Ville du give dit barn plettet tøj på?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

22. februar 2013

Muhmi

xoxo2130 skriver:

Nej, det er jeg ikke.

Nej du tænker slet ikke over det, vel? Du smider bare tingene og går videre?

For det virker virkelig på mig som om du bare er fuldstændig ligeglad med miljøet og egentlig også på hvad andre egentlig tænker om dig, så længe de bare ikke tænker at dit barn er beskidt....

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. februar 2013

xoxo2130

Dorthe1986 skriver:

Ja er godt klar over at dine handlinger alene ikke gør en forskel, men når der er mange der har den indstilling som dog, så er det jo netop et problem Det ved du jo også godt?

Smider du også affald på gaden?

Lige netop. Mine hanlinger alene gør ingen forskel.

Nej, jeg smider ikke affald på gaden. Gør du?

Anmeld

22. februar 2013

gædde/gitte

Laulund87 skriver:

Nej det er jeg ikke

Dit syn på plettet tøj er jo indlysende for du skriver det rigtig mange gange, men man behøver ikke komme med sin mening på en nedladende måde. Så det er din måde at komme ud med tingene på og ikke dit syn på plettet tøj.

kan sgu ikke se jeg er nedladende..

jeg mener bare at det virker usselt at gemme en body til en 20ér, fordi man ikke har kunne få en lorte-plet helt usynlig gjort....

og jeg har råd til at smide en 20ér ud i ny og næ, så det ville jeg gøre.... at der så er noget der hedder dyre-uld bodyer, som ikke kan kogevaskes/mishandles med kemikalier, for at blive kridthvide igen - ja se det havde jeg jo så ikke forsket i.

At jeg syntes det virker super mystisk at alle har råd til iphones, 2 biler, rejser 1 gang om året osv. men undertøj skal der spares på?

det er ikke for at være ondskabsfuld - men forstår ikke tankegangen

Anmeld

22. februar 2013

gædde/gitte

Muhmi skriver:

Ja det er skam helt seriøst... Jeg tænker meget på vores miljø og på hvor åndsvagt jeg synes det er at smide ting/tøj ud som stadig er funktionsdygtigt... Der er jo ingen grund til at smide et par trusser ud der har en misfarvningsplet ud fordi man har blødt igennem... Det er bare blod og mine trusser er jo altid rene når jeg tager dem på, så derfor rager det mig virkelig en papand om gynækologen måske tænker at jeg går i beskidt tøj.. JEG ved at mine trusser er rene og JEG VED at jeg aldrig vil sende mine børn afsted i beskidt tøj, de får jo også rent tøj på herhjemme selvom det er weekend, men herhjemme rører det mig altså heller ikke om de får en trøje på der er plettet, det er jo rent..

Hvilket mønster om jeg må spørge?

mønster : at jeg åbenbart er alene med mine principper om at plettet tøj er NO-GO  alias Sippet

Anmeld

22. februar 2013

Laulund87

gædde/gitte skriver:

kan sgu ikke se jeg er nedladende..

jeg mener bare at det virker usselt at gemme en body til en 20ér, fordi man ikke har kunne få en lorte-plet helt usynlig gjort....

og jeg har råd til at smide en 20ér ud i ny og næ, så det ville jeg gøre.... at der så er noget der hedder dyre-uld bodyer, som ikke kan kogevaskes/mishandles med kemikalier, for at blive kridthvide igen - ja se det havde jeg jo så ikke forsket i.

At jeg syntes det virker super mystisk at alle har råd til iphones, 2 biler, rejser 1 gang om året osv. men undertøj skal der spares på?

det er ikke for at være ondskabsfuld - men forstår ikke tankegangen

Men hvordan ved du at det er dem med dyre biler osv der gemmer plettet tøj? Synes bare det er en lidt sjov sammenligning når du ikke har konkrete eksempler

I mit første svar skriver jeg at jeg ville smide sådan en body ud så vi er faktisk ikke så uenige, men jeg forstår bare ikke dine sammenligninger. Men det skal jeg måske heller ikke

Anmeld

22. februar 2013

xoxo2130

Nej du tænker slet ikke over det, vel? Du smider bare tingene og går videre?

For det virker virkelig på mig som om du bare er fuldstændig ligeglad med miljøet og egentlig også på hvad andre egentlig tænker om dig, så længe de bare ikke tænker at dit barn er beskidt....

Jesus.....Jeg skrev jo netop nej til at jeg smed skrald på gaden Hvordan kan du så kokludere at jeg bare "smider tingene og går videre"?

Anmeld

22. februar 2013

Muhmi

xoxo2130 skriver:

Jesus.....Jeg skrev jo netop nej til at jeg smed skrald på gaden Hvordan kan du så kokludere at jeg bare "smider tingene og går videre"?

Nå ja... Tog det som at du skrev nej til at du ikke tænkte over det...

Og jeg hedder faktisk Sanne...

Anmeld

22. februar 2013

xoxo2130

Muhmi skriver:

Nå ja... Tog det som at du skrev nej til at du ikke tænkte over det...

Og jeg hedder faktisk Sanne...

Hvordan er dit navn relevant i denne sammenhæng?

Anmeld

22. februar 2013

Muhmi

xoxo2130 skriver:

Hvordan er dit navn relevant i denne sammenhæng?

Fordi du troede jeg var Jesus

Anmeld

22. februar 2013

gædde/gitte

Laulund87 skriver:

Men hvordan ved du at det er dem med dyre biler osv der gemmer plettet tøj? Synes bare det er en lidt sjov sammenligning når du ikke har konkrete eksempler

I mit første svar skriver jeg at jeg ville smide sådan en body ud så vi er faktisk ikke så uenige, men jeg forstår bare ikke dine sammenligninger. Men det skal jeg måske heller ikke

skrev jeg dyre biler?? så var det en ups..............

men 80% af alle jeg kender har iphones og alt det andet....så gik ud fra at de fleste af jer herinde sad med det samme

Det var bare et modspil til alle dem der skrev at det var frås at smide en body ud - for nye mobiler/biler/rejser er sgu om noget frås på 1.klasse og storsyndere til vores moder jord

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.