Så kom dommen...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

24. oktober 2012

Muhmi

Frk-Lotusblomst skriver:

Godt det kom på plads, men øv med bl...

Jeg tænker at hvis han er mega stor, så får du ikke lov at gå terminen ud. Det har jeg ihvertfald veninder der ikke måtte..
Men ja, han blvier nok noget større end Silas, der jo var ret lille. hihi.
Men ahr hørt det skulle være værst med små babyer, hvis det kan trøste dig lidt?!

Knus herfra

Ja det bliver der i hvert fald sagt, kan være der er noget om snakken

Det trøster mig faktisk rigtig meget... Synes nemlig det var svært at få Silas ud... Men jeg tror også det var fordi at jeg kunne mærke at det begyndte at "brænde"/svide rigtig meget og derfor tænkte at jeg blev revet helt i stykker... Men heldigvis kom der kun én stor flænge, dog ikke så stor at den skulle syes

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. oktober 2012

Muhmi

simone_jacobsen skriver:

Vil lige informere dig om, at det ikke er sikkert at du venter en stor dreng. Da jeg var til lægen i uge 25 eller 26 svarede mit symfyse mål til en der skulle være i uge 34 - en ekstra scanning viste, at han er 13% under gennemsnittet og det bare er min livmoder der er stor. Så rolig, måske har han bare ekstra plads

Ja men efter jeg har siddet og læst lidt frem og tilbage på nettet, siden jeg oprettede tråden, så er der faktisk rigtig mange der har en stor livmoder hvor der er rigtig godt plads, men det betyder ikke nødvendigvis at babyen er stor

Håber at det bare er derfor  

Anmeld

24. oktober 2012

Muhmi

Undskyld jeg blander mig, men det stritter altså bare helt vildt på mig når folk siger sådan, kan ikke undgå at tage det til mig Jeg vil bare sige, at jeg fødte en gudesmuk pige på 4300 gram, og jeg havde en FANTASTISK drømmefødsel, så det er altså ikke givet at det er virkelig frygteligt at føde et stort barn. Beklager jeg blander mig, er bare sååå træt af alle de dumme kommentarer man hører om 4+ børn.. "Hooold da op en basse, hold da op en kæmpe, det er jo ikke en baby men et barn, shit for en vægt"... Jeg ville ikke have noget imod at føde et 4kg+ barn igen, for jeg elskede min fødsel!

Hehe "stritter på mig"  Sorry, men den havde jeg ikke lige hørt før

Tror heller ikke hun mener at de store børn er grimme, tværdigmod... 

Men jeg tror ganske enkelt det er for at trøste mig hun skriver det.. For ja, jeg må indrømme at jeg er pisse hamrende BANGE for at føde en stor baby..! Min svigerinde fødte en dreng på ca. 4800gr og hun flækkede hele vejen op i endetarmen og ligeså langt den anden vej næsten... Så ja, DET har jeg bestemt ikke lyst til at prøve og det skræmmer mig at jeg derfor har fået at vide at det er en stor baby der ligger derinde...

Anmeld

24. oktober 2012

Frøken J.

Muhmi skriver:

DDeDeteer

Men jeg tror ganske enkelt det er for at trøste mig hun skriver det.. For ja, jeg må indrømme at jeg er pisse hamrende BANGE for at føde en stor baby..! Min svigerinde fødte en dreng på ca. 4800gr og hun flækkede hele vejen op i endetarmen og ligeså langt den anden vej næsten... Så ja, DET har jeg bestemt ikke lyst til at prøve og det skræmmer mig at jeg derfor har fået at vide at det er en stor baby der ligger derinde...

Det er jo mere barnets hovedomfang end vægten der afgør om man sprækker samt en masse andre faktorer som presseteknik, barnets stilling og så videre. Lige som en baby på 2,5 kilo kan give en spræknig som du nævner, kan man gå uden en ridse med et barn på 4,5 kilo jeg tror bare jeg har hørt nok dumme kommentarer om Roses fødselsvægt til at jeg nemt tager det vil mig

Sjovt nok vejer mange af de børn, hvis mødre har været ude med riven, mere end Rose nu. Bare for at sige at fødselsvægten egentlig ikke har så meget at sige på den front heller

I øvrigt kan det jo også være du bare har super meget fostervand

Anmeld

24. oktober 2012

Muhmi

Det er jo mere barnets hovedomfang end vægten der afgør om man sprækker samt en masse andre faktorer som presseteknik, barnets stilling og så videre. Lige som en baby på 2,5 kilo kan give en spræknig som du nævner, kan man gå uden en ridse med et barn på 4,5 kilo jeg tror bare jeg har hørt nok dumme kommentarer om Roses fødselsvægt til at jeg nemt tager det vil mig

Sjovt nok vejer mange af de børn, hvis mødre har været ude med riven, mere end Rose nu. Bare for at sige at fødselsvægten egentlig ikke har så meget at sige på den front heller

I øvrigt kan det jo også være du bare har super meget fostervand

Det har du selvfølgelig ret i... Og det har også noget at gøre med at hun bare ikke hørte efter da de sagde at hun kun skulle presse en lille smule, istedet gav hun den bare fuld gas og vputisnupti så flækkede hun på langs næsten... 

Jamen hendes fødselvægt burde jo heller ikke have noget som helst at gøre med om hun er en stor pige senere, det er heller ikke så meget det der bekymre mig

Og ja det kan sagtens være 'er for at det bare er det

Anmeld

24. oktober 2012

Frøken J.

Muhmi skriver:

Det har du selvfølgelig ret i... Og det har også noget at gøre med at hun bare ikke hørte efter da de sagde at hun kun skulle presse en lille smule, istedet gav hun den bare fuld gas og vputisnupti så flækkede hun på langs næsten... 

Jamen hendes fødselvægt burde jo heller ikke have noget som helst at gøre med om hun er en stor pige senere, det er heller ikke så meget det der bekymre mig

Og ja det kan sagtens være 'er for at det bare er det

Der kan du selv se Det vigtigste er jo at høre efter jordemoderen. Jeg sprak en anelse, men ikke noget vildt, og det var ikke noget jeg mærkede under, og heller ikke noget der generede mig efterfølgende

Anmeld

24. oktober 2012

Muhmi

Frøken J. skriver:

Der kan du selv se Det vigtigste er jo at høre efter jordemoderen. Jeg sprak en anelse, men ikke noget vildt, og det var ikke noget jeg mærkede under, og heller ikke noget der generede mig efterfølgende

Det er det helt klart og det synes jeg også jeg er god til... Men du ved jo selv hvordan en tanke hurtigt kan blive til tusind skræmmetanker når det kommer til fødsel

Jeg kunne godt mærke at jeg fik den flænge, men jeg følte det så som det var meget værre end hvad det egentlig var

Anmeld

24. oktober 2012

VNB

Frøken J. skriver:

Undskyld jeg blander mig, men det stritter altså bare helt vildt på mig når folk siger sådan, kan ikke undgå at tage det til mig Jeg vil bare sige, at jeg fødte en gudesmuk pige på 4300 gram, og jeg havde en FANTASTISK drømmefødsel, så det er altså ikke givet at det er virkelig frygteligt at føde et stort barn. Beklager jeg blander mig, er bare sååå træt af alle de dumme kommentarer man hører om 4+ børn.. "Hooold da op en basse, hold da op en kæmpe, det er jo ikke en baby men et barn, shit for en vægt"... Jeg ville ikke have noget imod at føde et 4kg+ barn igen, for jeg elskede min fødsel!

hmm er da ked at du føler dig stødt... det har da på INGEN måde været min mening at støde nogen som helst!! 

Jeg har på jo på intet tidspunkt sagt at børn på 4 kg+, ikke er dejlige, søde, gude smukke og helt igennem vidunderlig søde?? 

synes ikke man kan se på børn om de vejer 3800 eller 4000 gram.... så visuelt er der ikke den store forskel for mig. 

Men derfra og så til at jeg har "Lyst" til at føde et barn på 4 kg +, der har jeg vel lov til at have min egen mening?? 

Viktor vejede 3616 g, og da jeg åbenbart har et meget smalt bækken tog det ham ca 3 timer at komme langt nok ned før jeg måtte presse... 

jordemoderen sagde til mig, at jeg var ret smal dernede og at det var godt han ikke vejede over 4 kg + for så ville jeg måske ikke kunne have født ham naturligt... hans baghovede var meget mærket af det, det var langt og smalt i laaaang tid efter fødslen... 

SÅ - jeg har mine personlige grunde til at jeg fortrækker at føde børn under 4 kg +, og jeg synes da lige du skal tænke på at folk (eller ihvertfald jeg selv) måske har et godt argument for at have det sådan - uden at du ser det som et personligt "angreb" på at du fødte et barn der vejede over 4 kg +..... 

jeg er da rigtig glad for at høre at du havde en drømme fødsel og hvem ved om jeg her ved nr 2 barn er mere "udvidet" i mit bækken til sagtens at kunne føde et barn på 4 kg+.... 

Det må tiden jo vise. Heldigvis bestemmer vi jo ikke selv hvad de små vejer  

fortsat god aften

Anmeld

24. oktober 2012

VNB

Muhmi skriver:

tak søde  

jeg havde på ingen måde troet at min kommentar (som desuden var ment i den bedste mening) ville kunne støde nogen....  

jeg synes ALLE babyer er lækre, uanset om de vejer 2800 g eller 5200 g..... 

men derfor og så til at jeg selv vil fortrække at føde en under 4kg.... 

Anmeld

24. oktober 2012

Frøken J.

VNB skriver:

hmm er da ked at du føler dig stødt... det har da på INGEN måde været min mening at støde nogen som helst!! 

Jeg har på jo på intet tidspunkt sagt at børn på 4 kg+, ikke er dejlige, søde, gude smukke og helt igennem vidunderlig søde?? 

synes ikke man kan se på børn om de vejer 3800 eller 4000 gram.... så visuelt er der ikke den store forskel for mig. 

Men derfra og så til at jeg har "Lyst" til at føde et barn på 4 kg +, der har jeg vel lov til at have min egen mening?? 

Viktor vejede 3616 g, og da jeg åbenbart har et meget smalt bækken tog det ham ca 3 timer at komme langt nok ned før jeg måtte presse... 

jordemoderen sagde til mig, at jeg var ret smal dernede og at det var godt han ikke vejede over 4 kg + for så ville jeg måske ikke kunne have født ham naturligt... hans baghovede var meget mærket af det, det var langt og smalt i laaaang tid efter fødslen... 

SÅ - jeg har mine personlige grunde til at jeg fortrækker at føde børn under 4 kg +, og jeg synes da lige du skal tænke på at folk (eller ihvertfald jeg selv) måske har et godt argument for at have det sådan - uden at du ser det som et personligt "angreb" på at du fødte et barn der vejede over 4 kg +..... 

jeg er da rigtig glad for at høre at du havde en drømme fødsel og hvem ved om jeg her ved nr 2 barn er mere "udvidet" i mit bækken til sagtens at kunne føde et barn på 4 kg+.... 

Det må tiden jo vise. Heldigvis bestemmer vi jo ikke selv hvad de små vejer  

fortsat god aften

Men du kan vel godt følge mine tanker med det udgangspunkt jeg kommer med? Jeg tror især det for mig var smileybruget - Når man læser det kan man jo ikke vide, at det er pga. det og det, det ville vel bare svare til jeg skrev "Uha, jeg ville nødig have mig en minibaby " - så kunne det godt ske jeg havde mine bagvedliggende årsager, men dem der læste det udefra ville nok ikke opfatte det sådan

Som jeg også skrev i mit svar, opfattede jeg det sådan pga. de kommentarer jeg har oplevet rigtig mange af, og jeg skrev også undskyld jeg blandede mig, men at jeg var nødt til at få kommentaren med ind. Også ift. den var relevant for debatten, for der er super mange (også kvinder der ikke har født før) der frygter "kæmpebabyer" (hvilket i grunden er et ekstremt nedsættende udtryk) uden faktisk at vide, at det ikke nødvendigvis er dét der betyder noget ift fødselsoplevelsen

Det var ikke for at negligere de oplevelser, som du som fødende måtte have haft, men skrevet ud fra hvordan det så ud som "udefrakommende"

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.