Så kom dommen...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

24. oktober 2012

Muhmi

M (: skriver:

Jeg ville bare lige trøste dig med, at min mor har født x5, og den mindste vejede 3700 gram og den største 4900 gram..

Hun siger, at det var KLART værst at føde den mindste på 3700 gram (barn nummer to), og de 4 andre, som alle vejede langt over 4300 gram, smuttede hun som mandler.. 

Hold da kæft, det trøster mig faktisk  

Ville da være super hvis ham bare smutter hurtigt ud, uden at lave for meget ravage dernede hehehe

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. oktober 2012

M (:

FrkZier skriver:

haha hvis det var bare det, men det er det ikke - han har tre små fætre så han er udemærket godt klar over hvor små de faktisk er :p

- han er bare overbevist om vi for en kæmpe baby, og han sagde dybt alvorligt at han faktisk ville blive lidt skuffet hvis han/hun vejede under 4,5 kg

Øhmn, så må han (for din skyld) hellere forberede sig på skuffelsen! 

Anmeld

24. oktober 2012

FrkZier

M (: skriver:

Øhmn, så må han (for din skyld) hellere forberede sig på skuffelsen! 

oh yes

Anmeld

24. oktober 2012

Muhmi

FrkZier skriver:

jeg var en lille mini - på blot 1900 g op trods af min mor gik 9 dage over tid

så håber mine små gener trækker lidt ned i regnskabet haha

Hold da op, ja du var da mini...  Men heldigvis er du jo sund og rask

Tænker at jeres bliver en mellemting...

Anmeld

24. oktober 2012

M (:

Muhmi skriver:

Hold da kæft, det trøster mig faktisk  

Ville da være super hvis ham bare smutter hurtigt ud, uden at lave for meget ravage dernede hehehe

Ja, man kan da håbe, at du er lige så heldig! Den længste af hendes fødsler var af barnet på 3700 gram, den tog omkring seks timer fra første ve.. De andre har taget mellem 45 minutter og tre timer fra første ve - så det kan gå nemt og "smertefrit".. 

Anmeld

24. oktober 2012

FrkZier

Muhmi skriver:

Hold da op, ja du var da mini...  Men heldigvis er du jo sund og rask

Tænker at jeres bliver en mellemting...

ja meget! haha ja og sund og rask - vil min kæreste nok gerne modsige, men nu er han her jo heldigvis ikke nu

det tror/håber jeg også, specielt når det første gang jeg skal føde, så vil jeg altså gerne have det ikke er en basse på 5,6 kilo :p

Anmeld

24. oktober 2012

Frk-Lotusblomst

Muhmi skriver:

Læge-erklæringen på bækkenløsning OG at jeg venter mig en meget stor dreng.... 

Puha... Må indrømme at selvom at jeg er glad for at jeg nu har en gyldig grund for at blive hjemme fra skole og derfor ikke bliver frateget min SU, så er det godt nok hårdt at vide at jeg har 3 ½ måned endnu før at "bette"manden melder sin ankomst...

Lægen måler så også min mave og mærker hvor stor livmoderen er og stod faktisk med øjenbrynene klistret i panden fordi han ville mene at størrelsen på min livmoder svarer til at jeg er 1 måned eller 1½ længere henne end jeg egentlig er.... 

Og gawd... Seriøst!? Jeg synes Silas var svær at få ud og han vejede altså KUN 3224 gr og nu skal jeg så til at have en kæmpebaby ud dernede fra??

Jeg skal så også ringe til sygehuset for han synes at jeg burde have en glukosebelastning... Også selvom han målte mit blodsukker og det var super normalt....

Når bare lige lidt.... Ja, ved ikke om man kan kalde det brok, men nok nærmere bekymringer fra min side....

Godt det kom på plads, men øv med bl...

Jeg tænker at hvis han er mega stor, så får du ikke lov at gå terminen ud. Det har jeg ihvertfald veninder der ikke måtte..
Men ja, han blvier nok noget større end Silas, der jo var ret lille. hihi.
Men ahr hørt det skulle være værst med små babyer, hvis det kan trøste dig lidt?!

Knus herfra

Anmeld

24. oktober 2012

M (:

Frk-Lotusblomst skriver:

Godt det kom på plads, men øv med bl...

Jeg tænker at hvis han er mega stor, så får du ikke lov at gå terminen ud. Det har jeg ihvertfald veninder der ikke måtte..
Men ja, han blvier nok noget større end Silas, der jo var ret lille. hihi.
Men ahr hørt det skulle være værst med små babyer, hvis det kan trøste dig lidt?!

Knus herfra

Som sagt tidligere i tråden har min mor samme erfaring! 

Anmeld

24. oktober 2012

simone_jacobsen

Muhmi skriver:

Læge-erklæringen på bækkenløsning OG at jeg venter mig en meget stor dreng.... 

Puha... Må indrømme at selvom at jeg er glad for at jeg nu har en gyldig grund for at blive hjemme fra skole og derfor ikke bliver frateget min SU, så er det godt nok hårdt at vide at jeg har 3 ½ måned endnu før at "bette"manden melder sin ankomst...

Lægen måler så også min mave og mærker hvor stor livmoderen er og stod faktisk med øjenbrynene klistret i panden fordi han ville mene at størrelsen på min livmoder svarer til at jeg er 1 måned eller 1½ længere henne end jeg egentlig er.... 

Og gawd... Seriøst!? Jeg synes Silas var svær at få ud og han vejede altså KUN 3224 gr og nu skal jeg så til at have en kæmpebaby ud dernede fra??

Jeg skal så også ringe til sygehuset for han synes at jeg burde have en glukosebelastning... Også selvom han målte mit blodsukker og det var super normalt....

Når bare lige lidt.... Ja, ved ikke om man kan kalde det brok, men nok nærmere bekymringer fra min side....

Vil lige informere dig om, at det ikke er sikkert at du venter en stor dreng. Da jeg var til lægen i uge 25 eller 26 svarede mit symfyse mål til en der skulle være i uge 34 - en ekstra scanning viste, at han er 13% under gennemsnittet og det bare er min livmoder der er stor. Så rolig, måske har han bare ekstra plads

Anmeld

24. oktober 2012

Frøken J.

VNB skriver:

så kan du slappe af med god samvittighed nu søde! Selvom det måske lyder malplaceret... så tillykke med det!  synes det er rart at den stress bliver taget af dine skuldre. 

ang. lillebrors størrelse, så lyder det da vildt nok  han er da bare en RIGTIG knægt! kan godt forstå du tænker over fødslen...  meeeen mon ikk det nok skal gå? 

de vokser jo nogle gange i ryk.... 

vores lillebror i maven var "lille" i str. i de første 3 mdr ca, men til MD og ved jordemoder-skøn ligger han lige pludselig i den gode ende...  

kan dog godt følge dine tanker... jeg vil altså nødig føde et barn der vejer over 4000 gram.... 

Undskyld jeg blander mig, men det stritter altså bare helt vildt på mig når folk siger sådan, kan ikke undgå at tage det til mig Jeg vil bare sige, at jeg fødte en gudesmuk pige på 4300 gram, og jeg havde en FANTASTISK drømmefødsel, så det er altså ikke givet at det er virkelig frygteligt at føde et stort barn. Beklager jeg blander mig, er bare sååå træt af alle de dumme kommentarer man hører om 4+ børn.. "Hooold da op en basse, hold da op en kæmpe, det er jo ikke en baby men et barn, shit for en vægt"... Jeg ville ikke have noget imod at føde et 4kg+ barn igen, for jeg elskede min fødsel!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.