Danske læger svigter barn der dør

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

Afstemning: Er det acceptabelt at barn på 14 mdr. dør pga lægesvigt?

Du skal være logget ind, for at kunne deltage i afstemningen.

6.265 visninger
90 svar
0 synes godt om
15. juni 2009

Zeta

Læste denne overskrift om en 14 mdr. gammel dreng der er død pga lægesvigt, 11 læger er kontaktet og han døede 2 uger efter. Jeg er temmelig rystet.

Link

Overlæge Jan Færk's afvisning er skandaløs, der er travlt ved håndvasken!

Hvad syntes du?

Koster et røgtenbilled virkelig så meget? Og hvad hjælper det at pumpe milliarder af kr. mere i det syge sygehusvæsen når inkompetance åbenbart er hverdag...

Her er forældrenes version af historien: Link

»En tidlig onsdag morgen d. 26. november, og vækkeuret ringer. Klokken er cirka tyve minutter over fem. Maria er den første, der slår øjnene op, men ikke alting synes at være, som det skal. Lyden er nærmest grufuld, og en fornemmelse af angst og panik skal snart fylde vores liv. Maria springer ud af sengen for at tænde lyset. Christian, vores søn på 14 måneder, sidder med armene strakt ud efter sin mor, og det vælter ud med blod fra næse og mund. Maria råber på mig, imens hun leder efter sin mobiltelefon. »Jimmi, vågn op, Christian bløder.« Jeg springer op. Maria råber igen, at jeg skal tage Christian, for hun skal ringe til 112.

Jeg finder Christian i hans seng, han vender sig fra den siddende stilling og prøver at komme op, men jeg er hurtigere, end han er og løfter ham op til mig. Min første tanke er, at han måske har bidt sig i tungen eller slået munden. Da jeg tager Christian ind mod mig, ser jeg en slags boblende, blodrødt skum komme ud af munden, og jeg kan høre en røst, som ville han prøve at skrige eller græde, komme inde fra hans lille krop.«

Stem!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. juni 2009

Rasmine

Forstår ikke du overhovedet kan finde på at spørge om det er acceptabelt???

Anmeld

15. juni 2009

Tynen

Mebach skriver:

Den forstod jeg så heller ikke...

Har stemt blankt - Fejl eller ej, så kommer drengen ikke tilbage.

Anmeld

15. juni 2009

Zeta

Mebach skriver:

Det er simpelthen fordi jeg er blevet klogere herinde, mange mener jo det er ok at male når man er gravid (anden afstemning)  nogen står endda i terpentindampe og spørg herinde om ikke det er ok? Derfor! og nej jeg forventer bestemt ikke at nogen vælger den option på afstemningen!

Anmeld

15. juni 2009

kiroo

folk har delte meninger om læger.. jeg slap en tåre eller to da jeg læste om det på berlingske tidende.. det kunne godt tage et rgt. da han var død. fatter ikke at der ikke er blevet gjort mere drengen har lidt i 14dage..

mine tanker går til hans forældre

Anmeld

15. juni 2009

Lise

Zeta skriver:

Det er simpelthen fordi jeg er blevet klogere herinde, mange mener jo det er ok at male når man er gravid (anden afstemning)  nogen står endda i terpentindampe og spørg herinde om ikke det er ok? Derfor! og nej jeg forventer bestemt ikke at nogen vælger den option på afstemningen!

OMG - kommer du ikke snart over det der med malingen???

Anmeld

15. juni 2009

Tynen

OMG - kommer du ikke snart over det der med malingen???

Enig!
Jesus christ...
Hvorfor skal det nu på banen igen

Anmeld

15. juni 2009

Zeta

Tynen skriver:

Enig!
Jesus christ...
Hvorfor skal det nu på banen igen

Prøv og læs og forstå, der blev spurgt om:
Mebach skriver:

Og der blev svaret hvorfor sidste option i afstemningen er angivet.

Anmeld

15. juni 2009

Rasmine

Zeta skriver:

Mebach skriver:

Jeg forstår simpelthen ikke hvad du skriver!
Hvad har den sidste VALGMULIGHED om man vil, at gøre med om man maler i terpentindampe?

Anmeld

15. juni 2009

Lise

Zeta skriver:

Mebach skriver:

Fatter bare ikke hvorfor debatten om malingen skal hives frem igen og igen. Så du synes det er dybt uansvarligt - det har vi forstået, men kom dog videre, og lad den gravide male hvis hun har lyst. Den kører jo på en bestemt person herinde, og jeg synes hun har fået prygl nok!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.