chivo er blevet aflivet

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

11. januar 2013

Ccamilla

Profilbillede for Ccamilla
Så er min barsel officielt slut - og ferien begynder :)
**Ønskebabyen skriver:

Man kunne også sætte sig lidt mere ind i det at købe en hund

Man kunne dit, og man kunne dat .. Og hvis nu, og hvis nu ..
Men man kan ikke dit eller dat - for tiden kan ikke skrues tilbage. Men hvis man nu tog udgangspunkt i nuet og/eller fremtiden, så man måske tingene med andre øjne

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. januar 2013

**Ønskebabyen

Olivia's Moar skriver:

Man kunne dit, og man kunne dat .. Og hvis nu, og hvis nu ..
Men man kan ikke dit eller dat - for tiden kan ikke skrues tilbage. Men hvis man nu tog udgangspunkt i nuet og/eller fremtiden, så man måske tingene med andre øjne

Dvs hvis jeg købte et hus og jeg ikke liiiiiiiiiiiige forsikrede det og lortet brændte ned fordi jeg ikke var helt rask, så var det også bare helt ok jeg ikke havde fået det forsikret i dine øjne?? Det er jo det samme..........!

Anmeld

11. januar 2013

Bassemor<3

Ej undskyld, men jeg har altså lidt svært ved at føle det er synd for ham ! JEG synes det er synd for hunden ! At han har anskaffet sig en hund uden at have økonomi til at betale dyrlægeregninger eller forsikre den er helt og holdent hans eget ansvar !!

Den hund kunne 99% sikkert være blevet rask igen, men det blev den ikke fordi den ejer havde anskaffet sig den uden at have midler nok til at tage sig af den ! Så er det sådanset ligemeget hvor meget han elsker den ! Den var 4 mdr. gammel !

ja sorry, men jeg er sgu ret harm over at du "brokker" dig over dyrlægens priser ! det handler jo ikke om det, men om din brors manglenden evne til at tage de fornødne forholdsregler.

Værså'god at høvle mig ned. . .

Anmeld

11. januar 2013

Ccamilla

jydeinden skriver:

der er jo for det meste flere måder at få hjælp på hvis det er økonomien der er årsagen til at hunden blev aflivet. og hvis man går udfra startindlægget så må man formode at det er derfor, og så kan jeg godt forstå at folk reagerer.. at en hundeforsikring så formenligt ikke vil hjælpe noget er en anden snak.. men de fleste dyrelæger med respekt for deres erhverv er søde til at tilbyde afdragsordning for behandlingen.

Må ærligt indrømme, at det første der falder mig i øjnene, er at TS bror er syg. Ved ikk hvilken sygdom, og det vedkommer heller ikke mig (forestiller mig noget psykisk, uden at vide det) - så mine bekymringer går mere til ham og familien. Hvis såfremt, at det er en psykisk sygdom, og hunden var den eneste der fik ham op af sengen, hvad så nu ? Har han tænkt sig, at lukke sig inde, eller ..?

Som sagt, er der mange 'hvis nu'er' i denne debat, men man KAN IKKE gøre tiden om. I stedet burde man ikke fremad..

Hvis såfremt broderen til TS får en ny hund, vil jeg håbe at TS og resten af hendes familie hjælper ham til at få styr på papirarbejdet, så han ikke skal stå i denne situation igen - hvis de altså kan få lov til at hjælpe ..

Anmeld

11. januar 2013

raca

ja hundes liv har værdig.. men det er jo et dyr..

vi slår jo dagligt syge dyr ihjel.. og dyrihjel for at spise dem..

kan ikke helt forstå fordømmelsen i at aflive en skadet hund, der måske skulle gennem genoptræning osv.

jeg syntes ski det er en meget fordømmende tråd..

en er fusteret over at en hund er blevet aflivet forde hindes bror ikke magtede at få den igennem en dyrelæge og forde han jo elskede hunden og skulle lide dette tab..

jeg syntes ski det er være at der sidder en der måske ryger en tand længre ud forde hans hund er død..

og jojo der kunne sikkert hvære gjodet noget.. men det blev der ikke også er den jo ikke længre.

Anmeld

11. januar 2013

raca

**Ønskebabyen skriver:

Dvs hvis jeg købte et hus og jeg ikke liiiiiiiiiiiige forsikrede det og lortet brændte ned fordi jeg ikke var helt rask, så var det også bare helt ok jeg ikke havde fået det forsikret i dine øjne?? Det er jo det samme..........!

et dyr er et dyr.. det skal havde et værdigt liv mens det lever... men nu er hunden død. 

det kan da ikke sammenlignes med et hus.. 

Anmeld

11. januar 2013

Ccamilla

**Ønskebabyen skriver:

Undskyld mig, der er da forskel på hundeANSVARSforsikring, og hundeSYGEforsikring, ikk ? Jeg går udfra, at broderen har/havde ansvarsforsikring (som er lovpligtig i dk), men den hjælper altså ikke med dyrelægeregninger.

Du behøver ikke at køre den længere ud, end det debatten reelt handler om, sådan spiller klaveret ikke her.

Anmeld

11. januar 2013

**Ønskebabyen

Olivia's Moar skriver:

Må ærligt indrømme, at det første der falder mig i øjnene, er at TS bror er syg. Ved ikk hvilken sygdom, og det vedkommer heller ikke mig (forestiller mig noget psykisk, uden at vide det) - så mine bekymringer går mere til ham og familien. Hvis såfremt, at det er en psykisk sygdom, og hunden var den eneste der fik ham op af sengen, hvad så nu ? Har han tænkt sig, at lukke sig inde, eller ..?

Som sagt, er der mange 'hvis nu'er' i denne debat, men man KAN IKKE gøre tiden om. I stedet burde man ikke fremad..

Hvis såfremt broderen til TS får en ny hund, vil jeg håbe at TS og resten af hendes familie hjælper ham til at få styr på papirarbejdet, så han ikke skal stå i denne situation igen - hvis de altså kan få lov til at hjælpe ..

Igen........ Hvis hunden var SÅ VIGTIG for ham, ville man/BURDE man have sat sig mere ind i det, og vide at det altså koster mange penge at have dyr!

Anmeld

11. januar 2013

**Ønskebabyen

raca skriver:

ja hundes liv har værdig.. men det er jo et dyr..

vi slår jo dagligt syge dyr ihjel.. og dyrihjel for at spise dem..

kan ikke helt forstå fordømmelsen i at aflive en skadet hund, der måske skulle gennem genoptræning osv.

jeg syntes ski det er en meget fordømmende tråd..

en er fusteret over at en hund er blevet aflivet forde hindes bror ikke magtede at få den igennem en dyrelæge og forde han jo elskede hunden og skulle lide dette tab..

jeg syntes ski det er være at der sidder en der måske ryger en tand længre ud forde hans hund er død..

og jojo der kunne sikkert hvære gjodet noget.. men det blev der ikke også er den jo ikke længre.

Hvad er det dog for en syg holdning at have til dyr? Ja undskyld mig...

Hilsen hende der har både en hund og kat jeg vil gøre ALT for, for de er ikke "bare" et dyr......................!

Anmeld

11. januar 2013

Ccamilla

Muhmi skriver:

Men synes du helt ærligt at han bør have hund hvis det står så slemt til med ham at han ikke er til at give "skyld" for ikke at få en sygeforsikring til sin hund?

Hvis han ikke tænker så langt som til at hunden kan blive syg og at han ikke vil have råd til regningen.. Burde han så have den?

Som jeg skrev til, tjaa - tror det var jydeinden, så vil jeg håbe, at hvis såfremt broderen til TS valgte at få en ny hund, at TS og resten af familien ville hjælpe, med at få styr på det rette papirarbejde, så hverken TS, broderen, familien og ikke mindst en ny hund kom til at stå i samme situation igen.

Hvis familien og/eller TS ikke må hjælpe, med at få styr på de rette ting, med forsikring, osv, så nej - så vil jeg ikke mene, at det ville være en fabelagtig idé

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.