overvægtige får store børn??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

8. februar 2013

Mamalou

henh01 skriver:

Det er hypotese jeg lige sidder og leger lidt med..

Jeg vil BESTEMT IKKE dømme nogen - vejer selv alt for meget og har selv fået 2 børn på 4200 g.

min hypotese bygger på at overvægtige lever mere usundt og større måltider (derfor overvægten) og derfor får barnet også mere nærring fordi der er mere at tage af?

Jeg har INTET at bygge hypotesen på og det er slet ikke sikkert det hænger sådan sammen.

Hvad tror I?

Jeg er ikke overvægtig og har aldrig været det, og fik en dreng på 4190 g. Faktisk er jeg 1,61 høj, og det var til alles store overraskelse, også jordemoderen, at min søn var så stor da han kom ud - gik også ret meget i stykker (3. grads bristning). 

Så den holder ikke hos mig

Vh. Louise

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. februar 2013

Valle81

Her er jeg overvægtig.

Mit BMI ligger på 32-33 stykker. Min første barn vejede 3120, 2. barn 3520 og 3. barn 3780:0)

Mit problem er ikke at jeg spiser store måltider, det gør jeg slet ikke, og jeg spiser faktisk også forholdsvis sundt. Men jeg får alt for meget slik og sodavand:0(

Anmeld

8. februar 2013

Den lykkelige

Det er IKKE sandt.. Jeg vejede 110 da jeg var på mit højeste med min datter.. Tog over 22 kg på i graviditeten.. og min datter vejede 3230 og var 51 cm.. nu er hun den højeste og tyndeste i både dagpleje, familie, mødregruppe osv.. Så min overvægt og dårlige vaner har ikke smittet af på hende!! 

Anmeld

8. februar 2013

Mettefpigen

henh01 skriver:

F

Begge mine børn er også normale i dag på trods af deres størrelse ved fødslen

Jeg kan bare ikke lade være at tænke at mange overvægtige (der ikke tager ansvar) ofte overfører det usunde til deres børn - og at de også bliver overvægtige - Jeg er helt med på at der ofte er noget genetisk forbundet med overvægt også!

Jeg har taget 3,5 kg på nu og er i 25. uge - jeg er også ret godt tilfreds - netop fordi jeg ved at jeg spiser sundt og varieret. Lever udelukkende af kød, grønt, groft brød og magert pålæg. Og så om fredagen må jeg gerne få lidt ekstra lækkert.

Fordi man tager meget på under en graviditet er ikk ensbetydende med at man ikk tager ansvar.... Og man føder ikk store børn fordi man er stor.... Min Moster er meget overvægtig har født 3 børn, 2 af dem er normalbygning... Den ene har været overvægtig og har store knogler... Min mormor er meget meget tynd, fødte 3 piger, mine 2 mostre er overvægtige og min mor har altid været undervægtig.....

Anmeld

8. februar 2013

Kløver

Kan måske have en rolle men langtfra generelt, kender faktisk flest normal vægtige som har fået 3800+ børn og flest overvægtige inkl mig selv som har fået 3200- børn og flest af dem var under 3 kg selv fik vi Daniel 35+3 som vejede 2020 gr og Dina 37+6 som vejede 2440 gr

Anmeld

8. februar 2013

Brams

Jeg vil BESTEMT IKKE dømme nogen - vejer selv alt for meget og har selv fået 2 børn på 4200 g.

min hypotese bygger på at overvægtige lever mere usundt og større måltider (derfor overvægten) og derfor får barnet også mere nærring fordi der er mere at tage af?

Jeg har INTET at bygge hypotesen på og det er slet ikke sikkert det hænger sådan sammen.

Hvad tror I?

Jeg er overvægtig og fik en datter på 3.174 g  (en uge før tid, så hun er ikke for tidligt født).

Jeg passede dog meget på i graviditeten og tog derfor kun 7 kg. på

Anmeld

8. februar 2013

Giraffen

henh01 skriver:

Hvad tror I?

jeg har en ret overvægtig faster, hendes dreng vejede ca 3 kg.

Jeg synes mere jeg oplever det ved høje mennesker faktisk - kender par, hvor begge er ret høje og sikke nogle kæmpebasser de får min datter er ikke den største i verden, men hun var i 1-2 tøjstørrelser under en af drengene, selvom hun var 5 måneder og drengen knap nok var 2 måneder

Anmeld

8. februar 2013

Giraffen

Mamalou skriver:

Jeg er ikke overvægtig og har aldrig været det, og fik en dreng på 4190 g. Faktisk er jeg 1,61 høj, og det var til alles store overraskelse, også jordemoderen, at min søn var så stor da han kom ud - gik også ret meget i stykker (3. grads bristning). 

Så den holder ikke hos mig

Vh. Louise

puha det var min største frygt! jeg er også kun 160 og min kæreste er vel 187 ca - men heldigvis var hun et lille myr og jeg sprak kun pga manglende tålmodighed

Anmeld

8. februar 2013

Valle81

Brams skriver:

Jeg er overvægtig og fik en datter på 3.174 g  (en uge før tid, så hun er ikke for tidligt født).

Jeg passede dog meget på i graviditeten og tog derfor kun 7 kg. på

Ahh du siger noget,

En tilføjelse til mit tidligere indlæg.

Da jeg ventede min datter tog jeg 8 kilo på, men de to andre tog jeg lige omkring 2 kilo på i begge graviditeter.

Jeg passede ekstra på, da jeg nødigt skulle tage alt for mange på.

Dertil skal det siges, at jeg arbejde sammen med en. Hun gik helt amok i hvad hun måtte spise og ikke spise og var ikke specielt stor. Hun endte med at tage over 30 kilo på i hendes graviditet. Så noget af det må vitterligt være genetisk betinget:0)

Anmeld

8. februar 2013

helle85

henh01 skriver:

Hvad tror I?

det tror jeg ikke passer jeg

jeg er overvægtig og var det også da jeg ventede begge mine børn, tog dog kun 7 kg på med den første og 5 kg med den anden (selvom jeg ikke levede særligt sundt)

men den første vejede ca 2890g og nr 2 vejede 3100 g

men vi er ikke særlige størrer i min familie ( højdt og bygnings mæssig)
det tror jeg til gengæld har lidt at sige

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.