henh01 skriver:
Det er hypotese jeg lige sidder og leger lidt med..
Jeg vil BESTEMT IKKE dømme nogen - vejer selv alt for meget og har selv fået 2 børn på 4200 g.
min hypotese bygger på at overvægtige lever mere usundt og større måltider (derfor overvægten) og derfor får barnet også mere nærring fordi der er mere at tage af?
Jeg har INTET at bygge hypotesen på og det er slet ikke sikkert det hænger sådan sammen.
Hvad tror I?
Kan ikke lade være med at blive lidt provokeret af forudsætningerne i din hypotese.. Men jeg er også overvægtig - og ja jeg er glad for søde sager osv - men min overvægt munder ud i for lavt stofskifte, og startede pga medicin mod migræne.. indrømmer dog blankt at jeg er lidt doven og får dyrket for lidt motion, men spiser ret sundt - og havde lige tabt 10 kg da jeg blev gravid ..
Kan godt følge at du gerne vil vide om der er sammenhæng mellem store børn og overvægt, men at sætte det sådan op at overvægtige er overvægtige fordi de spiser for meget synes jeg er en unfair generalisering da man sagtens kan være sund overvægtig..
Jeg er 33+0, har taget lige knapt 12 kilo på, og intet tyder på et barn større end gennemsnittet, han følger fuldstændigt normalkurven..
God weekend herfra 
Anmeld