overvægtige får store børn??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.079 visninger
68 svar
3 synes godt om
8. februar 2013

henh01

Det er hypotese jeg lige sidder og leger lidt med..

Jeg vil BESTEMT IKKE dømme nogen - vejer selv alt for meget og har selv fået 2 børn på 4200 g.

min hypotese bygger på at overvægtige lever mere usundt og større måltider (derfor overvægten) og derfor får barnet også mere nærring fordi der er mere at tage af?

Jeg har INTET at bygge hypotesen på og det er slet ikke sikkert det hænger sådan sammen.

Hvad tror I?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. februar 2013

Gittemor09

henh01 skriver:

Jeg vil BESTEMT IKKE dømme nogen - vejer selv alt for meget og har selv fået 2 børn på 4200 g.

min hypotese bygger på at overvægtige lever mere usundt og større måltider (derfor overvægten) og derfor får barnet også mere nærring fordi der er mere at tage af?

Jeg har INTET at bygge hypotesen på og det er slet ikke sikkert det hænger sådan sammen.

Hvad tror I?

hihi jeg er bestemt ikke overvægtig (48 før graviditet) og jeg fik en søn på 4000 gr. og 52 cm

jeg lever sundt synes jeg selv masser af frugt og grønt, og prøver at lave sund mad så godt som mulig

Anmeld

8. februar 2013

charlie thy

nej, det kan du ikke udlede  Store mennesker kan sagtens få små nips, og små kvinder få kæmpe unger

Dog er der en smule medhold i din teori, da du har en større risiko for at udvikle graviditetssukkersyge, og hvis du får det, har du en større risiko for at få et overvægtigt barn.

Min mor havde graviditetssukkersyge i sin tredje graviditet med min lillebror, og kom ud, så vidt jeg huske en uge før tid og vejede 5800 g, selvfølgeligt ved kejsersnit.

Anmeld

8. februar 2013

AnthonsMor

henh01 skriver:

Hvad tror I?

Jeg er også selv til den ret så gode side, har dog ikke født endnu, men da jeg var til JM i tirsdags  sagde hun at han følteds til at være gennemsnitlig i størrelsen, men det kan jo sagtens nå at ændre sig!

jeg kender dog et par stykker helt normaltvægtige piger der har fået store børn, og omvendt, ret store piger der har fået små børn..

Men jeg kan faktisk ret så godt se logikken i det du skriver med større måltider og måske mere usundt, derfor mere at tage af til barnet..

Anmeld

8. februar 2013

henh01

charlie thy skriver:

nej, det kan du ikke udlede  Store mennesker kan sagtens få små nips, og små kvinder få kæmpe unger

Dog er der en smule medhold i din teori, da du har en større risiko for at udvikle graviditetssukkersyge, og hvis du får det, har du en større risiko for at få et overvægtigt barn.

Min mor havde graviditetssukkersyge i sin tredje graviditet med min lillebror, og kom ud, så vidt jeg huske en uge før tid og vejede 5800 g, selvfølgeligt ved kejsersnit.

Åh my God!!! 5800 g!!!!!!!!!! WOW!! Han skulle jo nærmest direkte i skole! haha

Jeg ved godt at små tynde nips kan få store børn, men ses det ikke mere jævnligt at det er de store der får store børn? Der er vel også mere plads at boltre sig på hvis maven giver mere plads.

Sidder her og spiser kanelgifler og funderer over hvorvidt det kan være skyld i mine store børn.. hahaha Ej jeg spiser normalt MEGET sundt (netop i forsøget på at få et barn under 4 kg, da mine fødsler har været kompliceret pga børnenes str)

Anmeld

8. februar 2013

henh01

Gittemor09 skriver:

hihi jeg er bestemt ikke overvægtig (48 før graviditet) og jeg fik en søn på 4000 gr. og 52 cm

jeg lever sundt synes jeg selv masser af frugt og grønt, og prøver at lave sund mad så godt som mulig

Anmeld

8. februar 2013

henh01

Martsbaby skriver:

Jeg er også selv til den ret så gode side, har dog ikke født endnu, men da jeg var til JM i tirsdags  sagde hun at han følteds til at være gennemsnitlig i størrelsen, men det kan jo sagtens nå at ændre sig!

jeg kender dog et par stykker helt normaltvægtige piger der har fået store børn, og omvendt, ret store piger der har fået små børn..

Men jeg kan faktisk ret så godt se logikken i det du skriver med større måltider og måske mere usundt, derfor mere at tage af til barnet..

hvornår skal du føde?

Anmeld

8. februar 2013

Fenja09

Hvad tror I?

Det tror jeg slet ikke på

Jeg vejede 90 kg da jeg blev gravid med min datter, da jeg havde født hende vejede jeg 14 dage efter 74 kg - ja, og min datter vejede 2850 g. Så det er jeg et levende bevis på ikke passer

Jeg fik af vide, at netop fordi jeg vejede for meget behøvede jeg ikke tage på fordi baby havde nok at tage af. Jeg spiste normalt og sundt da jeg var gravid, nok også derfor jeg tabte mig 15 kg - og lægerne syntes det var fantastisk at min vægt ikke steg! Og jeg er bare glad for ikke at veje så meget mere - tænk der skulle en graviditet til

Min datter er normalvægtig, 17 måneder gammel 11,1 kg og 84 cm lang.

Modsat kan jeg sige at min kusine på under 50 kg, fødte en søn der vejede næsten 5 kg!

/Fenja

Anmeld

8. februar 2013

baby012

Har en bmi på 17 . Og har lige nu en basse på 4000 g i maven  

datteren vejede 3080 .. 

faren er høj og meget muskuløs bygget, jeg selv er lille og meget spinkel.. 

Så det vist hans far han har væksten fra  

og datteren fra mig.. Så tror det kommer rigtig meget an på det men livsstil under graviditeten kan selvfølgelig også spille ind  

Anmeld

8. februar 2013

henh01

Fenja09 skriver:

Det tror jeg slet ikke på

Jeg vejede 90 kg da jeg blev gravid med min datter, da jeg havde født hende vejede jeg 14 dage efter 74 kg - ja, og min datter vejede 2850 g. Så det er jeg et levende bevis på ikke passer

Jeg fik af vide, at netop fordi jeg vejede for meget behøvede jeg ikke tage på fordi baby havde nok at tage af. Jeg spiste normalt og sundt da jeg var gravid, nok også derfor jeg tabte mig 15 kg - og lægerne syntes det var fantastisk at min vægt ikke steg!

Min datter er normalvægtig, 17 måneder gammel 11,1 kg og 84 cm lang.

/Fenja

Begge mine børn er også normale i dag på trods af deres størrelse ved fødslen

Jeg kan bare ikke lade være at tænke at mange overvægtige (der ikke tager ansvar) ofte overfører det usunde til deres børn - og at de også bliver overvægtige - Jeg er helt med på at der ofte er noget genetisk forbundet med overvægt også!

Jeg har taget 3,5 kg på nu og er i 25. uge - jeg er også ret godt tilfreds - netop fordi jeg ved at jeg spiser sundt og varieret. Lever udelukkende af kød, grønt, groft brød og magert pålæg. Og så om fredagen må jeg gerne få lidt ekstra lækkert.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.