overvægtige får store børn??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

8. februar 2013

Hullabullabulla

henh01 skriver:

Det er hypotese jeg lige sidder og leger lidt med..

Jeg vil BESTEMT IKKE dømme nogen - vejer selv alt for meget og har selv fået 2 børn på 4200 g.

min hypotese bygger på at overvægtige lever mere usundt og større måltider (derfor overvægten) og derfor får barnet også mere nærring fordi der er mere at tage af?

Jeg har INTET at bygge hypotesen på og det er slet ikke sikkert det hænger sådan sammen.

Hvad tror I?

Kan ikke lade være med at blive lidt provokeret af forudsætningerne i din hypotese.. Men jeg er også overvægtig - og ja jeg er glad for søde sager osv - men min overvægt munder ud i for lavt stofskifte, og startede pga medicin mod migræne.. indrømmer dog blankt at jeg er lidt doven og får dyrket for lidt motion, men spiser ret sundt - og havde lige tabt 10 kg da jeg blev gravid ..

Kan godt følge at du gerne vil vide om der er sammenhæng mellem store børn og overvægt, men at sætte det sådan op at overvægtige er overvægtige fordi de spiser for meget synes jeg er en unfair generalisering da man sagtens kan være sund overvægtig..

Jeg er 33+0, har taget lige knapt 12 kilo på, og intet tyder på et barn større end gennemsnittet, han følger fuldstændigt normalkurven..

God weekend herfra

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. februar 2013

lineog4

Jeg er vel normlvægtig dvs en uni kunder 25, jeg spiser sundt og varieret, men næsten ligegyldigt hvad jeg gør er jeg en af dem der kaster kilo på i graviditeten.

jeg får  så også store børn, har fået tjekket sukkersyge og der er intet har endda et meget lavt tal.

Min første datter: 4040 og 59 

Min anden datter 4389 og 54

min første søn: 4780 pg 57 

Min anden søn: 4400 og 55

line

Anmeld

8. februar 2013

Clisolka

Jeg var meget overvægtig (+ 25 kg) da jeg fødte min datter for 2,5 år siden - hun vejede ved fødslen 4005 g. Men min livsstil var ikke lige perfekt, deraf hvor jeg også fik svangerskabsdiabetes! 

Nu 2,5 år efter er jeg gravid igen, hvor jeg har diabetes i forvejen, så jeg bliver tjekket i hoved og numse - så det er begrænset hvor usundt jeg lever denne gang. Indtil videre er min tal så pæne så diabetesoverlægerne ikke gider snakke med mig 

Anmeld

8. februar 2013

jydeinden

altså jeg tror som sådan ikke på hypotesen.. min kæreste fik et barn med sin eks, hun var så vidt jeg ved en lille nips, men deres barn var ret stor (så vidt jeg husker så tæt på de 6 kg)

Anmeld

8. februar 2013

2babygirls

henh01 skriver:

Jeg vil BESTEMT IKKE dømme nogen - vejer selv alt for meget og har selv fået 2 børn på 4200 g.

min hypotese bygger på at overvægtige lever mere usundt og større måltider (derfor overvægten) og derfor får barnet også mere nærring fordi der er mere at tage af?

Jeg har INTET at bygge hypotesen på og det er slet ikke sikkert det hænger sådan sammen.

Hvad tror I?

Har været undervægtig i begge mine graviditeter og spist som jeg plejede, altså små portioner og født en på 3900 og 4050.

Tror mere man skal kigge på historikken i familien på pigens side.

Anmeld

8. februar 2013

AnthonsMor

Baby2påvej skriver:

Har været undervægtig i begge mine graviditeter og spist som jeg plejede, altså små portioner og født en på 3900 og 4050.

Tror mere man skal kigge på historikken i familien på pigens side.

Jeg tror ikke kun det er kvinden der bestemmer om det skal være store eller små børn, der kan jo også sagtens ligge gener fra faderen, som giver ekstra vækst

Anmeld

8. februar 2013

ZamanogDania

Jeg tror ikke der er forskel på om man er tyk eller tynd. En i min familie er overvægte, første barn vejet næsten 6 kg, men så den anden barn var normal. Tror det var omkring 3100-3400 kg. Jeg tror bare hver graviditet er forskellig.

Anmeld

8. februar 2013

merethe

Profilbillede for merethe
henh01 skriver:

Hvad tror I?

Jeg er overvægtig men har ikke fået store børn.

Min dreng vejede 2940g

Min pige vejede 3600g

Anmeld

8. februar 2013

Zelinasmor

Jeg vejede 71kg (var overvægtig) da jeg blev gravid. Tog 20kg på, men fik en datter på 2880gram 

Anmeld

8. februar 2013

Bassemor<3

henh01 skriver:

Hvad tror I?

hmm jeg tror ikke man kan generaliserer, at alle overvægtige får store børn, jeg tror at, som du siger, folk der spiser mere end kroppen har brug for (og derfor dem der er overvægtige) får store børn, men man kan jo godt være overvægtig og leve sundt og vel. Jeg er også alt for stor og min søn vejede 3890g og jeg tog 4 kg på under fødslen, tabte 19 bagefter

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.