chivo er blevet aflivet

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

11. januar 2013

Camilla <3

Jeg syntes godt nok det er synd for hvalpen!  

Dens liv var kun liiiige begyndt, og det ben kunne helt sikkert godt ha' været lavet. 

De fleste dyrlæger er altså søde til at lave en afdragsordning! 

Og havde det været mig, så havde jeg gjort ALT, hvad der stod i min magt for at få lavet det ben! 

Havde det været min Freya, så ville jeg ALDRIG vælge, 'bare' at få hende aflivet! ikke på vilkår! 

Nu ved jeg ikke, hvor i bor henne, men der ville nok også ha' været endnu flere penge at spare ved at kører til Tyskland. 

Selvfølgelig er det uheldigt, når hvalpen kun er 4 måneder gammel, men den har ikke selv valgt hvilket hjem den skulle ha' 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. januar 2013

merethe

Profilbillede for merethe
Yurie skriver:

Har lige fået afvise at min brors hund er blevet aflivet. Pga et brækket ben. 4måneder gammel. Den hund var der eneste der fik ham til at stå op om morgnen. fuck dem med deres dyre regninger.

Jeg er ked af at høre at din bror er ulykkelig og syg, men hvor er det synd for den lille hvalp, at den måtte dø pga et brækket ben. Fik han ikke tilbudt en afdragsordning hos dyrelægen?? 

Hvis din bror med tiden vil have en ny hund, så håber jeg, at I som familie vil hjælpe ham, så han for lavet en sundhedsforsikring på den næste.

Anmeld

12. januar 2013

Elgaard73

Hold da op, jeg syntes mange af jer er drøn hårde ved TS... For det første er det ikke hende der har valgt at aflive hunden.... Hun skriver herinde, fordi at hun er ked af det.

For det andet, så syntes jeg lige at folk skal sætte sig ind i det med forsikringen... Det er altså ikke alle racer der kan forsikres fra dag 1, men først når der foreligger en HD attest.(og den kan først laves når hunden er 12 mån.) Er der nogen som helst, der lige tæller ti og spørger ind til dette??? Nej.

For det trejde, går jeg ud fra at det er en dyrelæge, der har aflivet hunden og at denne måske har vurderet at det var den eneste løsning. Jeg siger ikke at det er tilfældet, men for pokker da... Spørg da lidt ind til sagen, inden I kaster fordømmelser og bagkloge råd efter TS...

Til TS : Hvor er jeg ked af det på både dine og din bror's vegne... Det er en ulykkelig situantion, lige meget hvad der er gået forud.

Kram.

Anmeld

12. januar 2013

Muhmi

Elgaard73 skriver:

Hold da op, jeg syntes mange af jer er drøn hårde ved TS... For det første er det ikke hende der har valgt at aflive hunden.... Hun skriver herinde, fordi at hun er ked af det.

For det andet, så syntes jeg lige at folk skal sætte sig ind i det med forsikringen... Det er altså ikke alle racer der kan forsikres fra dag 1, men først når der foreligger en HD attest.(og den kan først laves når hunden er 12 mån.) Er der nogen som helst, der lige tæller ti og spørger ind til dette??? Nej.

For det trejde, går jeg ud fra at det er en dyrelæge, der har aflivet hunden og at denne måske har vurderet at det var den eneste løsning. Jeg siger ikke at det er tilfældet, men for pokker da... Spørg da lidt ind til sagen, inden I kaster fordømmelser og bagkloge råd efter TS...

Til TS : Hvor er jeg ked af det på både dine og din bror's vegne... Det er en ulykkelig situantion, lige meget hvad der er gået forud.

Kram.

Det er jo lidt svært at spørge ind til da ts faktisk forlader debatten mens vi spørger hende om disse ting...

Desuden så kan man sygeforsikre sin hund fra den er 3 mdr. gammel.

http://www.nykredit.dk/privat/info/forsikring/hundesygeforsikring.xml?csref=_googleadwords&s_kwcid=TC|15848|hundesygeforsikring||S|b|14751462258

Anmeld

12. januar 2013

Elgaard73

Muhmi skriver:

Det er jo lidt svært at spørge ind til da ts faktisk forlader debatten mens vi spørger hende om disse ting...

Desuden så kan man sygeforsikre sin hund fra den er 3 mdr. gammel.

http://www.nykredit.dk/privat/info/forsikring/hundesygeforsikring.xml?csref=_googleadwords&s_kwcid=TC|15848|hundesygeforsikring||S|b|14751462258

Jeg syntes nu at TS var med ret langt hen i debatten (og kan godt forstå at hun tilsidst forlod den) Og jeg kan ikke læse nogen steder, at nogen spørge ind til de ting jeg nævner. Så vidt jeg kan læse, så er der kun en der reelt spørger om hvad der er sket.

Med hensyn til forsikringen, så må jeg være blevet fejlinformeret, eller også er det lavet om. Da vi ville forsikre vores hund for ca. 3 år siden, kunne det ikke lade sig gøre ud HD attesten... Eller jow, det kunne det godt, men med en masse forbehold. Og da vi nærlæste policen dækkede den så godt som ingenting. Heller ikke operation af brækkede knogler og hvad der kommer af opfølgende behandlinger af det.

Men hvad ved jeg...? Det kan jo (forhåbenligt) være lavet om.

Anmeld

12. januar 2013

TNBC

Elgaard73 skriver:

Kram.

Hej tak får de søde ord. Jeg lader de ændres ord prale af.. de kan mene hvad de vil..

Min bror ville gøre alt hvad han kunne for at redde den, han ville jo ikke have at den skulle aflives. Jeg kender ikke til forsikring da jeg ikke har prøvet det. Glad for at du skriver de ting du gør. At der er nogen.der forstår mig. Jeg skrev nemlig hernde fordi jeg er ked af det. For min brors skyld. Og det er jeg stadigvæk og så at få smidt sådan noget i hovedet. At sparke til folk der ligger ned. Ja det er pisse synd for chivo, men vi kan jo ikke ændre fortiden.Hans brud kom fra at han landede forkert og en.dyrlæge afliver jo ikke bare dyr. Der skal jo være en grund.

Grunden at jeg gik, fordi det gjorde ondt.

Anmeld

12. januar 2013

Elgaard73

Yurie skriver:

Hej tak får de søde ord. Jeg lader de ændres ord prale af.. de kan mene hvad de vil..

Min bror ville gøre alt hvad han kunne for at redde den, han ville jo ikke have at den skulle aflives. Jeg kender ikke til forsikring da jeg ikke har prøvet det. Glad for at du skriver de ting du gør. At der er nogen.der forstår mig. Jeg skrev nemlig hernde fordi jeg er ked af det. For min brors skyld. Og det er jeg stadigvæk og så at få smidt sådan noget i hovedet. At sparke til folk der ligger ned. Ja det er pisse synd for chivo, men vi kan jo ikke ændre fortiden.Hans brud kom fra at han landede forkert og en.dyrlæge afliver jo ikke bare dyr. Der skal jo være en grund.

Grunden at jeg gik, fordi det gjorde ondt.

Jeg kan godt forstå at du gik... Det havde jeg sgu også gjort.

Jeg syntes godt nok at det er blevet lidt en hønsegård herinde... Og at det tit er de samme "høns" der dukker op i trådene og langer ud efter alt og alle. Gad vide om de ikke har andet at give sig til...?

Endnu en gang, kram til dig. Og din bror.

Anmeld

12. januar 2013

VIPpigen

Nu melder jeg mig på banen... Jeg syntes simpelthen i er for grove... Jeg har læst HELE tråden nu, og kan ikke finde ET STED TS, skriver at Broderen IKKE HAVDE hunden forsikret. Hun skriver at hun IKKE VED om den har været forsikret. Ja. Undskyld mig, så er det altså svært at stemple nogen.

ja, det er da en røv irriterende hvis den ikke har været forsikret.

Men har nogen af jer tænkt på om hunden nu havde været forsikret, og dyrlægen så det som det bedste at den skulle aflives. 

Ja, jeg spørger bare

Anmeld

12. januar 2013

Muhmi

Elgaard73 skriver:

Jeg syntes nu at TS var med ret langt hen i debatten (og kan godt forstå at hun tilsidst forlod den) Og jeg kan ikke læse nogen steder, at nogen spørge ind til de ting jeg nævner. Så vidt jeg kan læse, så er der kun en der reelt spørger om hvad der er sket.

Med hensyn til forsikringen, så må jeg være blevet fejlinformeret, eller også er det lavet om. Da vi ville forsikre vores hund for ca. 3 år siden, kunne det ikke lade sig gøre ud HD attesten... Eller jow, det kunne det godt, men med en masse forbehold. Og da vi nærlæste policen dækkede den så godt som ingenting. Heller ikke operation af brækkede knogler og hvad der kommer af opfølgende behandlinger af det.

Men hvad ved jeg...? Det kan jo (forhåbenligt) være lavet om.

Helt ærligt......?

Når man i sit startindlæg giver dyrlægerne skylden ved at skrive "fuck dem og deres dyre regninger" og derved fralægger sig alt ansvar for, at en hund på 4 mdr. blev aflivet på grund af et brækket ben, hvor, hvis man havde haft forsikringen ikke havde behøvet at ty til så drastiske metoder.... Så kan man ikke forvente mange rosende ord... Det kan godt være det er synd for broderen at han er psykisk syg og ja det er det da.. Men hallo, hunden er DØD fordi dens ejer ikke gjorde det mest ansvarlige man kan gøre når man anskaffer sig dyr, enten at betale for dens regning, via afbetaling eller forsikre den....

Så fortjener man i mine øjne ikke at få de store skulderklap eller nåårh hvor er det synd...

Hårdt, men i mine øjne meget normal respons der er kommet til det her indlæg....

Anmeld

12. januar 2013

TNBC

Elgaard73 skriver:

Jeg kan godt forstå at du gik... Det havde jeg sgu også gjort.

Jeg syntes godt nok at det er blevet lidt en hønsegård herinde... Og at det tit er de samme "høns" der dukker op i trådene og langer ud efter alt og alle. Gad vide om de ikke har andet at give sig til...?

Endnu en gang, kram til dig. Og din bror.

Dejligt at der er en der forstår(der er også nogle andre søde mennesker der ikke bare nedhakker mig)
Hønsegård..åh ja..
Jeg indrømmer.at jeg ikke altid snakker pænt, men jeg behersker mig da.. men en fjer bliver gjort til fem høns. Men så er det jo.. ja jeg ved at det er en debatside, og der bliver sagt.grimme ting, men jeg har ikke tænkt mg at sige.nogle de.grimme ting der.kører rundt i mit hoved, for det hjælper ikke og gider ikke synke derned.

Heldigvis har min bror en sød forlovet som har støttet ham rigtig meget.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.