Det er rigtigt Zeta, du ER jo åbenbart ekspert når du nu har læst 2,5 journal... Jeg gætter på, at du ikke engang har forstået halvdelen af de ord, der bliver brugt i en journal. Det kan du jo ikke, idet du ikke er læge.
Og hvorfor jeg ikke reagerer på de ekspempler du nævner?
En debat er altid bedre når den er generel fremfor specifik... Og så passer jeg gevaldigt på, med at udtale mig fagligt om forhold jeg ikke kan sætte mig 100% ind i. Og det kan jeg jo af gode grunde ikke. Og nej.. Links er ikke nok.
Af samme årsag synes jeg også det er lidt til grin at du insisterer på at føre dig frem som om du er eksperten på området. At du ikke kan se, at der skal lidt mere erfaring til, at man kan udtale sig fornuftigt om en sag.
Jeg er i øvrigt ikke på siden i min egenskab af lægestuderende, men som mor. Og gider ikke forholde mig til folks personlige "da-min-moster-var syg"-historier.
I øvrigt skal man ikke tro andet end at jeg synes, det er dybt tragisk, det der er sket. Det skal på ingen måde forkleines! Men det skal omvendt heller ikke pustes op til noget det ikke er.
Jeg vil lade den ligge her! Vi bliver ikke enige og jeg har efterhånden erkendt, at du nok aldrig vil få et nuanceret syn på sagen.
/Neta
Dit forsvar er et usagligt angreb hvor du postulere ting der ikke har været fremført! Jeg har aldrig udtalt mig som ekspert hvilket jeg heller aldrig har påberåbt mig på noget tidspunkt! Det ville da være virkelig tåbeligt.
Lægelatinske udtryk er ikke mere vanskelige end at de kan slåes op og man dermed kan forstå indholdet, dvs. de legemsdele eller diagnose/konklusioner der stilles. Jeg har selv læst jura og det kan enhver også forstå med opslag.
Men det som jeg hele tiden har pointeret er at forløbene, historiken som du vil, i de tilfælde jeg har læst journaler, er meget mangelfuld, hvor vigtige informationer er udeladt. Om det så skyldes at lægerne er trætte, dovne eller andet skal jeg lade være usagt. Men det er et faktum.
Det springende punkt i denne konkrete sag, og som du stadig ikke har forholdt dig kritisk til, er hvordan 11 læger overser noget så simpelt og banalt som et batteri. Hvordan man skriver et i journalen, men gør noget andet (udelader røgten, når man skriver man igangsætter det) og alt det andet der har været fremført. Det står ubesvaret af dig. Ligeledes lægeløftet. Syntes du at det er ansvarlig lægegerning der er udført?
Det sætter - uanset hvad forældrene eller bedsteforældrene har oplyst - lægerne i en særdeles dårlig situation. Der er travlt ved håndvasken!
Det er da pokkers

at du i et indlæg efterlyser andre situationer med dårlige journalisering, og når de så fremsættes, så sviner du dem til som da-min-moster-historier, og bagefter skal du så lige påstå at vi andre ikke kan forstå journaler

det er da den mest nederdrægtige form for debat og argumentation jeg længe har oplevet. Men det viser jo bare endnu engang, at læger føler sig hævet over andre, for de andre forstår jo ikke en skid

Det er jo netop den indstilling der gjorde at den lille dreng døede, for det var jo usandsynligt at han kunne have slugt så stort et batteri, det sagde flere læger jo.
Det er sjovt at du et sted i debatten da den er generel søger konkrete eksempler, og nu her i dette svar fra dig, der vender du på en talerken, og bruger nu argumentation som at generel debat er bedre end specifik. Er du klar over hvad det er du mener?

Jeg er ihvertfald forvirret!
Og din bemærkning om at en drengs død ikke skal pustes op til mere end hvad den er, det er bare topmålet af arrogance. Ingen puster noget op, men det er tydeligt at du føler dig trådt på i kraft af din profession. Dertil må jeg så sige, kom ind i kampen søster, og argumenter for pokker for hvordan 11 læger kan fejle. Det tror jeg ikke et sygehus i Uganda, Kenya eller Malaysia kan slå, for så mange læger har de nok ikke.
Og nej du har ganske ret, vi blir ikke enige, for du vil ikke forholde dig til de få ting vi kan forholde os til, uden at kende sagen mere end den er belyst på nuværende tidspunkt.