på trods af at hændelsen ikke var okay.

Anmeld

2. marts 2013

1990h

Undskylder på forhånd stave fejl og forkerte punktummer da jeg er på fra mobil

Anmeld

2. marts 2013

gædde/gitte

Laulund87 skriver:

Ja det tror jeg da også for hvis man har været udsat for det, tror man jo det er sådan man gør tingene. Kan huske der var en herinde der gav sin lille pige lussinger og hun havde, "sjovt" nok, selv fået dem som lille. Så er man hjernevasket til at mene det er helt ok.

Heldigvis er det dog sjældent der er nogen herinde der ligefrem synes vold er ok.

arh.......... så skulle jeg jo være hjernevasket til at være pædofil, voldlig og rasist........... det er jeg nu ikke

Anmeld

2. marts 2013

gædde/gitte

MorDk skriver:

Jeg tør godt indrømme og stå frem og sige, at jeg nogle gange råber ad min søn. Jeg snakker aldrig nedladent til ham. Jeg fortæller ham ikke hvor dum jeg nu engang sys han kan være på givent tidspunkt. Det holder jeg da for mig selv. Men jo jeg har da hævet stemme gevaldigt til tider og det gør mig hverken til en værrer eller bedre mor. "STOP" eller "SÅ STOPPER DU" eller DET vil jeg IKKE ha" Bliver ikke brugt i flæng men til tider ER det bare NØDVENDIGT!

Min søn ved han er elsket ♥

Ingen er perfekte forældre... Hvad er det perfekt forældreskab?

når jeg ser på alle de total uvorne og uopdraget unger i div. indkøbssteder, hvor mødrene står passivt ved siden af og nærmest hvisker "...uh ha nej... vil du være sød at stoppe" så truer min morgenmad med at forlade mig...... SÅ GØR DOG NOGET!

har ti gange mere respekt og forståelse for de forældre der brøler "SÅ STOPPER DU! NU!"

Og Tror I ikke børn råber af hinanden... jooo de gør..... Voksne skændes da også.......... vi er jo som du siger - ikke super perfekte hele tiden

Anmeld

2. marts 2013

MorDk

gædde/gitte skriver:

når jeg ser på alle de total uvorne og uopdraget unger i div. indkøbssteder, hvor mødrene står passivt ved siden af og nærmest hvisker "...uh ha nej... vil du være sød at stoppe" så truer min morgenmad med at forlade mig...... SÅ GØR DOG NOGET!

har ti gange mere respekt og forståelse for de forældre der brøler "SÅ STOPPER DU! NU!"

Og Tror I ikke børn råber af hinanden... jooo de gør..... Voksne skændes da også.......... vi er jo som du siger - ikke super perfekte hele tiden

Jeg mener det er en måde lig'som at markere grænsen. NU ER NOK -NOK (kan du følge mig)?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.