overvægtige får store børn??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

8. februar 2013

Muhmi

Ved mine de 2 store vejede jeg 100+ og de vejede ved fødsel begge 3000g.

Denne gang vejer jeg noget mindre og baby er skønnet til 3300g

Kan du så snart komme igang med at føde du?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. februar 2013

LMX

Muhmi skriver:

Kan du så snart komme igang med at føde du?

Jaaaa.. Jeg skal nok

Anmeld

8. februar 2013

CH2012

Fenja09 skriver:

Det tror jeg slet ikke på

Jeg vejede 90 kg da jeg blev gravid med min datter, da jeg havde født hende vejede jeg 14 dage efter 74 kg - ja, og min datter vejede 2850 g. Så det er jeg et levende bevis på ikke passer

Jeg fik af vide, at netop fordi jeg vejede for meget behøvede jeg ikke tage på fordi baby havde nok at tage af. Jeg spiste normalt og sundt da jeg var gravid, nok også derfor jeg tabte mig 15 kg - og lægerne syntes det var fantastisk at min vægt ikke steg! Og jeg er bare glad for ikke at veje så meget mere - tænk der skulle en graviditet til

Min datter er normalvægtig, 17 måneder gammel 11,1 kg og 84 cm lang.

Modsat kan jeg sige at min kusine på under 50 kg, fødte en søn der vejede næsten 5 kg!

/Fenja

Nu bliver jeg lidt nysgerrig for at vide, hvad lægerne/jordmoderen sagde til, at du tabte sig så meget under graviditeten? Så de skævt til det eller? Jeg ved godt, at du skriver, at de synes det var fantastisk, at vægten ikk steg Men derfor kan det jo godt være, at de ikke synes det var optimalt at decideret tabe sig...? Men det er måske okay, når vægten var hvad den var? 

Anmeld

8. februar 2013

Fenja09

CH2012 skriver:

Nu bliver jeg lidt nysgerrig for at vide, hvad lægerne/jordmoderen sagde til, at du tabte sig så meget under graviditeten? Så de skævt til det eller? Jeg ved godt, at du skriver, at de synes det var fantastisk, at vægten ikk steg Men derfor kan det jo godt være, at de ikke synes det var optimalt at decideret tabe sig...? Men det er måske okay, når vægten var hvad den var? 

De var meget positive over at min vægt faldt. Det var jo ikke 10 kg på 3 uger, men langsomt gennem hele graviditeten. Jeg tabte mig de første 4 kg i de første 3 måneder pga kvalme, og derefter tabte jeg mig egentlig først længere henne. Tabte  7 kg på 10 uger, så det er jo ikke vildt. Min vægt stod bare stille eller gik nedad, men intet drastisk.

Jeg var ikke på kur, det vil jeg godt lige understrege - jeg omlagde bare min kost totalt og spiste sundt og varieret - og så undlod jeg alt sukker og hvid brød - grunden til at jeg egentlig ændrede kostvaner skyldtes sukkersyge under graviditeten, og jeg vidste at jeg kunne ændre det ved kosten og ikke behøvede insulin.

Trods sukkersygen, så havde jeg en fantastisk graviditet. Ingen skavanker overhovedet og nød det i store drag - ikke tit man ser en gravid der er slankere end når de ikke er gravide hehe

Anmeld

8. februar 2013

StudPsyk

Jeg tror ikke man kan sige det som hovedregel. Jeg var ikke overvægtig da jeg ventede Rose, men jeg tog for meget på til gengæld - således at jeg endte med en høj vægt. Hun vejede 4240.. Denne gang er jeg startet med en for høj vægt, men har taget meget mindre på, og lillebror er skønnet til at veje mindre. Så jeg tror ikke man kan sætte lighedstegn mellem overvægt og store børn, men måske mere det er vægtøgningen der har noget at sige? Og så er der også de tilfælde, hvor det simpelthen er genetisk. Jeg blev selv født stor, det samme gjorde min kæreste, så her tror jeg generne har en finger med i spillet. Men man kan sige, at meget sukkerholdige madvaner giver en øget risiko for GBS, hvilket jo gerne giver større børn, så på den led, så.. Jeg tror bare man skal passe på at man ikke glemmer genetikken  idet

Anmeld

8. februar 2013

Maja88

jeg var overvægtig og fik en på 3350g og 50cm.. så bestemt ingen stor baby her

Anmeld

8. februar 2013

Muhmi

LMX skriver:

Jaaaa.. Jeg skal nok

Anmeld

8. februar 2013

Hailiesmom11

Jeg er selv overvægtig og vores datter var helt gennemsnitlig
3500 g og 50 cm
Min mor er os overvægtig og mine søskende og mig selv har været mellem 2800-3200 g så vi har ikke været så store...

Anmeld

8. februar 2013

norenberg

Tror ikke det har noget at sige da jeg var kæmpe stor fik jeg en datter på 3000 g og da jeg havde tabt mig til normal vægt fik jeg en søn på 3990 g og der efter en dreng på 1200 g i uge 27 og han var meget stor taget i betragtning af at han kom så tidlig....

Anmeld

8. februar 2013

CH2012

Fenja09 skriver:

De var meget positive over at min vægt faldt. Det var jo ikke 10 kg på 3 uger, men langsomt gennem hele graviditeten. Jeg tabte mig de første 4 kg i de første 3 måneder pga kvalme, og derefter tabte jeg mig egentlig først længere henne. Tabte  7 kg på 10 uger, så det er jo ikke vildt. Min vægt stod bare stille eller gik nedad, men intet drastisk.

Jeg var ikke på kur, det vil jeg godt lige understrege - jeg omlagde bare min kost totalt og spiste sundt og varieret - og så undlod jeg alt sukker og hvid brød - grunden til at jeg egentlig ændrede kostvaner skyldtes sukkersyge under graviditeten, og jeg vidste at jeg kunne ændre det ved kosten og ikke behøvede insulin.

Trods sukkersygen, så havde jeg en fantastisk graviditet. Ingen skavanker overhovedet og nød det i store drag - ikke tit man ser en gravid der er slankere end når de ikke er gravide hehe

Fedt!  Det synes jeg virkelig. Tager hatten af for det. Sejt gået  

Jeg vil personligt gerne selv tabe mig inden jeg forhåbentlig bliver gravid, men det er ikk sikkert jeg kan nå det hele inden jeg forhåbentlig bliver gravid - men så er der måske mulighed for at tabe mig lidt mere undervejs i graviditeten Fik du meget væskeophobning i kroppen?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.