Ville du give dit barn plettet tøj på?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

22. februar 2013

xoxo2130

Mor og meget mere skriver:

Absolut - men nu tænker jeg på BARNET og ikke på moren. Barnet vil aldrig lide nogen overlast, fordi det som lille er kommet i vuggestue med rent, plettet undertøj - men udvikler det allergi som resultat af morens ide om, at det skal have parfume på som baby, vil det næppe finde det ligegyldigt. 

Når man sætter de to situationer op mod hinanden, virker det som om, det er væsentligere for dig, hvordan barnet hhv. dufter og ser ud (mens det skiftes!), end hvilke sundhedsmæssige risici, der kan være forbundet med dine valg. Det kan undre mig - og det sender i mine øjne signaler om manglende viden og ligegyldighed med andet end det ydre. Det forbinder jeg ikke med høj socialstatus, som jo i høj grad handler om netop viden og indsigt. 

Ej troede virkelig vi var kommet over parfume-hysteriet Kom nu videre.

Og hvad du forbinder med høj socialstatus er mig noget så ligeyldigt

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. februar 2013

Dorthe1986

xoxo2130 skriver:

Er mig ligegyldigt

Så du er ligeglad med den verden dit barn skal vokse op i og en dag stifte familie i?

Anmeld

22. februar 2013

L&V

xoxo2130 skriver:

Det har ikke noget med hva hun forbinder med høj social status at gøre.. Du bruger begreber du ikke har forstand på man har jo bedt dig uddybe hva social klasser du ser og selv falder i?

Anmeld

22. februar 2013

Dorthe1986

Ja selvfølgelig kunne jeg finde på at give min søn en Body på med en plet som den på billedet, den er jo ren! Og man kan jo lige smide den i lidt klorin inden næste vask, så er den jo væk

Synes det er uden omtanke for den verden vi levet i bare, at smide ud og købe nyt, når vi snakker om bagateller, som det her jo er. Og så kan man sige man er ligeglad med miljøet og bæredygtighed, men det betyder jo at man er ligeglad ned den verden man efterlader til sine børn og fremtidige slægtninge?

Og det med lav og høj socialstatus - come on, skal det virkelig komme an på rent tøj med en lille plet på?!

Måske man skulle sætte sig ind i hvad det betyder når man bare smider ud og køber nyt i det omfang. Og så prøve at sætte sig ud over ens egen forfængelighed.

Anmeld

22. februar 2013

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
xoxo2130 skriver:

Jeg ville aldrig have nævnt social status, hvis du ikke selv havde bragt det på banen. Nu er jeg i tvivl, om du ved, hvad det egentlig er... 

Mht. parfumen - den har rigtigt meget med sagen at gøre, når man kan se dine prioriteringer her. 

Anmeld

22. februar 2013

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
xoxo2130 skriver:

Er mig ligegyldigt

Det vil dine børn og børnebørn sikkert være dig taknemmelig for... 

Anmeld

22. februar 2013

gædde/gitte

modesty skriver:

Det er jo ikke et sidespring. Du kommer med en kommentar til denne debat som er ukorrekt - du mener at det drejer sig om at man hver dag, uge efter uge giver sine børn plettet tøj på, og det gør det jo ikke. 

Jeg har ikke bremsespor i mine trusser da jeg ikke skider i bukserne, men jeg har blødt ved siden af nogle gange og ikke fået pletter væk og det ville ikke rage mig om min læge så de pletter.

Desuden har du ikke forholdt dig til de ting jeg har skrevet i mit indlæg.

du mente jeg ikke holdte mig til emnet.... og nu mener du jeg gør.............. nu er jeg mere forvirret end godt er

Jeg skrev at hvis børn hver dag kommer i misfarvet tøj, så ville jeg som dagplejemor rynke på næsen... og det er sådan jeg har det. færdig bum.

Ved da ikke om dine børn gør det... og er lige glad..... men mine børn skal ha helfarvet underbukser, bodyer osv. syntes især det er vigtigt med pletfri undertøj

og jeg smider også mit eget undertøj ud hvis det får pletter, huller eller bliver forvasket...... og så længe jeg har råd til det, så bliver det ikke lavet om.

Anmeld

22. februar 2013

gædde/gitte

Laulund87 skriver:

Når du ingen forstand har på det, synes jeg egentlig det er lidt vovet at du så kommer med så kæphøje og nedladende svar her i tråden. Men ja ja det er min mening og sådan jeg læser det..

du skal ikke kalde mig for nedladende, når du ingen humor har!!

det havde den der modtog beskeden heldigvis!

Anmeld

22. februar 2013

gædde/gitte

Muhmi skriver:

Det gør jeg da?

Jeg smider altså ikke trusser ud bare fordi de har misfarvning pga. jeg har blødt igennem en gang for længe siden...

Og desuden så skal gynækologen ingenting i mine trusser, han skal koncentrere sig om et helt andet område, præcis ligesom dagplejemor/vuggestuepædagoen skal....

seriøst?!

jamen så begynder der jo at tegne sig et mønster her

jeg er sippet 

Anmeld

22. februar 2013

Laulund87

gædde/gitte skriver:

du skal ikke kalde mig for nedladende, når du ingen humor har!!

det havde den der modtog beskeden heldigvis!

Hvis du gider læse hvad jeg skriver, skriver jeg at det er alle dine svar jeg finder nedladende og jo det skriver jeg hvis jeg har lyst til det

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.