Drengenavne der passer til James?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

26. oktober 2012

Humanincubator

Frøken J. skriver:

FOr pokker hvor er det svært med det Noah! Jeg har elsket det lige fra start, og jeg synes det lyder så dejligt sammen med James... "Noah James". Men det er bare så fandens til populært, jeg tror snart halvdelen af drengene i vuggeren hedder det Elsker, elsker, elsker det ellers!

I virkeligheden synes ungerne jo bare at det er fedt at hedde det samme. Det er mest forældrene, der spekulerer over, at deres poder skal hedde noget specielt. Men jeg kender godt overvejelserne. Man vil gerne have noget normalt, men alt for normalt.

Men Noah James lyder supergodt og ingen i hverken England eller Danmark vil studse over det.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. oktober 2012

Frøken J.

DAs mor skriver:

Altså

Hvad så med Samuel?

Det lyder helt movie-star agtigt "Hello, my name is Samuel James" - Sådan den næste Schwarzenegger-agtig. Den er værd at overveje

Anmeld

26. oktober 2012

FruHolm <3

Frøken J. skriver:

HJÆLP! Vi kan SLET ikke komme på nogle drengenavne, som virkelig klinger for os! Har ledt stolpe op og stolpe ned efter gode navne.. Så hjælp os piger.

Krav:

1. Skal gå godt til mellemnavnet James, som er et familienavn i min familie. Fx havde vi overvejet Birk, men "Birk James" lyder bare dumt, så den er droppet igen.

2. Det skal nemt kunne siges på både dansk og engelsk. Jeg er ½ englænder og har meget familie i England, så de skal også forstå navnet. Ydermere er Lars koreaner, så vi føler ikke pæredanske navne passer ind hos os

3. Det må godt være lidt specielt. Lidt i kategori med Rose, som vores pige jo hedder. Dvs. unikt og lidt specielt, uden dog at være helt vildt bizart.

4. Det må gerne, men det er ikke et krav, være relativt kort og gå godt med navnet Rose, men det er ikke et must.

Deon James 

Charles James

Charlie James

Sean James 

Scott james 

Anmeld

26. oktober 2012

Nadia&Daniel

Humanincubator skriver:

I virkeligheden synes ungerne jo bare at det er fedt at hedde det samme. Det er mest forældrene, der spekulerer over, at deres poder skal hedde noget specielt. Men jeg kender godt overvejelserne. Man vil gerne have noget normalt, men alt for normalt.

Men Noah James lyder supergodt og ingen i hverken England eller Danmark vil studse over det.

Da jeg var lille - var jeg smadder sur over at jeg hed Nadia, så jeg gik og kaldte mig selv for Mette (vi havde 3 stk. Mette i børnehaven)

Anmeld

26. oktober 2012

FruHolm <3

Frøken J. skriver:

HJÆLP! Vi kan SLET ikke komme på nogle drengenavne, som virkelig klinger for os! Har ledt stolpe op og stolpe ned efter gode navne.. Så hjælp os piger.

Krav:

1. Skal gå godt til mellemnavnet James, som er et familienavn i min familie. Fx havde vi overvejet Birk, men "Birk James" lyder bare dumt, så den er droppet igen.

2. Det skal nemt kunne siges på både dansk og engelsk. Jeg er ½ englænder og har meget familie i England, så de skal også forstå navnet. Ydermere er Lars koreaner, så vi føler ikke pæredanske navne passer ind hos os

3. Det må godt være lidt specielt. Lidt i kategori med Rose, som vores pige jo hedder. Dvs. unikt og lidt specielt, uden dog at være helt vildt bizart.

4. Det må gerne, men det er ikke et krav, være relativt kort og gå godt med navnet Rose, men det er ikke et must.

Deon James 

Charles James

Charlie James

Sean James 

Scott james 

Anmeld

26. oktober 2012

Frøken J.

Nadia&Daniel skriver:

Da jeg var lille - var jeg smadder sur over at jeg hed Nadia, så jeg gik og kaldte mig selv for Mette (vi havde 3 stk. Mette i børnehaven)

Det kan der egentlig være noget om, jeg synes heller ikke Janne var et særligt cool navn, for det var der ingen andre der hed

Anmeld

26. oktober 2012

Nadia&Daniel

Frøken J. skriver:

Det kan der egentlig være noget om, jeg synes heller ikke Janne var et særligt cool navn, for det var der ingen andre der hed

Er vild med navnet Charles James og Noah James

Anmeld

26. oktober 2012

LinLin

Frøken J. skriver:

Det lyder helt movie-star agtigt "Hello, my name is Samuel James" - Sådan den næste Schwarzenegger-agtig. Den er værd at overveje

Hehe

Anmeld

26. oktober 2012

Frøken J.

Humanincubator skriver:

Det kan du sådan set have ret i.. Det er også bare fordi det er lidt en principsag, men det burde jeg nok bare lægge fra mig Plus det nærmest er det eneste navn so far vi begge kan lide

Anmeld

26. oktober 2012

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere

Rose er så fint, og jeg synes, I skal gå efter et navn, som er tilsvarende "lige så dansk som engelsk" - men jeg er så også præget af fordomme og lidt modvilje over for "nytilkomne" angelsaksiske navne. Og når I har James, ville jeg finde et fifty-fifty dansk/engelsk navn som primært fornavn. 

Et par bibelske navne er allerede nævnt - hvad med David, Markus, August - eller Peter, som vist ikke længere er så udbredt? Thomas? 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.