overvægtige får store børn??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

8. februar 2013

henh01

baby012 skriver:

Har en bmi på 17 . Og har lige nu en basse på 4000 g i maven  

datteren vejede 3080 .. 

faren er høj og meget muskuløs bygget, jeg selv er lille og meget spinkel.. 

Så det vist hans far han har væksten fra  

og datteren fra mig.. Så tror det kommer rigtig meget an på det men livsstil under graviditeten kan selvfølgelig også spille ind  

Ja du har helt ret - det tror jeg også spiller en stor rolle.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. februar 2013

Ka+Ma=Be

Det er hypotese jeg lige sidder og leger lidt med..

Jeg vil BESTEMT IKKE dømme nogen - vejer selv alt for meget og har selv fået 2 børn på 4200 g.

min hypotese bygger på at overvægtige lever mere usundt og større måltider (derfor overvægten) og derfor får barnet også mere nærring fordi der er mere at tage af?

Jeg har INTET at bygge hypotesen på og det er slet ikke sikkert det hænger sådan sammen.

Hvad tror I?

Der er ikke umiddelbart påvist nogen sammenhæng mellem overvægt og fødseksvægten hos disses børn (sidst jeg undersøgte det).  

Jeg selv er normalvægtig, men fik en stor basse på 4330 g

Til gengæld er der flere undersøgelser der påvirser den tendens, at børn af overvægtige forældre selv bliver overvægtige senere i livet. 

Jeg tror der er flere faktorer der spiller ind i både genetik og miljø for ikke at snakke om kultur  Men det er jo selvfølgelig en helt anden diskussion

Anmeld

8. februar 2013

AnthonsMor

henh01 skriver:

hvornår skal du føde?

Jeg har termin om lige knap 4 uger

Anmeld

8. februar 2013

Benjamins'mor

Jeg vejede 86 kg da jeg fødte, min søn vejede 3390 g.

Anmeld

8. februar 2013

Nattøs

jeg vejet en del for meget da jeg blev gravid. spiste almindeligt og sundt i graviteten og fødte en dejlig pige på ca 2700 hun var vurderet et kg for meget hele graviteten. så hun tog fusen på alle.

Anmeld

8. februar 2013

PT

Profilbillede for PT
Når forandringens vinde blæser, bygger nogle læhegn, mens andre rejser vindmøller
henh01 skriver:

Jeg vil BESTEMT IKKE dømme nogen - vejer selv alt for meget og har selv fået 2 børn på 4200 g.

min hypotese bygger på at overvægtige lever mere usundt og større måltider (derfor overvægten) og derfor får barnet også mere nærring fordi der er mere at tage af?

Jeg har INTET at bygge hypotesen på og det er slet ikke sikkert det hænger sådan sammen.

Hvad tror I?

Jeg er selv overvægtig og har været det under begge mine graviditeter.

Min datter vejede ved fødslen 3960 g og min søn vejede 3650 g, så de har ikke været overdrevent store

Anmeld

8. februar 2013

Carina:-)

charlie thy skriver:

nej, det kan du ikke udlede  Store mennesker kan sagtens få små nips, og små kvinder få kæmpe unger

Dog er der en smule medhold i din teori, da du har en større risiko for at udvikle graviditetssukkersyge, og hvis du får det, har du en større risiko for at få et overvægtigt barn.

Min mor havde graviditetssukkersyge i sin tredje graviditet med min lillebror, og kom ud, så vidt jeg huske en uge før tid og vejede 5800 g, selvfølgeligt ved kejsersnit.

Det er godt nok vildt!

Har selv sukkersyge,og får små børn.

2800 gram er en normal baby når det er mig der føder dem 

Så det lyder helt vildt med 5,8 kg 

Anmeld

8. februar 2013

livhemdrup

Jeg er selv overvægtig havde bmi på 34 men jeg har kun fået små børn 

1 barn 2490 g

2 barn 3480 g

3 barn 3260 g

4 barn 2840 g

så kan godt være nogen har tendens til det men ik alle. Jeg tog intet på under nogen af disse graviditeter. Vejede med de tre første 89 da jeg blev gravid og samme den dag jeg fødte. Og den sidste vejede jeg 92 da jeg blev gravid og den dag jeg fødte vejede jeg 92,3. 

Anmeld

8. februar 2013

Silas&Mille

henh01 skriver:

Hvad tror I?

Jeg er overvægtig, meget endda.

Silas vejede lige knap 3200gram
Mille vejede lige knap 3700gram

Så ingen store børn her.

MEN... jeg overspiser så heller ikke. Min portion til aftensmaden er større end den burde, men til gengæld er jeg ENORMT dårlig til at spise i løbet af dagen. Sådan har det også været under begge graviditeter

Anmeld

8. februar 2013

Dorthe1986

Jeg vejede 91 kg da jeg blev gravid og tog ret meget på under graviditeten, men min søn var 54 lang og 3660 g, så det var jo ikke specielt stort

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.