overvægtige får store børn??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

8. februar 2013

LMX

Ved mine de 2 store vejede jeg 100+ og de vejede ved fødsel begge 3000g.

Denne gang vejer jeg noget mindre og baby er skønnet til 3300g

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. februar 2013

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere

Tro mig, det er der selvfølgelig forsket i. Overvægtige gravide har cirka dobbelt så stor sandsynlighed for at føde børn over 4500 kg, men der er jo masser af andre faktorer, der spiller ind på fødselsvægten, så intet er sikkert. 

Jeg var ikke overbægtig, og mine børn, der alle blev født omkring termin, vejede 3750, 4700 og 3600 g. 

Anmeld

8. februar 2013

bobbles

henh01 skriver:

Det er hypotese jeg lige sidder og leger lidt med..

Jeg vil BESTEMT IKKE dømme nogen - vejer selv alt for meget og har selv fået 2 børn på 4200 g.

min hypotese bygger på at overvægtige lever mere usundt og større måltider (derfor overvægten) og derfor får barnet også mere nærring fordi der er mere at tage af?

Jeg har INTET at bygge hypotesen på og det er slet ikke sikkert det hænger sådan sammen.

Hvad tror I?

jeg er overvægtig og mit første barn vejede 3670g. og mit andet vejede 2780g. synes da ikke det er vildt store børn

Anmeld

8. februar 2013

Janni.

Jeg er tyk og sønnike var ikke speciel stor ved fødslen. Han vejede 3430 gram og 52 cm lang.

Anmeld

8. februar 2013

Mamalou

Giraffen skriver:

puha det var min største frygt! jeg er også kun 160 og min kæreste er vel 187 ca - men heldigvis var hun et lille myr og jeg sprak kun pga manglende tålmodighed

Villads' far er også lav så egentlig ret vildt, at han var så stor. Jeg mærkede ikke bristningen da det skete og har heller ikke haft de store mén efterfølgende MEN håber bestemt ikke på en gentagelse hvis jeg skal have flere børn

Anmeld

8. februar 2013

Lady Marion <3

174 cm . 64 kg  dvs slank .. Mine 2 drenge vejede 4200 og 4400..

Anmeld

8. februar 2013

Sara.

henh01 skriver:

Jeg vil BESTEMT IKKE dømme nogen - vejer selv alt for meget og har selv fået 2 børn på 4200 g.

min hypotese bygger på at overvægtige lever mere usundt og større måltider (derfor overvægten) og derfor får barnet også mere nærring fordi der er mere at tage af?

Jeg har INTET at bygge hypotesen på og det er slet ikke sikkert det hænger sådan sammen.

Hvad tror I?

Jeg er overvægtig og har født :

Pige i 2007 - 3580 g uge 41+0
Dreng i 2010 - 3460 g uge 41+5

Anmeld

8. februar 2013

B&J

jeg spiste sundt men alt alt alt for meget af det og jeg vejede ca 140 da jeg fik daniel og han var en lille gut på 2810g

Anmeld

8. februar 2013

ekebiv

henh01 skriver:

Hvad tror I?

Graviditet nr 1 var jeg meget overvægtig, tog 25 kg på og fødte en pige på 2900g.
Graviditet nr 2 var jeg normalvægtig, tog 9 kg på og fik en dreng på 3400g.
I graviditet nr 3 er jeg normalvægtig, jeg har foreløbig taget 8 kg på og er kun i 26. uge :-(

Anmeld

8. februar 2013

Muhmi

Hvad tror I?

Jeg vejer 110 kilo, er 166 høj.

Mine børn har vejet 3224gr (født 39+6) og 3576gr (født 39+2) ved fødslen... Så nej, tykke kvinder får ikke nødvendigvis tykke børn

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.