Sove alene ?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

12. februar 2013

Chili

M (: skriver:

Det er vi slet ikke uenige i - og jeg siger ikke, at det i nogen familer fungerer bedst, hvis mor går i seng samtidig med barnet, men jeg prøver også bare at belyse, at det ikke NØDVENDIGVIS behøver at være sådan. Og hvis TS ikke trives med at gå i seng kl. 20 hver aften, så synes jeg da hun skal forsøge at ændre på det - det værste der kan ske er jo, at situationen ikke ændrer sig nævneværdigt fra det nuværende. 

Jeg synes heller ikke det er smart at gå i seng kl. 20. Pga. Sit barn, så hellere at barnet kommer senere i seng. Det har vi gjort. Vi er først lige begyndt at putte vores kl. 20. Han var bare ikke klar til det før nu. Så vi har bare puttet alle 3 om aftenen, også har han taget en powernap, og det var så den tid vi havde sammen, også selvfølgelig når han endelig kom i seng (sin egen seng) men der var kl. Omkring tolv. Så vi har ikke haft meget tid, men det kommer. Og hygge osv. Behøver jo ikke kun være om aftenen

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. februar 2013

LilleChelle

Bølle's moar<3 skriver:

Hvorfor skal han i seng kl 20?? Han er baby endnu

Vores datter på 7 måneder kommer i seng kl 22.30 og sover til kl 9.30 næste dag - vågner 2 gange i løbet af natten og får lidt at drikke

Hvorfor han skal i seng kl. 20? Ganske enkelt fordi han ikke kan mere der. Han står op 7.30. 

Der er vel ikke noget forkert i at han kommer i seng der ? 

Anmeld

13. februar 2013

LilleChelle

Chili skriver:

Jeg synes heller ikke det er smart at gå i seng kl. 20. Pga. Sit barn, så hellere at barnet kommer senere i seng. Det har vi gjort. Vi er først lige begyndt at putte vores kl. 20. Han var bare ikke klar til det før nu. Så vi har bare puttet alle 3 om aftenen, også har han taget en powernap, og det var så den tid vi havde sammen, også selvfølgelig når han endelig kom i seng (sin egen seng) men der var kl. Omkring tolv. Så vi har ikke haft meget tid, men det kommer. Og hygge osv. Behøver jo ikke kun være om aftenen

Men det er vel heller ikke smart at baby græder og er ulykkeligt træt fra kl. 20 til kl. 22.30, bare for at mor kan sidde foran fjernsynet .. 

Eller er jeg helt galt på den? 

Anmeld

13. februar 2013

Mum33

Hejsa

Har ikke læst hele tråden - og gør det heller ikke, da der ikke er en løsning/måde at gøre det på. Folk er SÅ forskellige og hvad der virker for det ene par, virker ikke for de andre.

Men her er vores måde, og den virkede super på vores dreng. Fra 4 mdr kom han over i tremmeseng på eget værelse. Han kom i seng ved 8-tiden. Han fik nattøj på, fik en flaske i sofaen og så blev han puttet i sin seng med sin bamse og sut, og vi gik ned i sofaen igen. Så lå han og pludrede/"snakkede" (der var lys på værelset, så han kunne ligge og lege osv.). Nogle gange blev det til gråd og så måtte man op 4-5 gange og give sut og dyne på igen og trøste (dette var kun de første uger). Men eller faldt han selv i søvn. Det har været en kæmpe hjælp og fra 6 mdr ca. kunne vi lægge ham, sige godnat og så faldt han selv i søvn. Det har været fantastisk nemt og denne "taktik" prøver vi også når nr 2 bliver så stor.

- og dejligt for mig og min mand at vi har haft nogle "voksen-timer" hver aften. Håber det lykkes for Jer.

Anmeld

13. februar 2013

L&V

M (: skriver:

Har vanedannelse og rutiner ikke meget at gøre med genkendelighed? 

Jo det har det men det udvikles bare først senere i hjernen og derfor har den genkendelige de lære i maven ikke noget med vane eller rutine at gøre i den forstand

Anmeld

13. februar 2013

Tulle28

LilleChelle skriver:

Men det er vel heller ikke smart at baby græder og er ulykkeligt træt fra kl. 20 til kl. 22.30, bare for at mor kan sidde foran fjernsynet .. 

Eller er jeg helt galt på den? 

Ej du er da slet ikke galt på den! Min datter på 5 mdr bliver puttet til natten kl. 18.00-18.30, der er hun træt og det er bare naturligt for hende at natten starter der. Sådan har det været fra hun var omkring 1 måned.

Jeg tror bare alle familier er forskellige og det, der virker for nogen, virker ikke for nogen andre

Anmeld

13. februar 2013

baby012

Vores datter sov i egen seng på eget værelse da hun var 5uger.. 

Hun begyndte at sove igennem og blev mere tilpas.. gav hende bryst inde på hendes værelse i en gyngestol og så lagde hende i sengen .. 

Anmeld

13. februar 2013

LilleChelle

baby012 skriver:

Vores datter sov i egen seng på eget værelse da hun var 5uger.. 

Hun begyndte at sove igennem og blev mere tilpas.. gav hende bryst inde på hendes værelse i en gyngestol og så lagde hende i sengen .. 

Hold da op - Hvornår kom hun i seng og hvornår stod hun op igen ?

Anmeld

13. februar 2013

LilleChelle

Tulle28 skriver:

Ej du er da slet ikke galt på den! Min datter på 5 mdr bliver puttet til natten kl. 18.00-18.30, der er hun træt og det er bare naturligt for hende at natten starter der. Sådan har det været fra hun var omkring 1 måned.

Jeg tror bare alle familier er forskellige og det, der virker for nogen, virker ikke for nogen andre

Føler det heller ikke forkert .. Men det lød nærmest sådan .. 

Anmeld

13. februar 2013

LilleChelle

E. B. skriver:

Hejsa

Har ikke læst hele tråden - og gør det heller ikke, da der ikke er en løsning/måde at gøre det på. Folk er SÅ forskellige og hvad der virker for det ene par, virker ikke for de andre.

Men her er vores måde, og den virkede super på vores dreng. Fra 4 mdr kom han over i tremmeseng på eget værelse. Han kom i seng ved 8-tiden. Han fik nattøj på, fik en flaske i sofaen og så blev han puttet i sin seng med sin bamse og sut, og vi gik ned i sofaen igen. Så lå han og pludrede/"snakkede" (der var lys på værelset, så han kunne ligge og lege osv.). Nogle gange blev det til gråd og så måtte man op 4-5 gange og give sut og dyne på igen og trøste (dette var kun de første uger). Men eller faldt han selv i søvn. Det har været en kæmpe hjælp og fra 6 mdr ca. kunne vi lægge ham, sige godnat og så faldt han selv i søvn. Det har været fantastisk nemt og denne "taktik" prøver vi også når nr 2 bliver så stor.

- og dejligt for mig og min mand at vi har haft nogle "voksen-timer" hver aften. Håber det lykkes for Jer.

Skulle han så ikke have noget at spise før næste morgen ? 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.