Sove alene ?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

12. februar 2013

hannetheis

Profilbillede for hannetheis
LilleChelle skriver:

Hvordan lærer jeg bassen at sove 'alene'? Forstået på den måde at jeg kan ligge ham i seng om aftenen og gå ind og hygge med manden. Han vågner i løbet af maks et kvarter hvis jeg går ind i stuen efter han er blevet lagt. 

Da min den yngste var den alder var den eneste måde vi kunne få ham til at sove på i hans lift. Og så puttede vi ham i den i stuen hos os da han havde behov for at mærke vi var i rummet.
Da han blev 7 mdr begyndte jeg at putte ham i sengen ved siden af mig hvor der lagde en af mine t shirt så han kunne lugte mig og så sad jeg hos ham til han sov.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. februar 2013

M (:

Tulle28 skriver:

Hi hi hi - vent nu bare til det bliver din tur Jeg siger ikke at det ikke bliver anderledes, men jeg kan bare huske hvor "klog" jeg var, inden vi fik barn. Der skulle liiiiige sluges en kamel eller ti - bl.a. skulle vi under INGEN omstændigheder have børn i sengen... Yeah right

Ja, men bare fordi man ingen selv børn har endnu, betyder det ikke, at man ikke kan have erfaring på området - og det er jo lovligt at lære af andres fejl.. 

Anmeld

12. februar 2013

M (:

Så små babyer kan ikke have "dårlige vaner", for de ved ikke hvad det er.
Det eneste de ved, er at de har brug for tryghed, og den skal de bare have

De råd du giver er gode, men først noget jeg ville gøre når mit barn er omkring de 6 måneder. (Har selv en søn på knap 4 måneder med samme behov).

Så du mener ikke, at det er en "dårlig vane" hvis barnet lærer at det f.eks. skal vugges i søvn? Hvordan kan det så være, at nogle børn SKAL vugges (og det er sjældent de børn som aldrig er blevet vugget før i deres liv) og andre børn i samme alder IKKE skal? Hvordan opdager barnet at det er urtrygt ikke at blive vugget, hvis det ikke er blevet en tryg vane at blive det?

Hvorfor opfordres forældre til at lave rutiner og vaner fra starten af, hvis barnet alligevel ikke "forstår" dem?

Det kan godt være at det ikke er en bevidst "vane" hos barnet, men hvis barnet er blevet vænnet til en ting, så kan de sagtens mærke, om det bliver gjort anderledes - og dette kan naturligvis skabe utryghed.

Mennesker er vanedyr, og det er (uanset alder) meget, meget nemmere at tillægge sig vaner end det er at ændre dem..

Anmeld

12. februar 2013

Tulle28

M (: skriver:

Så du mener ikke, at det er en "dårlig vane" hvis barnet lærer at det f.eks. skal vugges i søvn? Hvordan kan det så være, at nogle børn SKAL vugges (og det er sjældent de børn som aldrig er blevet vugget før i deres liv) og andre børn i samme alder IKKE skal? Hvordan opdager barnet at det er urtrygt ikke at blive vugget, hvis det ikke er blevet en tryg vane at blive det?

Hvorfor opfordres forældre til at lave rutiner og vaner fra starten af, hvis barnet alligevel ikke "forstår" dem?

Det kan godt være at det ikke er en bevidst "vane" hos barnet, men hvis barnet er blevet vænnet til en ting, så kan de sagtens mærke, om det bliver gjort anderledes - og dette kan naturligvis skabe utryghed.

Mennesker er vanedyr, og det er (uanset alder) meget, meget nemmere at tillægge sig vaner end det er at ændre dem..

Jeg tror, at når man står i situationen og er presset, så gør man det der virker. Når man ikke har sovet i umindelige tider eller står med en ældre søster eller bror, der også skal have opmærksomhed, så har man ikke overskud til at tænke i dårlige/ikke dårlige vaner, så gør man det, der får barnet at være rolig/tryg.

Anmeld

12. februar 2013

Amanda Stage

LilleChelle skriver:

Hvordan lærer jeg bassen at sove 'alene'? Forstået på den måde at jeg kan ligge ham i seng om aftenen og gå ind og hygge med manden. Han vågner i løbet af maks et kvarter hvis jeg går ind i stuen efter han er blevet lagt. 

Du skal vente til han sover HELT. Har du evt. en vugge du kan tage med ind i stuen? Det er nemlig en skrøne at helt små børn skal have meget ro. Jeg læste at de faktisk godt kan lide "støj" især fra mor og far, det er de jo vant til inde fra maven. Så kan du også hygge dig med din mand og samtidig have sønnen ved dig 

Anmeld

12. februar 2013

M (:

Tulle28 skriver:

Jeg tror, at når man står i situationen og er presset, så gør man det der virker. Når man ikke har sovet i umindelige tider eller står med en ældre søster eller bror, der også skal have opmærksomhed, så har man ikke overskud til at tænke i dårlige/ikke dårlige vaner, så gør man det, der får barnet at være rolig/tryg.

Ja, det er heller ikke spørgsmålet om motivet bag vanen jeg anfægter, men mere det, at du siger, at man ikke kan give så små børn dårlige vaner. Det er jeg uenig i. (:

Anmeld

12. februar 2013

Tulle28

Ja, men bare fordi man ingen selv børn har endnu, betyder det ikke, at man ikke kan have erfaring på området - og det er jo lovligt at lære af andres fejl.. 

Jo men det er jo ikke nødvendigvis fejl Det er jo op til den enkelte og hvad der fungerer for familien

Anmeld

12. februar 2013

M (:

Tulle28 skriver:

Jo men det er jo ikke nødvendigvis fejl Det er jo op til den enkelte og hvad der fungerer for familien

Det er der heller ingen der siger - og jeg skal også nok give mit barn en masse uhensigtsmæssige vaner, der er jeg ikke bedre end alle andre. Det der "provokerer" mig er, at du siger, at så små børn ikke kan få dårlige "vaner"! 

Anmeld

12. februar 2013

Tulle28

Det er der heller ingen der siger - og jeg skal også nok give mit barn en masse uhensigtsmæssige vaner, der er jeg ikke bedre end alle andre. Det der "provokerer" mig er, at du siger, at så små børn ikke kan få dårlige "vaner"! 

Det var altså ikke mig - jeg svarede bare et af dine indlæg

Anmeld

12. februar 2013

Chili

Men derfor skal en baby have den tryghed den ber om, om man så skal vugge den i 2 timer eller synge for den, eller holde om den eller sove i mor og fars seng.

Man kan altid lærer dem alle de andre ting, tryghed for en baby er det vigtigste!
Min sp siger at det er ligemeget hvor babyen sover eller hvornår den kommer i seng eller hvordan man gør, så længe den er tryg! Alt det andet kommer.

Men altså, du får selv lov at afprøve det snart

Jeg havde rigtig mange ting i hovedet, sådan og sådan skal det være og bla bla bla, men man kan ikke altid selv bestemme (desværre).

Intet ondt ord herfra, jeg siger det bare

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.