Ahhh men for pokker Zeta, så kører møllen igen... 11 læger bla bla bla....
Fantastisk sådan som du fuldstændigt ignorer alt de gode arbejde, der bliver lavet på et hospital... Jeg er overbevist om, at den tid der ikke bliver brugt her bliver brugt på Nationen til at piske en stemning op...
Har du nogensinde LÆST en patientjournal... Eller antager du, at de alle er fulde af fejl og er kimen til al ondhed i sundhedsvæsenet?
Jeg vil vove at påstå, at jeg har læst tusindvis... Og ved du hvad? Langt størstedelen er ganske glimrende, men en rød tråd gennem hele forløbet.
Synes det er meget smukt, at du kan nærmest som fagperson kan udtale dig om, hvad der er gjort rigtig og hvad der er gjort forkert i den sag... My god udtal dig dog om noget du ved noget om... maling, hønsegårde... I don't know...
/Neta -læge om et halvt år... not that i matters..
Argh, en kommende læge, glimrende, men kunne du så ikke berette lidt om lægeløftet og det ansvar man har som læge? fordi det tror jeg der er rigtig mange der ikke forstår i den konkrete sag....
Du skal kun forholde dig til det faktuelle og kendte i sagen. I Berlingske linket, det er der links til den nu lille døde drengs patientjournal flere steder. Og så bare med overbevisende stemme sige at der også i denne sag er en rød tråd. Jeg kan godt få øje på en rød tråd, "vi læger ved bedre, selvfølgelig har han ikke slugt et batteri" "så det undersøger vi ikke nærmere..." Og den læge der vovede det og skrev det i journalen, ja han fik det bare ikke gennemført. Skideflot stykke arbejde, især journaliseringen! Jeg er dybt rystet!
Jeg antager det som næsten alle klager i patientklagenævnet lander på, dårlig og mangelfuld journalisering, om det så er det lægerne bruger til at dække sig ind under hinanden, når det går galt, det kan jeg ikke svare på.
Ja jeg har læst patientjournaler, min mors og søsters som jeg nævnte forløb på, og som du ikke rigtig har reageret på. Du har heller ikke reageret på alle de andre ting, men du er jo også inhabil i kritik af sygehusvæsenet, korrekt?
Jeg ignorer ikke alt det gode arbejde der gøres dagligt på et sygehus, jeg kritiserer bare voldsomt det forløb der har været med dødelig udgang på en 14 mdr. gammel dreng! Og havde det været 1,2 eller 3 læger, nå ja så havde de bare for travlt eller troede noget forkert, men at 11 - jeg gentager 11 læger - kan overse og overhøre det der er fremført af bedsteforældre og forældre, det skal man altså ikke have nogen studenterhue der trykker over panden til at regne ud er fuldstændig forrykt.
Man skulle tro det var en historie fra Uganda! Men den er dansk. Hvor trist.