Frøken J. skriver:
Undskyld jeg blander mig, men det stritter altså bare helt vildt på mig når folk siger sådan, kan ikke undgå at tage det til mig
Jeg vil bare sige, at jeg fødte en gudesmuk pige på 4300 gram, og jeg havde en FANTASTISK drømmefødsel, så det er altså ikke givet at det er virkelig frygteligt at føde et stort barn. Beklager jeg blander mig, er bare sååå træt af alle de dumme kommentarer man hører om 4+ børn.. "Hooold da op en basse, hold da op en kæmpe, det er jo ikke en baby men et barn, shit for en vægt"... Jeg ville ikke have noget imod at føde et 4kg+ barn igen, for jeg elskede min fødsel!
hmm er da ked at du føler dig stødt... det har da på INGEN måde været min mening at støde nogen som helst!! 
Jeg har på jo på intet tidspunkt sagt at børn på 4 kg+, ikke er dejlige, søde, gude smukke og helt igennem vidunderlig søde?? 
synes ikke man kan se på børn om de vejer 3800 eller 4000 gram.... så visuelt er der ikke den store forskel for mig.
Men derfra og så til at jeg har "Lyst" til at føde et barn på 4 kg +, der har jeg vel lov til at have min egen mening??
Viktor vejede 3616 g, og da jeg åbenbart har et meget smalt bækken tog det ham ca 3 timer at komme langt nok ned før jeg måtte presse...
jordemoderen sagde til mig, at jeg var ret smal dernede og at det var godt han ikke vejede over 4 kg + for så ville jeg måske ikke kunne have født ham naturligt...
hans baghovede var meget mærket af det, det var langt og smalt i laaaang tid efter fødslen...
SÅ - jeg har mine personlige grunde til at jeg fortrækker at føde børn under 4 kg +, og jeg synes da lige du skal tænke på at folk (eller ihvertfald jeg selv) måske har et godt argument for at have det sådan - uden at du ser det som et personligt "angreb" på at du fødte et barn der vejede over 4 kg +.....
jeg er da rigtig glad for at høre at du havde en drømme fødsel
og hvem ved om jeg her ved nr 2 barn er mere "udvidet" i mit bækken til sagtens at kunne føde et barn på 4 kg+....
Det må tiden jo vise. Heldigvis bestemmer vi jo ikke selv hvad de små vejer
fortsat god aften