Danske læger svigter barn der dør

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

16. juni 2009

Pige2009

Zeta skriver:

Der var et skarpt indlæg på Ingeinøren ( www.ing.dk) om den manglende hygiene på hospitalerne og den dårlige ledelse af samme, som også er læger....

Link

Kom sådan til at grine, det er jo latterligt, men desværre virkelighed. En anden skrev også til mig herinde, at når der er lægemangel, så er alle læger beskæftiget, ingen går ledige, og hvormange dårlige tror du så der er?  Ikke noget at sige til at folk vælger privathospital, der får man cremen og ikke affaldet. Men man vågner heller ikke op til bakteriebomber som man så kan blive rigtig syg af, ofte mere end da man røg ind.

Hurra for det danske sundhedsvæsen  det skulle være så flot og godt, men er blot brækdyrt og elendigt...

Ja, man gruer jo helt for at skulle føde sådan et sted! Lige før man skulle overveje at betale sig fra at føde et rent og kompetent sted i det private...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. juni 2009

Zeta

Smukkert skriver:

Ja, så i nyhederne idag at omkring 90% ikke var iorden på sygehusene i hovedstaden. Samt at de ikke optager vagtlægeopkald alle steder, så patienterne har svært ved at klage uden beviser.

Jeg synes regeringen sparer på de forkerte steder. Man kan vel groft sige at der er mennesker der dør af det.
Måske er det fordi de ønsker vi får samme system som i USA, hvor vi selv skal betale for vores hospitaler og lægebesøg, hvor der så bliver mulighed for at tegne forsikringer m.m.... Jeg synes virkelig der skal ske noget med det danske sygehusvæsen. Endten får de flere penge at gøre godt med, så de kan oppe sig - eller også må det blive sådan vi selv skal betale, så de kan leve op til ens forventinger.

Hele sektoren har fået tilført milliarder i ekstra tilskud, men ligemeget hjælper det, det er læger der adm. sygehusene, og det er fatalt og forket. Man skal rive de gamle sygehuse ned og bygge nyt moderne. Og så skal et hospital fungerer 24 timer i døgnet, som de veldrevne i udlandet, sker der noget på et dansk efter kl 15? Not! måske på de få der har en skadestue....

Anmeld

16. juni 2009

Smukkert

Zeta skriver:

Hele sektoren har fået tilført milliarder i ekstra tilskud, men ligemeget hjælper det, det er læger der adm. sygehusene, og det er fatalt og forket. Man skal rive de gamle sygehuse ned og bygge nyt moderne. Og så skal et hospital fungerer 24 timer i døgnet, som de veldrevne i udlandet, sker der noget på et dansk efter kl 15? Not! måske på de få der har en skadestue....

Ja endten det, eller vi skal betale mindre i skat og så selv punge ud når vi bliver syge - eller skal føde.
Sådan som det er nu duer jo ikke!

Jeg kan fx kun føde i hverdagene I Haderslev, som det egentlig er snak om skal lukkes helt. Det er da utrolig træls sygehusene er blevet sammenlagt.. De ku lige så godt fjerne hele lortet og så kan vi ligge og dø alle sammen.. Halleluja! Så kan de bruge pengene på nye veje..........

Anmeld

16. juni 2009

lonemus

Zeta skriver:

Hvorfor skulle forældrene og bedsteforældrene lyve omkring forløbet?
Det er jo meget detaljeret beskrevet her Link

Lad os antage at du har ret, at forældrene eller bedsteforældrene intet har sagt om mistanke om et batteri, kan du så fortælle mig hvordan så mange læger kan lade et lille menneske dø af indre blødninger? uden at tage røgtenbillede, og fordi mindst 3 læger er citeret for at det var usandsynligt at den lille dreng kunne have slugt det?

Hallo, det er derfor man tager røgentbilleder, der kan men af- bekræfte sådan en mistanke.

Jeg syntes at hele forløbet bærer tydeligt præg af at lægerne ikke kommunikere sammen, og at patentjournalen ikke er fyldestgørende. Det er ubegribeligt at det kan gå så galt med så mange læger. Et gammelt ordsprog siger at for mange kokke fordærver maden, her har for mange læger sjusket og ikke gjort deres arbejde ordentligt.

Hele historien hænger bare ikke sammen.....noget er gået galt, ja, men jeg tror ikke forældrene har oplyst alt - og de har åbenbart heller ikke insisteret på et røntgen....og de har heller ikke informeret alle læger.

Det er tragisk ja, men hvorfor pokker starte en debat om sådan et emne.....kan da ikke tro nogen syntes det er acceptabelt, at sådan noget sker!!!!!

Anmeld

16. juni 2009

Smølf

Zeta skriver:

Argh, en kommende læge, glimrende, men kunne du så ikke berette lidt om lægeløftet og det ansvar man har som læge? fordi det tror jeg der er rigtig mange der ikke forstår i den konkrete sag....

Du skal kun forholde dig til det faktuelle og kendte i sagen. I Berlingske linket, det er der links til den nu lille døde drengs patientjournal flere steder. Og så bare med overbevisende stemme sige at der også i denne sag er en rød tråd. Jeg kan godt få øje på en rød tråd, "vi læger ved bedre, selvfølgelig har han ikke slugt et batteri" "så det undersøger vi ikke nærmere..." Og den læge der vovede det og skrev det i journalen, ja han fik det bare ikke gennemført. Skideflot stykke arbejde, især journaliseringen! Jeg er dybt rystet!

Jeg antager det som næsten alle klager i patientklagenævnet lander på, dårlig og mangelfuld journalisering, om det så er det lægerne bruger til at dække sig ind under hinanden, når det går galt, det kan jeg ikke svare på.

Ja jeg har læst patientjournaler, min mors og søsters som jeg nævnte forløb på, og som du ikke rigtig har reageret på. Du har heller ikke reageret på alle de andre ting, men du er jo også inhabil i kritik af sygehusvæsenet, korrekt?

Jeg ignorer ikke alt det gode arbejde der gøres dagligt på et sygehus, jeg kritiserer bare voldsomt det forløb der har været med dødelig udgang på en 14 mdr. gammel dreng! Og havde det været 1,2 eller 3 læger, nå ja så havde de bare for travlt eller troede noget forkert, men at 11 - jeg gentager 11 læger - kan overse og overhøre det der er fremført af bedsteforældre og forældre, det skal man altså ikke have nogen studenterhue der trykker over panden til at regne ud er fuldstændig forrykt.

Man skulle tro det var en historie fra Uganda! Men den er dansk. Hvor trist.

Det er rigtigt Zeta, du ER jo åbenbart ekspert når du nu har læst 2,5 journal... Jeg gætter på, at du ikke engang har forstået halvdelen af de ord, der bliver brugt i en journal. Det kan du jo ikke, idet du ikke er læge.

Og hvorfor jeg ikke reagerer på de ekspempler du nævner?

En debat er altid bedre når den er generel fremfor specifik... Og så passer jeg gevaldigt på, med at udtale mig fagligt om forhold jeg ikke kan sætte mig 100% ind i. Og det kan jeg jo af gode grunde ikke. Og nej.. Links er ikke nok.

Af samme årsag synes jeg også det er lidt til grin at du insisterer på at føre dig frem som om du er eksperten på området. At du ikke kan se, at der skal lidt mere erfaring til, at man kan udtale sig fornuftigt om en sag.

Jeg er i øvrigt ikke på siden i min egenskab af lægestuderende, men som mor. Og gider ikke forholde mig til folks personlige "da-min-moster-var syg"-historier.

I øvrigt skal man ikke tro andet end at jeg synes, det er dybt tragisk, det der er sket. Det skal på ingen måde forkleines! Men det skal omvendt heller ikke pustes op til noget det ikke er.

Jeg vil lade den ligge her! Vi bliver ikke enige og jeg har efterhånden erkendt, at du nok aldrig vil få et nuanceret syn på sagen.

/Neta

Anmeld

16. juni 2009

eliasogmor

lonemus skriver:

han har ikke fået noget hals-lungebetændelse??

Jeg husker også da mine var helt små og vi ikke kunne få dem til at spise/drikke....man gik næsten helt i panik, men vi kørte simpelthen væskeskema og vækkede dem hver 2.-3. time......så gik det.

Ved de ikke hvad feberen skyldes? Der er jo rigtig meget med feber osv, virus for tiden.......!
God bedring med ham!

Lone

det er pga af noget mellemøresbetændelse....

Anmeld

16. juni 2009

Kaufie

Netapige skriver:

Det er rigtigt Zeta, du ER jo åbenbart ekspert når du nu har læst 2,5 journal... Jeg gætter på, at du ikke engang har forstået halvdelen af de ord, der bliver brugt i en journal. Det kan du jo ikke, idet du ikke er læge.

En debat er altid bedre når den er generel fremfor specifik... Og så passer jeg gevaldigt på, med at udtale mig fagligt om forhold jeg ikke kan sætte mig 100% ind i. Og det kan jeg jo af gode grunde ikke. Og nej.. Links er ikke nok.

Af samme årsag synes jeg også det er lidt til grin at du insisterer på at føre dig frem som om du er eksperten på området. At du ikke kan se, at der skal lidt mere erfaring til, at man kan udtale sig fornuftigt om en sag.

Jeg er i øvrigt ikke på siden i min egenskab af lægestuderende, men som mor. Og gider ikke forholde mig til folks personlige "da-min-moster-var syg"-historier.

I øvrigt skal man ikke tro andet end at jeg synes, det er dybt tragisk, det der er sket. Det skal på ingen måde forkleines! Men det skal omvendt heller ikke pustes op til noget det ikke er.

Jeg vil lade den ligge her! Vi bliver ikke enige og jeg har efterhånden erkendt, at du nok aldrig vil få et nuanceret syn på sagen.

/Neta

Sådan - godt svaret!

Jo mere man er inde i et fagområde - des bedre kender man sine begrænsninger og ved at man ikke kan udtale sig på baggrund af de få kilder, der forefindes i denne sag.

Anmeld

16. juni 2009

lonemus

Links eller ej, så skal man jo heller ikke tro på alt hvad man læser.....pressen har det jo altid med at gøre en myre til en dinosauer!!

Lone

Anmeld

16. juni 2009

Tynen

/Neta

Enig - og super godt formuleret!

Zeta - Må jeg spørge om du selv har børn?

Hvis det er tilfældet ville du så selv lade dit barn gå i 14 dage med feber og med en mistanke om at det KUNNE have slugt et batteri?
Vile du ikke banke i bordet og insistere på at få taget det billede af brystkassen hvis dit barn havde kvælningsfornemmelser når det skulle spise?
Ville du affinde dig med at blive sendt hjem?
Ville du sende dit barn afsted i DP fordi det viste en smule tegn på bedring, men stadig ikke var helt raskt?

Med dette siger jeg ikke at lægerne ikke har fejlet - Jeg siger bare at man som forældre også må tage et ansvar og få sin mening trumfet igennem!
Som jeg læser den artikel du har linket så flittigt til, så blev batteriet ikke nævnt til alle 11 læger.

Jeg synes det er for nemt at kaste skylden 100%  over på lægerne.
Ja, vi kan godt blive enige om at der er mangelfulde oplysninger i journalen, men igen - Du har jo næsten kun set sagen fra forældrenes side.
Desuden mener jeg ikke man kan bruge den "undskyldning" der blev brugt i Go´morgen DK igår med at forældre kun er 21 og har meget at lære endnu.

Anmeld

16. juni 2009

Honningblomst

wamse skriver:

Aner ikke om forældrene har givet de korrekte oplysninger eller ej, men jeg ved at da min søn havde slugt en mønt, valgte lægerne med det samme at røngentfotografere ham Ud over det synes jeg bare sagen er dybt tragisk for alle involverede

Præcis samme oplevelse havde vi da vi var bange for Konrad havde slugt en magnet kugle...vi kom ned og blev røngten fotograferet med det samme...har aldrig haft dårlige oplevelser med det danske sygehussystem,....
Knus Eva..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.