det var nu for at ilussere det fuldkommende vanvittige i at i fordømmer en mand for at få aflivet et dyr der har haft det godt i 4 mdr forde den kom til skade og han/andre skønnede det var løsningen.
dette er en grum og forfærdelig handling..
også gik i ned og købete 500g fars.. dette er helt ok for den er lavet til at dø!!!!
de er begge dyr, der er til på vore principper.. og vi skal behandle dem ordenligt når de lever.. men de er her forde de gavner os.. så om man slagter en gris eller afliver en syg hun er for mig det samme.
Det har jo altså, igen, INGEN sammenligning og hvis du virkelig føler at det er den enste måde at argumentere og retfærdiggøre den her handling på, ja ved du hvad, så har jeg sgu lidt ondt af dig...
Ikke fordi du med det bliver et hverken værre eller bedre menneske end mig, det er nemlig ikke DET der er på vægtskålen her..
Men ganske enkelt fordi det ikke kan sammenlignes..
En hund som man køber og giver tja, lad os sige 3000,- for og man så IKKE giver de 150,- ekstra for at få en forsikring der dækker dens sygdom.. Det er det vi snakker om...
Vi snakker om at en ejer der bliver ked af at hans hund skulle aflives, fordi han ikke fik den forsikring OG fordi han ikke havde råd til at have den...
En ejer der er syg... Måske så psykisk syg at han ikke kan fungere uden denne hund.....
Hvorfor, skulle vi, have ondt af at han ikke får forsikret sin hund?
Hvorfor, skulle vi, give vores medfølelse til søsteren for at oprette et indlæg herinde, som hun for det første, VED hun (hendes egne ord) vil få høvl for at oprette og for det andet, ikke har hjulpet hendes bror til at indse at han burde have denne forsikring på hans hund, eller i det hele taget, ikke have hunden?
Hvorfor jeg med god samvittighed satte tænderne i en burger i aften, er vist den her sag fuldstændig, helt og aldeles uvedkommende....