VNB skriver:
det lyder nu ellers til i dit svar til mig, at du er lidt bange for om folk synes dit barn ikke var lille og nuttet, fordi det var en "kæmpe baby" eller "et barn istedet for en baby"...
og dertil svarer jeg så, for at "rode bod" på alt hvad der måske kunne være misforstået, at jeg jo selvfølgelig synes at alle babyer - store som små - er dejlige...
jeg har godt opfanget at dit hovedbudskab var at det altså ikke altid er forfærdeligt at føde børn på 4 kg+, for du kan jo netop selv berette om en rigtig god fødsel
Så jeg er skam helt med på hvad du mener...
tror du skal lade vær med at over-analysere hvad jeg skriver... og det er slet ikke ment på nogen nedgørende eller ond måde.
og så vil jeg lige nævne, til mit forsvar, at jeg aldrig har brugt ordet kæmpe baby, for ja som du selv skriver så kan det godt have en lidt negativ klang...
At jeg bruger smileys i min tekst (som er jo var henvendt til Sanne, fordi vi tit bruger en mærkelig sort humor sammen) skal ikke tolkes på nogen bestemt måde, andet et at jeg nok ville se ca sådan her ud:
hvis jeg fik afvide at mit barn lå godt over de 4 kg+....
men som jeg OGSÅ skriver i det aller første indlæg, "så skal det hele jo nok gå!" for det skal det jo, og kvinder føder jo heldigvis børn i alle størrelser hver dag. Thank god for at verden bliver beriget med både "store" og "små" babyer
Jeg er som udgangspunkt ligeglad med hvad folk skulle have om meningerne, for jeg synes selv hun var ufattelig smuk ved fødslen - men som enhver anden forældre bliver man da påvirket når folk udtaler sig negativt om ens barn. Når man lige har fået sin førstfødte er man meget sårbar, og synes jo dette væsen er fantastisk, og så er det rigtig surt at få dumme kommentarer på baggrund af vægten. Også under graviditeten faktisk. "Uha, er du ikke bange for at føde sådan et stort barn? Det bliver nok en hård fødsel! Godt det ikke er mig" - Folk er ikke specielt opmuntrende :-) Jeg tror heller ikke folk ville bryde sig om det den anden vej. "Hold da op et lille skravl, hun er godt nok tynd, det ser jo direkte ubehageligt ud". - Ikke at jeg tænker sådan, hehe

Men hvis du kan følge tanken.
Det var ikke for at sige, at du specifikt har sagt sådan, men din kommentar fik mig bare til at tænke på, at det egentlig var et vigtigt aspekt for debatten, også for udefralæsende, fordi der hos mange sidder en ubegrundet frygt for at føde børn over normalen. Selvfølgelig er det en problematisk faktor såfremt man, som i dit tilfælde, har et smalt bækken og lignende, men det er jo normalt ikke et problem, og så er der ingen ko på isen! Egentlig synes jeg ikke en gang et barn på 4300 gram er voldsomt, jeg tror først det bliver mere problematisk for de fleste fødselsmæssigt, hvis vi er oppe på et 5500 gram. Det synes jeg i hvert fald man hører.
Så det var egentlig mest for at dele mine tanker, mere end det var rettet specifikt mod dig - du fik blot tankestrømmen i gang, så du skal slet ikke føle at jeg ville ramme dig med mit svar

Og så slutteligt, at fair nok i har det interne! Det kunne jeg jo bare ikke vide