Danske læger svigter barn der dør

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

15. juni 2009

Zeta

Helt ærligt.. Hvad koster det af tid og penge at tage et røntgenbillede og så få en afklaring?? Det kunne ha' reddet hans liv!!

På babygalleri har andre skrevet om deres dårlige oplevelser med lægevagten og jeg er virkelig rystet over deres passivitet.. fx_ "det er bare en virus/forkølelse.. bare giv ham/hende masser af vand..", når barnet rent faktisk havde slem lungebetændelse...

Det danske sygehusvæsen er ikke det vi går og tror og som vi betaler til i dyre domme. En anden herinde, som læser til læge/sygeplejeske eller andet, syntes at det er for hård en dom, der sker fejl, ja, alle fejler, men skal 11 læger der har tilset den lille dreng, overse noget så banalt som et batteri der sidder i halsen? Nej, jeg har virkelig ondt da jeg så videoen fra youtube på berlingske artikel, den er ufatteligt at så stort et svigt kunne ske....

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. juni 2009

Smølf

Zeta skriver:

Det danske sygehusvæsen er ikke det vi går og tror og som vi betaler til i dyre domme. En anden herinde, som læser til læge/sygeplejeske eller andet, syntes at det er for hård en dom, der sker fejl, ja, alle fejler, men skal 11 læger der har tilset den lille dreng, overse noget så banalt som et batteri der sidder i halsen? Nej, jeg har virkelig ondt da jeg så videoen fra youtube på berlingske artikel, den er ufatteligt at så stort et svigt kunne ske....

Ahhh men for pokker Zeta, så kører møllen igen... 11 læger bla bla bla....
Fantastisk sådan som du fuldstændigt ignorer alt de gode arbejde, der bliver lavet på et hospital... Jeg er overbevist om, at den tid der ikke bliver brugt her bliver brugt på Nationen til at piske en stemning op...

Har du nogensinde LÆST en patientjournal... Eller antager du, at de alle er fulde af fejl og er kimen til al ondhed i sundhedsvæsenet?

Jeg vil vove at påstå, at jeg har læst tusindvis... Og ved du hvad? Langt størstedelen er ganske glimrende, men en rød tråd gennem hele forløbet.

Synes det er meget smukt, at du kan nærmest som fagperson kan udtale dig om, hvad der er gjort rigtig og hvad der er gjort forkert i den sag... My god udtal dig dog om noget du ved noget om... maling, hønsegårde... I don't know...

/Neta -læge om et halvt år... not that i matters..

Anmeld

15. juni 2009

LauraLW

Netapige skriver:

Fantastisk sådan som du fuldstændigt ignorer alt de gode arbejde, der bliver lavet på et hospital... Jeg er overbevist om, at den tid der ikke bliver brugt her bliver brugt på Nationen til at piske en stemning op...

Har du nogensinde LÆST en patientjournal... Eller antager du, at de alle er fulde af fejl og er kimen til al ondhed i sundhedsvæsenet?

Jeg vil vove at påstå, at jeg har læst tusindvis... Og ved du hvad? Langt størstedelen er ganske glimrende, men en rød tråd gennem hele forløbet.

Synes det er meget smukt, at du kan nærmest som fagperson kan udtale dig om, hvad der er gjort rigtig og hvad der er gjort forkert i den sag... My god udtal dig dog om noget du ved noget om... maling, hønsegårde... I don't know...

Især de sidste 4 linier er meget smukke :-)

Anmeld

15. juni 2009

Zeta

Argh, en kommende læge, glimrende, men kunne du så ikke berette lidt om lægeløftet og det ansvar man har som læge? fordi det tror jeg der er rigtig mange der ikke forstår i den konkrete sag....

Du skal kun forholde dig til det faktuelle og kendte i sagen. I Berlingske linket, det er der links til den nu lille døde drengs patientjournal flere steder. Og så bare med overbevisende stemme sige at der også i denne sag er en rød tråd. Jeg kan godt få øje på en rød tråd, "vi læger ved bedre, selvfølgelig har han ikke slugt et batteri" "så det undersøger vi ikke nærmere..." Og den læge der vovede det og skrev det i journalen, ja han fik det bare ikke gennemført. Skideflot stykke arbejde, især journaliseringen! Jeg er dybt rystet!

Jeg antager det som næsten alle klager i patientklagenævnet lander på, dårlig og mangelfuld journalisering, om det så er det lægerne bruger til at dække sig ind under hinanden, når det går galt, det kan jeg ikke svare på.

Ja jeg har læst patientjournaler, min mors og søsters som jeg nævnte forløb på, og som du ikke rigtig har reageret på. Du har heller ikke reageret på alle de andre ting, men du er jo også inhabil i kritik af sygehusvæsenet, korrekt?

Jeg ignorer ikke alt det gode arbejde der gøres dagligt på et sygehus, jeg kritiserer bare voldsomt det forløb der har været med dødelig udgang på en 14 mdr. gammel dreng! Og havde det været 1,2 eller 3 læger, nå ja så havde de bare for travlt eller troede noget forkert, men at 11 - jeg gentager 11 læger - kan overse og overhøre det der er fremført af bedsteforældre og forældre, det skal man altså ikke have nogen studenterhue der trykker over panden til at regne ud er fuldstændig forrykt.

Man skulle tro det var en historie fra Uganda! Men den er dansk. Hvor trist.

Anmeld

15. juni 2009

Smukkert

Netapige skriver:

Selvfølgelig håber man da på at sygehuset gør sit bedste - og jeg skal helt ærligt ikke kunne fortælle om hvor dårlige vagtlæger er til at gøre sit arbejde, for det ved jeg ikke en disse om.
Det eneste jeg kan have en holdning ud fra er de historie jeg hører og de erfaringer jeg gør mig - og baseret på blot dette, så er det ikke mit indtryk at sådanne vagtlæger gør sit arbejde optimalt. Det er sikkert ikke lig med de er dårlige mennesker, men nok et spørgsmål penge. Derfor er det lang ventetid, derfor ser de helst ikke de skal tilse folk, medmindre det ikke kan vente til dagen efter, derfor tysser de på de bekymrede syge og beder dem "tage det roligt", "drikke noget vand" m.m., istedet for faktisk at bruge alle sine fagligheder på at nå frem til de enkeltes patienters årsager til deres ildebefindende.

Der er, desværre, flere negative historier om vagtlæger end der er positive.

Anmeld

15. juni 2009

Miamaja

Stumpen skriver:

Jeg ved godt at her skal være plads til alle og det mener jeg bestemt også at der skal være! Men når du i din statusbesked skriver at baby.dk er en stor hønsegård, så provokere du mig ekstremt, når jeg kender til dine debatter og  synes det virker som en nedladende kommentar og undre mig derfor over hvorfor du bliver herinde??

Men jeg kan da godt se at det er træls at folk ikke holder med dig i dine påstande og uendelige links, men sådan er det på en debat side..  

det er en honsegaard, for der er meget faa hanner herinde men paa den gode maade

Anmeld

15. juni 2009

Smukkert

- For så slet ikke at nævne den dårlige rengøring på hospitalerne, især på operationsstuerne
- Besparelser ved rengøring af ældre (hver 3. uge), så de ældre risikere at blive oftere syge
- Sammenlægninger af sygehusene, så 1) fattige folk har store problemer med transporten, da det ikke altid bliver dækket ind og 2) ikke alle sygdomme kan behandles, så man skal kastes rundt fra sygehus til sygehus, hvor behandlingstiden da også er forlænget.

Anmeld

16. juni 2009

Zeta

- For så slet ikke at nævne den dårlige rengøring på hospitalerne, især på operationsstuerne
- Besparelser ved rengøring af ældre (hver 3. uge), så de ældre risikere at blive oftere syge
- Sammenlægninger af sygehusene, så 1) fattige folk har store problemer med transporten, da det ikke altid bliver dækket ind og 2) ikke alle sygdomme kan behandles, så man skal kastes rundt fra sygehus til sygehus, hvor behandlingstiden da også er forlænget.

Vi er helt enige, rengøringen er katastrofe, men det er desværre ISS der står for det, men det er hospitalsledelsen der har ansat dem, og de gør intet, jo de lover og lover, men intet sker.

For ½ år siden var der vild opstand: Link og i dagens trykte udgave af BT sprang bomben igen, alle sygehuse er svinske, det bedste og mindst svinske var på bornholdm, der dumpede kun knap 30% af de testede områder. Værst var Amager, der var 0% steder der bestod. Føj

Forestil dig lige at blive opereret der, og så af en læge der tilmed er sjusket med journal og at spørge ind til vigtige ting. Puha

Anmeld

16. juni 2009

Zeta

Der var et skarpt indlæg på Ingeinøren ( www.ing.dk) om den manglende hygiene på hospitalerne og den dårlige ledelse af samme, som også er læger....

Link

Kom sådan til at grine, det er jo latterligt, men desværre virkelighed. En anden skrev også til mig herinde, at når der er lægemangel, så er alle læger beskæftiget, ingen går ledige, og hvormange dårlige tror du så der er?  Ikke noget at sige til at folk vælger privathospital, der får man cremen og ikke affaldet. Men man vågner heller ikke op til bakteriebomber som man så kan blive rigtig syg af, ofte mere end da man røg ind.

Hurra for det danske sundhedsvæsen  det skulle være så flot og godt, men er blot brækdyrt og elendigt...

Anmeld

16. juni 2009

Smukkert

Zeta skriver:

Vi er helt enige, rengøringen er katastrofe, men det er desværre ISS der står for det, men det er hospitalsledelsen der har ansat dem, og de gør intet, jo de lover og lover, men intet sker.

For ½ år siden var der vild opstand: Link og i dagens trykte udgave af BT sprang bomben igen, alle sygehuse er svinske, det bedste og mindst svinske var på bornholdm, der dumpede kun knap 30% af de testede områder. Værst var Amager, der var 0% steder der bestod. Føj

Forestil dig lige at blive opereret der, og så af en læge der tilmed er sjusket med journal og at spørge ind til vigtige ting. Puha

Ja, så i nyhederne idag at omkring 90% ikke var iorden på sygehusene i hovedstaden. Samt at de ikke optager vagtlægeopkald alle steder, så patienterne har svært ved at klage uden beviser.

Jeg synes regeringen sparer på de forkerte steder. Man kan vel groft sige at der er mennesker der dør af det.
Måske er det fordi de ønsker vi får samme system som i USA, hvor vi selv skal betale for vores hospitaler og lægebesøg, hvor der så bliver mulighed for at tegne forsikringer m.m.... Jeg synes virkelig der skal ske noget med det danske sygehusvæsen. Endten får de flere penge at gøre godt med, så de kan oppe sig - eller også må det blive sådan vi selv skal betale, så de kan leve op til ens forventinger.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.