CH2012 skriver:
Okay, cool. Ja, man ved selvfølgelig aldrig hvad der sker i ens graviditet førend man står i den. Lyder ikke sjovt med håndledene - Øv
Godt nok flot, at du ikke har fået strækmærker - men igen, hold op hvor er der dog meget forskel på kvinder hvad det angår...
Jeg vil som udgangspunkt gerne tabe 15-16kg. Og så på længere sigt vil jeg alt i alt gerne tabe 24-25kg. Starter i fitnesscenter her om en små to ugers tid. Har allerede lavet ændringer i min kost og tabt mig en små 4 kg, og går en del ture. Men pga. eksamener lige i øjeblikket, optager de mig lige lovlig meget. Så glæder mig til at det værste er overstået, hvad eksamener angår.
Det lyder da som om du er på rette vej med både kostomlægning og motion. Jeg har aldrig været den store "motion-dyrker" - jeg gik en masse ture da jeg var gravid, det var en oplagt mulighed når vi har hund 
Jeg spiste ikke nødder, men havde ekstrem store "cravings" mht frugt under graviditeten - havde ikke lyst til f.eks slik, is og andre usunde ting på nær et par gange hvor jeg fik meget lyst til chokolade milkshakes.
Det var ikke én slags frugt jeg havde lyst til - spiste f.eks appelsiner i massevis i 3 uger, derefter overtog vandmelonen, så blommer, ferskner osv. Da jeg så fik konstateret sukkersyge måtte jeg måle mit blodsukker efter hvert stk frugt, fordi nogle frugter indeholder rigtig meget frugtsukker, som får blodsukkeret til at stige voldsomt. Heldigvis steg mit ikke særlig meget selvom diætisten havde advaret mig, så jeg kunne uden problemer spise 3 ferskner om aftenen og stadig holde mit blodsukker normalt.
Jeg spiste hovedsagligt rugbrød m. ost om morgenen - alt brød skal være nøglemærket og have "fuldkornsmærket" - det er en anbefaling fra diætisten. Hun anbefalede også at jeg kun drak søde drikke uden sukker, så det gjorde jeg - drak mest vand, men ellers så havde jeg Rynkebys sukkerfri saft stående.
Og ellers så spiste jeg faktisk helt normalt - bare intet sukker eller hvid brød. Kan huske at jeg en dag var ude at shoppe og lige ville ind på Sunset ( det skulle jo være sundere end MCD) valgte en kyllingesandwich og da jeg så skulle måle mit blodsukker ( det gøres lige før mad og kort tid efter) var mit blodsukker steget ekstremt - så jeg droppede også alt hvid brød. Selvfølgelig kunne jeg spise et rundstykke, men så kunne jeg bare heller ikke spise andet i et par timer eller 3 efter.
Det var en rigtig stor hjælp at have blodsukker måleapparatet - så kunne jeg med det samme se, hvad jeg kunne spise og hvad der gjorde at jeg indtog alt for meget sukker. Sukkeret hos mig var synderen. Spiste sovs og kartofler og gerne to portioner
smør, salt osv. Så det var ikke en kedelig kost.
Håber du har fået svar på noget af det du spurgte om og ellers må du spørge igen