Kender da så meget din situation og tror faktisk vi alle har stået i den! Min ældste dreng er 3,5 år og han prøver virkelig grænser af og tit føler man at man ikke laver andet end at skælde ud! Men bare rolig det kommer i perioder og du skal holde ud! Det er det man i gamle dage kaldte for trods alder
Har du prøvet med TIME OUT.
Hvis Elias slår, bider, svare igen eller hvad det nu lige kan være, har jeg fundet ud af at jeg først skal sige "STOP, det er ikke iorden" meget hård stemme og et ansigts udtryk der samtidig viser at man mener det! Virker det ikke får han af vide at hvis han ikke er stoppet inden jeg har talt til 3 så er det værelset, (nogen bruger også et hjørne eller en bestemt stol) tit og ofte stopper han, men er skide sur, det får han så lov til at være, han bliver god igen! Hvis han ryger på værelset er det i 5 min. og når de er gået, går jeg op og snakker med ham om det han nu har gjort og at det ikke er okay! Det fungere bare super godt her!
Havde det fuldstændig som dig før, stod også og råbte og skreg af ham, men tit og ofte blev det kun være! Nu kan jeg tackle ham på denne måde og hurra for det, for jeg mister ikke besindelsen og nu er det yderst sjældent at jeg virkelig råber højt! Faktisk er han begyndt selv at gå derop, når han ved at han er strid, det har jeg smilet lidt af nogle gange nu!
Nu er lillebror så også startet med at prøve grænser af og når jeg begynder at tælle, ja så ved han udemærket godt at han skal holde!
Prøv det, måske virker det nok ikke helt de første gange, men du skal bare blive ved og være den skrappe mor!
Kæmpe knus til dig
Er overvevist om at du er en fantatisk mor
Knus fra en mor der der har 2 meget temperamentsfulde drenge med krudt i bagdelen
Anmeld