Drengenavne der passer til James?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

26. oktober 2012

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
Frøken J. skriver:

Det lyder helt movie-star agtigt "Hello, my name is Samuel James" - Sådan den næste Schwarzenegger-agtig. Den er værd at overveje

Ja da! - Samuel er godt! 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. oktober 2012

Frøken J.

Mor og meget mere skriver:

Rose er så fint, og jeg synes, I skal gå efter et navn, som er tilsvarende "lige så dansk som engelsk" - men jeg er så også præget af fordomme og lidt modvilje over for "nytilkomne" angelsaksiske navne. Og når I har James, ville jeg finde et fifty-fifty dansk/engelsk navn som primært fornavn. 

Et par bibelske navne er allerede nævnt - hvad med David, Markus, August - eller Peter, som vist ikke længere er så udbredt? Thomas? 

Jeg har faktisk samme tanke som dig, fx havde vi som nævnt længere oppe også Aidan i tankerne, men det er bare 100% engelsk, og der er bare mange danskere der ikke ville forstå udtalen. De navne du nævner er jeg ikke udpræget vild med, fordi der er mange i min egen generation der hedder det, derfor er det navne jeg har hørt og omgåes meget. Bliver måske lidt mere hooked på Noah igen, selvom det var skrottet af popularitetsårsager, men vi elsker det jo, og det er kort som Rose, og tilsvarende dansk/engelsk. Det har sat tankerne i gang i hvert fald!

Anmeld

26. oktober 2012

tarkoflen

Frøken J. skriver:

Det passer bare ikke under kriterium nr. 3 Det er fine navne i sig selv, de er bare for typisk danske i vores smag Der er rigtig mange fra min årgang som har de navne, og vi kan godt lide de "smager" lidt eksotisk og anderledes uden at være aparte

Nåå på den måde... jeg synes ikke de er så danske, når de også kan siges på engelsk men jeg må prøve at tænke lidt mere kreativt så

Hvad med Noel? Har ikke set om andre har foreslået det... Det passer også godt til Rose synes jeg

Anmeld

26. oktober 2012

Frøken J.

tarkoflen skriver:

Nåå på den måde... jeg synes ikke de er så danske, når de også kan siges på engelsk men jeg må prøve at tænke lidt mere kreativt så

Hvad med Noel? Har ikke set om andre har foreslået det... Det passer også godt til Rose synes jeg

Den har jeg faktisk selv foreslået Lars, men han kan ikke lide det. Hvorfor skal man absolut være enige

Anmeld

26. oktober 2012

HeidiØ

Helt klart Charlie eller Samuel Vi havde Samuel på vores liste!

Anmeld

26. oktober 2012

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
Frøken J. skriver:

Jeg har faktisk samme tanke som dig, fx havde vi som nævnt længere oppe også Aidan i tankerne, men det er bare 100% engelsk, og der er bare mange danskere der ikke ville forstå udtalen. De navne du nævner er jeg ikke udpræget vild med, fordi der er mange i min egen generation der hedder det, derfor er det navne jeg har hørt og omgåes meget. Bliver måske lidt mere hooked på Noah igen, selvom det var skrottet af popularitetsårsager, men vi elsker det jo, og det er kort som Rose, og tilsvarende dansk/engelsk. Det har sat tankerne i gang i hvert fald!

Selvom Noah er populært, er der jo ikke sytten af dem i hver klasse, og det ER smukt. 

Anmeld

26. oktober 2012

tarkoflen

Frøken J. skriver:

Den har jeg faktisk selv foreslået Lars, men han kan ikke lide det. Hvorfor skal man absolut være enige

Åhh det kommer vi også til at døje med hvis vi skal have en pige

Vi regner med at vi skal have en Valdemar hvis det bliver en dreng, han vil blive opkaldt efter min kæreste farfar!

Jeg er vild med Thea men det er kæresten ikke helt så pjattet med!

Det er dælme svært!

Heldigvis har vi begge nogenlunde tid til at finde frem til noget perfekt til den perfekte guldklump!

Anmeld

26. oktober 2012

MortilElias2010

Frøken J. skriver:

HJÆLP! Vi kan SLET ikke komme på nogle drengenavne, som virkelig klinger for os! Har ledt stolpe op og stolpe ned efter gode navne.. Så hjælp os piger.

Krav:

1. Skal gå godt til mellemnavnet James, som er et familienavn i min familie. Fx havde vi overvejet Birk, men "Birk James" lyder bare dumt, så den er droppet igen.

2. Det skal nemt kunne siges på både dansk og engelsk. Jeg er ½ englænder og har meget familie i England, så de skal også forstå navnet. Ydermere er Lars koreaner, så vi føler ikke pæredanske navne passer ind hos os

3. Det må godt være lidt specielt. Lidt i kategori med Rose, som vores pige jo hedder. Dvs. unikt og lidt specielt, uden dog at være helt vildt bizart.

4. Det må gerne, men det er ikke et krav, være relativt kort og gå godt med navnet Rose, men det er ikke et must.

Elliot

Patrick

Lukas

Noel

Sirius

Charley

Sylvester

Claude

Johan

.. 

Anmeld

26. oktober 2012

Maja88

Elliot James..

Anmeld

26. oktober 2012

Frejsmor

Må da lige foreslå Frej , med y er nok mest optimalt når det skal kunne fungere både på engelsk og dansk..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.