chivo er blevet aflivet

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

11. januar 2013

raca

Det er tydeligvis din holdning det der, så det skal du ikke prakke mig på! Jeg har aldrig nogensinde skrevet at alle dyrs liv ikke har lige stor værdi!

Hvis en ko kom tilskade ville jeg da også behandle den lige så vel som jeg ville med min hund!

Desuden så er verden bare indrettet således at nogle dyr er kæledyr og andre spiser man. Sådan er det bare!

så din ko skulle fikses.. men samme aften kunne du så spise et dyrelig, der var slået ihjel for din skyld...

og ingen af dem får mensklige engenskaber.. i og med de er dyr.

hermed ikke sagt de ikke skal havde et værdigt liv.. men jeg ville aldrig dømme nogle forde de aflivede et dyr forde de skønnede det bedst for dyret, eller familie samlet set. hvis eks mine børn fik katte alergi. så ville jeg uden tvivl aflive de 2 ælste af kattene forde de bare ikke kan omplantes, så fordem ville de være værdigs at blive aflivet. imo

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. januar 2013

**Ønskebabyen

raca skriver:

se det er problemet her.. ingen ved hvor medtaget den var og hvad der sket alle dømmer ham bare som uansvarlig.

Ja for det er det vi synes han er! Og det må vi vel for pokker have lov til at syntes.

Anmeld

11. januar 2013

**Ønskebabyen

raca skriver:

så din ko skulle fikses.. men samme aften kunne du så spise et dyrelig, der var slået ihjel for din skyld...

OMG!!! Slået ihjel for min skyld??

Hahahahaha

Anmeld

11. januar 2013

raca

**Ønskebabyen skriver:

OMG!!! Slået ihjel for min skyld??

Hahahahaha

ja den bøf/kylling/fisk du æder er da slået ihjæl for din skyld.. og frød være med det.. hvis den bare har haft en værdigt liv.jeg spise selv kød men vælger det med omhu.

Anmeld

11. januar 2013

Muhmi

raca skriver:

Der er jo ingen der snakker om at hunden skal spises er der??

Hvorfor skal det komme an på om koen skulle spises eller ej?

Hvis det er et dyr man inviterer ind i ens hjem og deler glæder og sorger med, så ja, så bruger man jo flere penge på den end man ville på en ko der alligevel skulle spises.. Nu er det jo sådan at (de fleste) mennesker både spiser salat og kød.. Men det betyder jo ikke at man ikke kan have kæledyr uden at de skal ædes når man er færdig med dem, vel?

Anmeld

11. januar 2013

Ccamilla

Profilbillede for Ccamilla
Så er min barsel officielt slut - og ferien begynder :)
raca skriver:

og ingen af dem får mensklige engenskaber.. i og med de er dyr.

hermed ikke sagt de ikke skal havde et værdigt liv.. men jeg ville aldrig dømme nogle forde de aflivede et dyr forde de skønnede det bedst for dyret, eller familie samlet set. hvis eks mine børn fik katte alergi. så ville jeg uden tvivl aflive de 2 ælste af kattene forde de bare ikke kan omplantes, så fordem ville de være værdigs at blive aflivet. imo

^ for alle dine indlæg i den her debat

Anmeld

11. januar 2013

raca

Muhmi skriver:

Der er jo ingen der snakker om at hunden skal spises er der??

Hvorfor skal det komme an på om koen skulle spises eller ej?

Hvis det er et dyr man inviterer ind i ens hjem og deler glæder og sorger med, så ja, så bruger man jo flere penge på den end man ville på en ko der alligevel skulle spises.. Nu er det jo sådan at (de fleste) mennesker både spiser salat og kød.. Men det betyder jo ikke at man ikke kan have kæledyr uden at de skal ædes når man er færdig med dem, vel?

det var nu for at ilussere det fuldkommende vanvittige i at i fordømmer en mand for at få aflivet et dyr der har haft det godt i 4 mdr forde den kom til skade og han/andre skønnede det var løsningen. 

dette er en grum og forfærdelig handling.. 

også gik i ned og købete 500g fars.. dette er helt ok for den er lavet til at dø!!!! 

de er begge dyr, der er til på vore principper.. og vi skal behandle dem ordenligt når de lever.. men de er her forde de gavner os.. så om man slagter en gris eller afliver en syg hun er for mig det samme.

Anmeld

11. januar 2013

**Ønskebabyen

raca skriver:

det var nu for at ilussere det fuldkommende vanvittige i at i fordømmer en mand for at få aflivet et dyr der har haft det godt i 4 mdr forde den kom til skade og han/andre skønnede det var løsningen. 

dette er en grum og forfærdelig handling.. 

også gik i ned og købete 500g fars.. dette er helt ok for den er lavet til at dø!!!! 

de er begge dyr, der er til på vore principper.. og vi skal behandle dem ordenligt når de lever.. men de er her forde de gavner os.. så om man slagter en gris eller afliver en syg hun er for mig det samme.

DU må altså gerne sammenligne et kæledyr ( i dette tilfælde en hund der er blevet aflivet) med en ko, men jeg må ikke sammenligne forsikringer af forskellig art.

Hvor herre bevares!!

Anmeld

11. januar 2013

**Ønskebabyen

Olivia's Moar skriver:

^ for alle dine indlæg i den her debat

I to i lever sku på en anden planet!

Anmeld

11. januar 2013

raca

**Ønskebabyen skriver:

I to i lever sku på en anden planet!

planeten hedder nok.. landet med forældre der havde landbrug..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.