chivo er blevet aflivet

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

11. januar 2013

Nadia&Daniel

Yurie skriver:

Har lige fået afvise at min brors hund er blevet aflivet. Pga et brækket ben. 4måneder gammel. Den hund var der eneste der fik ham til at stå op om morgnen. fuck dem med deres dyre regninger.

Tænkt - mine svigerforældres hund havde noget med højre ben.

I DK: 18,000.-

I POLEN: 5,000.-

TÆNKT DET SKAL VÆRE SÅ DYRT..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. januar 2013

TNBC

**Ønskebabyen skriver:

Hvis den hund var så vigtig for ham, kan jeg vitterligt ikke forstå hvorfor han ikke har forsikret den, til de sølle 150 kr om mdr. Så kunne han have været alt det her foruden.

For mig lyder det lidt som om, at det mest handler om at din bror nu er helt nede med flaget (igen?) og ikke har noget at stå op til mere, og det er hundes skyld fordi den brækkede benet??

Nej det er ikke hundens skyld. Har jeg aldrig sagt.

Anmeld

11. januar 2013

Muhmi

Yurie skriver:

Jeg siger at jeg vidste at det ville komme men jeg skrev alligevel for jeg er ligeglade med hvad de mener, for havde brug for at skrive der ned og håbede bare at nogen havde en medfølelse og ikke alle bare ville skrive : hvor må i skamme jer.. og skriver også i start oplægget at hunden var hans eneste.grund til at stå op. Han elskede den hund og nu er han ødelagt igen.
Så ja folk kan sige at han bør skamme sig, men det bør de også. Men sådan er forummet jo herinde.

Men hvis det er fordi han er psykisk syg og det går jeg udfra at han er siden den var hans eneste grund til at stå op og fordi du ikke skriver hvorfor den var det, burde han så virkelig have en hund?

Undskyld... Det er ikke fordi jeg vil være led, for ja det er da super synd... Men det er da kun synd for hunden, dels at den kom til en ejer der ikke forsikrede den men mest fordi den skulle lade livet pga. et sølle brækket ben....

Jeg kan virkelig ikke få sympati for én der vælger at tage et liv pga. et brækket ben.. Havde den haft kræft eller dens tunge var bundet i uoprettelig knude, ja, så kunne jeg forstå det... Men ikke for et brækket ben... Alle ved da at de SKAL forsikre deres hund, det er ganske ulovligt at have en uforsikret hund.... Ja det er jo en ansvarsforsikring, men siden han jo så har forsikret hunden på den måde, hvorfor har han så ikke også lavet sygeforsikring på den med det samme, hvis han vidste han ikke ville have råd til at betale en meget dyr dyrlægeregning?

Eller var den slet ikke forsikret overhovedet?

Anmeld

11. januar 2013

**Ønskebabyen

Yurie skriver:

Det var jo ikke et indlæg om hvad der var gjort forkert.
Hvis en hund er den eneste grund til at man står op om dagen, tror du så man er helt rask?

Men i må mene hvad i vil, for jeg kender min bror og han elskede den hund. Og nej jeg ved ikke om han havde forskring på den.. han har ikke haft den længe.

Nej jeg da bestemt ikke at man er rask - det har jeg heller ikke skrevet nogen steder at jeg troede han var!
Hvis det er så vigtigt for ham med den hund, så forstår jeg ikke han ikke har gjort mere for at "passe på den"!
Hvordan brækkede den benet???

Anmeld

11. januar 2013

TNBC

Nadia&Daniel skriver:

Tænkt - mine svigerforældres hund havde noget med højre ben.

I DK: 18,000.-

I POLEN: 5,000.-

TÆNKT DET SKAL VÆRE SÅ DYRT..

Ja det er sygt.

Anmeld

11. januar 2013

**Ønskebabyen

Yurie skriver:

Nej det er ikke hundens skyld. Har jeg aldrig sagt.

Det er sådan du får det til at lyde!!

Anmeld

11. januar 2013

1990h

Man må forvente både positive og de mindre positive svar når man vælger at benytte sig af et debat forum.. vi er alle sammen af forskellige holdninger og i min verden skal man ikke oprette et emne som man ikke kan tåle at få forskellige svar på..det kan ikke være opbakning det hele når man er så mange forskellige personligheder herinde..

fordi vi er nogle der referere til en sygeforsikring til hunden og ikke kan forstå hvorfor man spare sådan en væk. er det jo ikke ens betydende med at vi er uden hjerte og empati..for det aldrig sjovt at miste en hund/kat eller andet dyr, det aldrig sjovt at må gå den tunge tur til aflivning. og jeg syntes det sørgeligt og syndt..men dette er ikke et enestående eksempel. der alt for mange der vælger at spare den sygeforsikring væk
men jeg vil personligt også hellere undvære mit lørdags slik eller mit internet hvis valget stod imellem de to ting

men samtidig med at det er min ærgelige mening så synes jeg det utroligt synd for hunden og sin ejer..uansvarlig eller ej så knytter man sig til sine dyr og tabet er hårdt..

Anmeld

11. januar 2013

Kay

Loa skriver:

Men at folk skriver han skal skamme sig hvis de afliver en hvalp pga de ikke har forsikring på den eller råd til dyrlæge.
Så syntes jeg altså ikke folk er gået over stregen!

jeg snakker slet ikke om indholdet i det folk skriver... men på tonen det er skrevet i...

Anmeld

11. januar 2013

Ccamilla

Profilbillede for Ccamilla
Så er min barsel officielt slut - og ferien begynder :)
Yurie skriver:

Blev så glad for din besked.
Vidste at der ville komme sådan nogle beskeder, for det gør der altid. Men de ved IKKE en skid om hvad der er sket, men alligevel dømmer de en syg mand.
Mange tak for dit indlæg.

Det var da så lidt !
De der 'bagklogs' kommentar, er jo hverdag herinde mere eller mindre, og hænger mig et stykke ud af halsen - og vil mene, at enhver person, med lidt mellem ørene, ville kunne regne ud, på baggrund af dit første indlæg, at din bror fejler et eller andet. Og der vil jeg mene, at lidt medmenneskelighed er på sin plads, frem for angreb

Anmeld

11. januar 2013

Muhmi

Det var da så lidt !
De der 'bagklogs' kommentar, er jo hverdag herinde mere eller mindre, og hænger mig et stykke ud af halsen - og vil mene, at enhver person, med lidt mellem ørene, ville kunne regne ud, på baggrund af dit første indlæg, at din bror fejler et eller andet. Og der vil jeg mene, at lidt medmenneskelighed er på sin plads, frem for angreb

Men synes du helt ærligt at han bør have hund hvis det står så slemt til med ham at han ikke er til at give "skyld" for ikke at få en sygeforsikring til sin hund?

Hvis han ikke tænker så langt som til at hunden kan blive syg og at han ikke vil have råd til regningen.. Burde han så have den?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.