Jamen sikke da en masse tilfælde! Det kunne jo være interessant at vide i hvilket omfang, der rent faktisk blev begået fejl i de sager du nævner og hvad der er jeres opfattelse af fejl.
Men du vælger som konsekvens deraf at bidrage til undermineringen af det danske syghusvæsen ved at søge det private. Grundet regeringens tiltag har privathospitalerne de seneste år blomstret medvirkende til en ressourceflugt, der gør det endnu vanskeligere for det offentlige sygehusvæsen, at leve op til det ønskede niveau.
Du bidrager til inddelingen i A og B grupper i Danmark. De der har råd og kan få behandlig her og nu, og de der ikke har.
I øvrigt har privathospitalerne mulighed for at VÆLGE deres patienter. De vælger de mest raske og dem der nemmest kan behandles og efterlader det offentlige med de svære og tunge tilfælde, hvor der nemmere sker fejl.
I øvrigt er det jo ikke kun i det offentlige, der sker fejl. Jeg behøver vel ikke, at sige andet end Jørn Ege.
Nej... Jeg vil nu stadig påstå, at dit syn på sygehusvæsenet er snævert og forudindtaget. Og jeg synes, det er lidt træls, at du forsøger at udbrede den holdning til baby.dk populationen.
/ Neta -som mener vi løfter bedst i flok og alle burde støtte op om og styrke det danske sundhedsvæsen.
Min mor var til sidst tilknyttet Rigshospitalets smertecenter, sidste holdeplads i det offentliges regi, og patientklagennævnet gav hende medhold i alle 3 klager, desværre er erstatninger bare uhørt lave herhjemme, ja nævnte jeg at en læge eller sygeplejeske typisk får en bøde på 5.000 for at være direkte årsag til at et menneske dør pga grov uagtsomhed og sjusk?
Enhver der kan betale sig fra det offentlige, direkte eller igennem en forsikring, vælger da det bedste, og det er da ikke det offentlige sygehusvæsen! Så ja, dette frie valg som regeringen indførte, deler samfundet op i A og B hold, dem har vi har meget længe, se bare arbejdsmarked og boligmarked. Vi har nok 3 hold, taberne, middelklassen og overklassen når det kommer til stykket. Så vi er oppe på A, B og C mennesker.
Jeg kan da kun give udtryk for hvad jeg selv har oplevet i sygehusvæsenet, og hvad jeg kan læse mig til, at 11 - jeg gentager 11 - læger i det offentlige har svigtet en lille dreng på blot 14 dage og som kun blev 14 mdr. gammel. Han mistede livet. Det kan aldrig bortforklares med at sygehusene har det hårdt og at alle de private tager de nemme patienter.
Er det at sluge noget en svær patient? Er det vanskeligt at tage et røgtenbilled? Når ja, det er det jo rent faktisk, for det skal jo ske mellem 9- 15, resten af tiden står maskinerne jo slukket for det meste... Uha hvor er det bare effektivt det system, nej du, det er gennemsyret af dårlig management. Og ingen tager rigtig ansvar for det alle bidrager med. Tingene flyder. Det er derfor at budgetter går amok, der ikke blir gjort ordentlig rent, så folk også dør af at være indlagt i snavs og skidt. Jeg kunne blive ved....
Tænk at man har læger ansat i adm. !! Det er folk med en MBA der er brug for, ikke fagfolk der dækker over hinanden, det er en forretning hvor der er kunder, og hvor der skal udføres et stykke arbejde i bedste kvalitet og til den rigtige pris.
Alle begår fejl. Men at begå den samme fejl flere gange i træk, det er IDIOTI. Og i min mors sag, lavede de den 3 gange i træk! Min søster 2 gange. Og i denne konkrete sag, der svigtede 11 læger, og drengen fejlede kun een eneste ting, han havde slugt et batteri, men det troede ingen på og undersøgte det ikke engang. Det er simpelthen skandaløst! Og utilgiveligt! Men viser hvordan det offentlige fungerer.