Sove alene ?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

11. februar 2013

Moma

M (: skriver:

Jeg skal af gode grunde ikke kunne udtale mig om, hvordan TS barn evt. udviser behov for tryghed eller om det er tilfældet, men fakta er, at mange børn tidligt får "dårlige vaner", fordi forældrene synes det er hyggeligt, at vugge/samsove/køre med barnevognen/være musestille under søvnen osv., når barnet er helt lille. Men ofte ser man, at når barnet så bliver 3-4-5-6 måneder synes forældrene ikke længere det er vildt hyggeligt at skulle trave byen tynd for at få barnet til at falde i søvn, og så er spørgsmålet, om barnet reagerer med gråd, fordi det har et stort tryghedsbehov eller om det er fordi tingene ikke længere er som de plejer.. (:

Citerer dig lige igen, fordi jeg er enig.

Det er lige før vores børn bedst sover, når der er larm. Vi starter altid vores robotstøvsuger i køkkenet (børneværelserne ligger ud til køkkenet), når vi har puttet vores den lille på 3 år. Og den larmer. Men han falder fint i søvn alligevel.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. februar 2013

modesty

Freyjasmor skriver:

Arh slap lige af!? Det var slet ikke sådan ment - jeg har bare set min del af folk der ikke kan vænne deres 1årige af med at sove i samme seng! Og det er altså ligeså normalt at komme på eget værelse tidligere. Så hyp lige hesten, dame.

Det var dig der skrev to indlæg med en ret så undrende tone til TS. Jeg prøver bare at trække i den anden retning og jeg er fint afslappet.

Anmeld

11. februar 2013

modesty

Jeg må så indrømme at jeg ikk kender nogle der sover i samme værelse som deres barn som 1 årig....

Jeg må så indrømme at jeg (stort set) ikke kender nogen der ikke gør. Jeg gjorde ikke selv, da min søn larmede meget i søvne og jeg ikke kunne sove. Men stort set alle mine veninder har haft tremmesengen i forældresoveværelset til cirka 1-års alderen. Sådan er vi så forskellige, og jeg synes det er vigtigt at TS får at vide at der absolut intet unormalt er i det.

Anmeld

11. februar 2013

M (:

Moma skriver:

Citerer dig lige igen, fordi jeg er enig.

Det er lige før vores børn bedst sover, når der er larm. Vi starter altid vores robotstøvsuger i køkkenet (børneværelserne ligger ud til køkkenet), når vi har puttet vores den lille på 3 år. Og den larmer. Men han falder fint i søvn alligevel.

Ja, og det er da totalt invaliderende, hvis man ikke kan åbne køkkenskabe eller støvsuge, fordi den lille sover - jeg tror fuldt og fast på, at det handler om at vænne dem til det.. 

Anmeld

11. februar 2013

Miss BananaHammock

M (: skriver:

Ja, og det er da totalt invaliderende, hvis man ikke kan åbne køkkenskabe eller støvsuge, fordi den lille sover - jeg tror fuldt og fast på, at det handler om at vænne dem til det.. 

Min niece sov allerbedst i liften under emhætten

Anmeld

11. februar 2013

L&V

Freyjasmor skriver:

Hold da op, det er dælme sent.

Freyja har altså sovet på eget værelse siden hun var 3 måneder!

Tja men når man har et barn der havde voldsom kolik og et stort trygheds behov så er det jo sådan det er.. Mine børn kommer ikke på eget værelse før tidligst ved 6måneder alderen. Det er en beslutning vi har taget.

Anmeld

11. februar 2013

L&V

modesty skriver:

Jeg må så indrømme at jeg (stort set) ikke kender nogen der ikke gør. Jeg gjorde ikke selv, da min søn larmede meget i søvne og jeg ikke kunne sove. Men stort set alle mine veninder har haft tremmesengen i forældresoveværelset til cirka 1-års alderen. Sådan er vi så forskellige, og jeg synes det er vigtigt at TS får at vide at der absolut intet unormalt er i det.

Sådan er det os i vores omgangskreds.. Ku slet ikke sove hvis hun ikke var ved min side som helt lille og amning ville da være et mareridt og tanken om vuggedød uhha

Anmeld

12. februar 2013

FogL

modesty skriver:

Det var dig der skrev to indlæg med en ret så undrende tone til TS. Jeg prøver bare at trække i den anden retning og jeg er fint afslappet.

Nej det gjorde jeg så ikke. Jeg skrev bare hvorfor JEG personligt ikke ville gøre det. Hvad andre gør er deres sag.

Anmeld

12. februar 2013

Skovrup

Profilbillede for Skovrup
Read the baby, not the books.
Jeg troede også vi var unormale fordi vi havde en lille dreng som på ingen måde kunne lægges og sove af sig selv, han havde da han var spæd et kæmpe trygheds behov og det har han stadig.

Jeg droppede alles kommentar om hvor forkert det var at sove sammen med ham og lyttede ikke til folk der fortalte mig at jeg gav ham dårlige vaner.

Jeg mener man skal lytte til sit barn og sig selv, ikke andre.

Min søn er nu 20 mdr gammel og han sover stadig i vores seng, han gjorde det samme som din lille da han var lille, han vågnede også op ganske kort tid efter jeg gik fra ham om aften, men jeg kan trøste dig med det er en periode. nu kan jeg lægge mig med ham kl 19.00 og så kan jeg gå fra ham 30-45 min efter hvor han sover og så kan jeg være sammen med manden nogen timer og nogen gange vågner han sket ikke før jeg lægger mig ind til ham fordi jeg selv er træt. Det fungerer fint for os og vi er blevet enige om at vores søn selv bestemmer hvornår han vil i egen seng, vi har indrettet os efter ham....

Jeg ved det ikke fungere for alle, men fungere det, så er det jo fint, men synes det vigtigste er at du lytter til dit barn og dig selv, du skal ikke gøre noget du føler er forkert eller noget du ikke har det godt med.

Anmeld

12. februar 2013

isabellasmor

Mettefpigen skriver:

Jeg må så indrømme at jeg ikk kender nogle der sover i samme værelse som deres barn som 1 årig....

what?? Jeg kender ikke nogen som IKKE, enten tager barnet med ind i sengen hvis det vågner om natten, eller putter barnet til nat i dobbeltsengen... Ja eller har tremmesengen stående i soveværelset og dermed på den måde sover i samme rum...

Isabella på 15 mdr bliver puttet i sin egen seng, men kommer ind og ligger hos os når hun vågner (hvilket hun altid gør 1 gang) og det er vores "rutine" .. Da hun var mindre blev hun puttet i vores seng, og da hun var helt spæd der sad vi somregl med hende mens hun sov.. Jeg ammer også stadig  Og er ikke bange for NOGET af det "bider" os i røven og ender med at blive en vane for life time 

Nogle børn har bare et stort behov for tryghed (min datter incl. ) og jeg ville ikke begynde at "påtvinge" andet, før barnet var i hvert fald over 6 mdr..... 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.