Danske læger svigter barn der dør

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

15. juni 2009

lonemus

eliasogmor skriver:

nej da det er slet ikke acceptabelt....og det er mega skræmmende,specielt fordi jeg er indlagt med elias...og sygeplejskerne og lægerne er ikke til a blive kloge på.....

Hvorfor er du indlagt? - er det pga væsketab?

Lone

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. juni 2009

eliasogmor

lonemus skriver:

Hvorfor er du indlagt? - er det pga væsketab?

Lone

ja og pga feber på 41 i går aftes og nu vil han hverken spise eller drikke...

Anmeld

15. juni 2009

Tynen

lonemus skriver:

Jeg er meget enig og jeg tror altså heller ikke forældrene har oplyst om dette batteri....jeg tror simpelthen ikke på 9 læger overhører det!

Desuden syntes jeg det er lige så uansvarligt af forældrene, at de simpelthen ikke har forlangt (det kan man jo fajktisk godt) et røntgen med det samme....hvis jeg havde en sådan mistanke omkring mine børn, var jeg da udmærket klar over det handlede om liv of død, og derfor havde jeg ikke forladt stedet før jeg havde fået et røntgen.

Jeg tror simpelthen ikke på historien er sand......der mangler en masse oplysninger!

Lone

Efter det jeg har læst (Og husker, men har trods alt begyndende ammehjerne    ) blev batteriet "kun" nævnt 3 gange (Ikke at det undskylder det skete)

Jeg ved bare med mig selv at jeg IKKE var gået derfra hvis min datter havde haft feber, smerter, kvælningsfornemmelser når hun skulle spise osv. hvis jeg selv havde mistanke om et slugt batteri - Og jeg havde da slet ikke sendt hende afsted i DP.

Men det kan jeg nemt sidde og sige nu da det ikke var mig der stod i situationen.
Jeg synes bare det er vigtigt at man ser tingene fra begge sider af og ikke bare danner konklussionen ud fra en artikel.

Anmeld

15. juni 2009

lonemus

ja og pga feber på 41 i går aftes og nu vil han hverken spise eller drikke...

han har ikke fået noget hals-lungebetændelse??

Jeg husker også da mine var helt små og vi ikke kunne få dem til at spise/drikke....man gik næsten helt i panik, men vi kørte simpelthen væskeskema og vækkede dem hver 2.-3. time......så gik det.

Ved de ikke hvad feberen skyldes? Der er jo rigtig meget med feber osv, virus for tiden.......!
God bedring med ham!

Lone

Anmeld

15. juni 2009

malou

jeg får helt tårer i øjnene.... det er alt jeg kan sige til det her.... fuldstændigt utilgiveligt!!!!!!!!!!!!!!!! DET MÅ IKKE SKE!!!

Anmeld

15. juni 2009

Zeta

lonemus skriver:

Jeg er meget enig og jeg tror altså heller ikke forældrene har oplyst om dette batteri....jeg tror simpelthen ikke på 9 læger overhører det!

Desuden syntes jeg det er lige så uansvarligt af forældrene, at de simpelthen ikke har forlangt (det kan man jo fajktisk godt) et røntgen med det samme....hvis jeg havde en sådan mistanke omkring mine børn, var jeg da udmærket klar over det handlede om liv of død, og derfor havde jeg ikke forladt stedet før jeg havde fået et røntgen.

Jeg tror simpelthen ikke på historien er sand......der mangler en masse oplysninger!

Lone

Hvorfor skulle forældrene og bedsteforældrene lyve omkring forløbet?
Det er jo meget detaljeret beskrevet her Link

Lad os antage at du har ret, at forældrene eller bedsteforældrene intet har sagt om mistanke om et batteri, kan du så fortælle mig hvordan så mange læger kan lade et lille menneske dø af indre blødninger? uden at tage røgtenbillede, og fordi mindst 3 læger er citeret for at det var usandsynligt at den lille dreng kunne have slugt det?

Hallo, det er derfor man tager røgentbilleder, der kan men af- bekræfte sådan en mistanke.

Jeg syntes at hele forløbet bærer tydeligt præg af at lægerne ikke kommunikere sammen, og at patentjournalen ikke er fyldestgørende. Det er ubegribeligt at det kan gå så galt med så mange læger. Et gammelt ordsprog siger at for mange kokke fordærver maden, her har for mange læger sjusket og ikke gjort deres arbejde ordentligt.

Anmeld

15. juni 2009

Zeta

malou skriver:

jeg får helt tårer i øjnene.... det er alt jeg kan sige til det her.... fuldstændigt utilgiveligt!!!!!!!!!!!!!!!! DET MÅ IKKE SKE!!!

Vi er rørende enige, den slags må bare ikke ske, alt bør kunne undersøges af en læge og årsagen til smerte, infektion m.m. må kunne findes, det er et utilgiveligt svigt der er sket.

Mange sygdomsforløb med skiftende behandlinger skyldes mangelfuld journalisering. Her fik det en trist og dødelig udgang på et lille menneske der intet kunne sige. Det må bare ikke ske i dagens danmark.

Anmeld

15. juni 2009

Smukkert

Som jeg har forstået det, så startede de med at opdage der var noget galt ved at han blødte ud ad munden, men at der ingen rifter var?

- Og batteri eller ej, så synes jeg satme godt de kunne tage et røngtenbillede, så de kunne se hvor blødningen kommer fra! - Og når der er gået 14 dage, hvor han ikke har villet spise eller lign....

For mig er det lægesjusk om der er nævnt et batteri eller ej..

Noget endnu mere fusket er, at de KUN optager tlfsamtaler til lægevagten i 2 regioner, den ene sdr.jyll. Så disse forældre har ingen mulighed for at bevise deres påstand...

Anmeld

15. juni 2009

Zeta

Smukkert skriver:

Som jeg har forstået det, så startede de med at opdage der var noget galt ved at han blødte ud ad munden, men at der ingen rifter var?

- Og batteri eller ej, så synes jeg satme godt de kunne tage et røngtenbillede, så de kunne se hvor blødningen kommer fra! - Og når der er gået 14 dage, hvor han ikke har villet spise eller lign....

For mig er det lægesjusk om der er nævnt et batteri eller ej..

Noget endnu mere fusket er, at de KUN optager tlfsamtaler til lægevagten i 2 regioner, den ene sdr.jyll. Så disse forældre har ingen mulighed for at bevise deres påstand...

helt enig, jo bedsteforældrene har også ringet til deres egen læge, og der står faktisk i en journal at man ville tage røgtenbillede, men det har man så ikke gjort, og det må vi håbe får alvorlige konsekvenser for den pågældende læge, for røgten skal netop bruges når man er i tvivl.

Kæmpe svigt og meget trist og tragisk historie...

Anmeld

15. juni 2009

Smukkert

Zeta skriver:

helt enig, jo bedsteforældrene har også ringet til deres egen læge, og der står faktisk i en journal at man ville tage røgtenbillede, men det har man så ikke gjort, og det må vi håbe får alvorlige konsekvenser for den pågældende læge, for røgten skal netop bruges når man er i tvivl.

Kæmpe svigt og meget trist og tragisk historie...

Helt ærligt.. Hvad koster det af tid og penge at tage et røntgenbillede og så få en afklaring?? Det kunne ha' reddet hans liv!!

På babygalleri har andre skrevet om deres dårlige oplevelser med lægevagten og jeg er virkelig rystet over deres passivitet.. fx_ "det er bare en virus/forkølelse.. bare giv ham/hende masser af vand..", når barnet rent faktisk havde slem lungebetændelse...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.