Så kom dommen...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

24. oktober 2012

Frøken J.

VNB skriver:

er da ked af at du har fået sådan nogle tankeløse kommentarer med på vejen da du var nybagt mor... det kan jeg sagtens forstå der ikke må have været særlig sjovt og kan også godt forstå at det hænger lidt fast, og derfor at trangen til at forsvare babyer over 4 kg+ derfor fylder hos dig. Det er vist det man kalder "løve moder instinktet" - og det har vi vist alle prøvet at blive grebet af  

folk troede tit Viktor havde fladt hovede af at ligge for meget ned, og jeg følte tit at jeg skulle forsvare at det altså var pga fødslen han så sådan ud, og IKKE fordi jeg bare lod ham ligge... for tværtimod så var jeg nærmest hysterisk med at vende hans hoved hele tiden så det kunne blive pænt rundt 

jeg vil desuden håbe at folk der læser med herinde på baby.dk godt ved at det der skrives i debatterne på ingen måde skal tages personligt. som f.eks. at JEG nødig vil føde børn over 4kg +, men at andre intet ville have imod at føde børn der vejede over det... 

der skrives jo riiigtig mange ting herinde så som man så, som hormunella (eller ej) kan blive stødt over... 

Det sjove er næsten, at det gerne er andre mødre der kommer med de dumme kommentarer (sådan var det måske også hos dig?), og det er næsten som om de selv har glemt hvordan det var at have en nyfødt Men så må man jo bare lave en pagt med sig selv om aldrig at blive sådan en skovl! Men er glade for vi forstår hinanden rigtigt (nu i hvert fald, hehe), for har heller ikke en opfattelse af at du skulle være en nedladende person overhovedet

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. oktober 2012

VNB

Muhmi skriver:

Ja for dælen, altså ligemeget hvad så skal de nok komme ud på den ENE eller den ANDEN måde... Det er bare lige hvor ondt det kommer til at gøre på mor

Præcis og jeg føde jo en lille dreng, så ja, det skræmmer også mig hvis ham "bette"manden er større, ganske enkelt fordi mit hovede er forskruet og især mens jeg er gravid... hihihi

Nej er ikke blevet tilbudt ekstra scanninger, tænker at det er fordi det er meget normalt åbenbart?? Dunno, men er i hvert fald intet blevet tilbudt... 

nej så længe de ligger indenfor normal-kurven, så blir man nok ikk tilbudt ekstra scanninger... jeg vil bare mene at det er ret væsentlig at få et endegyldigt svar på om du er 1 måned længere henne?? 

det GODE er at, han da får dejlig med næring når du har et pragt eksemplar af en moderkage. Han mæsker sig rigtig, gør han 

Anmeld

24. oktober 2012

VNB

Frøken J. skriver:

Det sjove er næsten, at det gerne er andre mødre der kommer med de dumme kommentarer (sådan var det måske også hos dig?), og det er næsten som om de selv har glemt hvordan det var at have en nyfødt Men så må man jo bare lave en pagt med sig selv om aldrig at blive sådan en skovl! Men er glade for vi forstår hinanden rigtigt (nu i hvert fald, hehe), for har heller ikke en opfattelse af at du skulle være en nedladende person overhovedet

jo, "sjovt" nok var det altid andre mødre som nævnte det... især i mødregruppen....  men jeg vidste jo hvad sandheden var, så selvom jeg nogle gange blev lidt ked, så kunne jeg jo ikke andet et at ryste på hovedet af sådanne kommentarer... 

tror måske egentlig ikke at det var ment ondt når det blev sagt af folk, men det rammer bare på en anden måde når man er nybagt mor med alle følelser uden på tøjet, og man for alt i verden vil forsvare ens kæreste eje 

er også glad for at vi nåede frem til en forståelse, for jeg er som person ikke en der nedgør andre eller har intensioner om det... 

tværtimod har jeg nok tit bare en meget sort og lidt plat humor  men sådan er jeg nu engang bare født 

Anmeld

24. oktober 2012

Muhmi

VNB skriver:

nej så længe de ligger indenfor normal-kurven, så blir man nok ikk tilbudt ekstra scanninger... jeg vil bare mene at det er ret væsentlig at få et endegyldigt svar på om du er 1 måned længere henne?? 

det GODE er at, han da får dejlig med næring når du har et pragt eksemplar af en moderkage. Han mæsker sig rigtig, gør han 

Jamen det er jo det... Han ligger seks firkanter over normalen, hvis du forstår hvad jeg mener? Altså, seks over den hvide streg og tre½ over den grå kurve... Hvor han nu burde ligge på 22, ligger han på 28 så derfor er det lidt vildt... hehe

Men ja, jeg tænker også at han virkelig har nydt godt af mine fedtdepoter da jeg ikke kunne holde noget inde de første 4 mdr. og tabte 10 kilo... 

Jeg ville godt nok også gerne være helt sikker, men lægen sagde at de jo havde målt hans hovede og længde til scanningen så derfor går vi udfra hvad de siger.... 

Anmeld

24. oktober 2012

Muhmi

Frøken J. skriver:

Jeg kan sagtens følge din frygt, og jeg tror i det hele taget vi alle er nervøse for de risikofaktorer der måske kunne gøre en fødsel sværere - for der er jo aldrig nogen garantier! For mit vedkommende er det fx særligt hovedomfanget For min kæreste er Koreaner, og de har altså nogle lidt større hoveder Så Roses hovedomfang var også større end normalt, og tror måske mere det var derfor jeg sprækkede lidt!

Og jeg har da også tænkt tanken hvis nu det her barn vejer mere end Rose. Jeg tror man siger 300 gram mere pr. barn, ved ikke om det passer! Så nærmer vi os også de 5 kg - men det er måske mere at så vil jeg gerne lige være forberedt på det end at jeg fx ville sættes igang.. Ja jeg ved ikke, det er bare en tankestrøm nu Anyway! Bare at vi alle har vores ting vi er nervøse for, og dem kan man nok ikke smide fra sig før man står i det og ikke har tid til at tænke over det

Men mon ikke din bebs bare har lidt ekstra bokseplads! Hvis du ikke har graviditetsbetinget sukkersyge ville det vel være usædvanligt (eller hvad) hvis andet barn var MEGET større end første, tror jeg. Så håber at oddsene går i din retning! Hvis ikke, så LYT LYT LYT til din JM

Siger man at de vejer 300 gram mere? Hmm, jamen altså, 3500gr ville jeg nu ikke føle mig skræmt af, det er jo ikke "så slemt" og næsten det samme faktisk, jeg synes jo faktisk at Silas var ret lille og tynd da han blev født, så det ville heller ikke gøre mig noget hvis "bette"manden vejer 3500gr

Præcis, for når vi føder så tænker vi jo heldigvis ikke på andet end lige det hehehe

HÅBEr det bare er ekstra legerum som han har sig derinde Det er jo også hyggeligt

Føler det ikke som om jeg har sukkersyge, ikke fordi jeg har prøvet det, men jeg synes ikke jeg har nogle symptomer på det, så håber bestemt heller ikke at jeg har det

Anmeld

24. oktober 2012

VNB

Muhmi skriver:

Jamen det er jo det... Han ligger seks firkanter over normalen, hvis du forstår hvad jeg mener? Altså, seks over den hvide streg og tre½ over den grå kurve... Hvor han nu burde ligge på 22, ligger han på 28 så derfor er det lidt vildt... hehe

Men ja, jeg tænker også at han virkelig har nydt godt af mine fedtdepoter da jeg ikke kunne holde noget inde de første 4 mdr. og tabte 10 kilo... 

Jeg ville godt nok også gerne være helt sikker, men lægen sagde at de jo havde målt hans hovede og længde til scanningen så derfor går vi udfra hvad de siger.... 

ja mon ikk også at de målinger passer han er bare en stor og dejlig dreng  

hehe og ja han har da rigtig taget for sig mens hans mor skrumpede! vildt nok at du tabte dig 10 kg alligevel! 

Anmeld

24. oktober 2012

-Sigrid-

Muhmi skriver:

Tjaaa, spændende og spændende.. Det er jo mit underliv det kommer til at gå ud over 

Fik en ret stor og dyb rift da jeg fødte Silas og han var jo lille, så tør da slet ikke at tænke på hvad der sker hvis det er en klæbbert på 4200-4500gr 

Jeg fødte en kleppert på 4500 g - og jeg lover dig at det sidste jeg tænkte påvar at jeg ville ønske at hun vejede 1 kg mindre, og jeg tror ikke kvinder der føder børn på 2800 g syntes de var lette at føde - men ville nok nærmere ønske sig en ornlig kleppert på 4500 g <3

Desuden siger nogle kloge mennesker at større børn er nemmere og mere rolige, måske det beroliger dig lidt? 

Og en sidste ting; Min baby vejede i uge 28 et - ET - gram mere end gennemsnittet, så scanningsdamen havde nok ret dengang, lægerne har ikke nærså mange gravide som jordemødre, og mine 3 lægebesøg viste også at jeg havde en MEGET større mave end JM sagde 

Anmeld

24. oktober 2012

Muhmi

VNB skriver:

ja mon ikk også at de målinger passer han er bare en stor og dejlig dreng  

hehe og ja han har da rigtig taget for sig mens hans mor skrumpede! vildt nok at du tabte dig 10 kg alligevel! 

Ja, ti kilo er ikke lige så lidt, men jeg har jo heldigvis også lidt ekstra babyen gerne må tage hvis det er 

Anmeld

24. oktober 2012

Muhmi

-Sigrid- skriver:

Jeg fødte en kleppert på 4500 g - og jeg lover dig at det sidste jeg tænkte påvar at jeg ville ønske at hun vejede 1 kg mindre, og jeg tror ikke kvinder der føder børn på 2800 g syntes de var lette at føde - men ville nok nærmere ønske sig en ornlig kleppert på 4500 g <3

Desuden siger nogle kloge mennesker at større børn er nemmere og mere rolige, måske det beroliger dig lidt? 

Og en sidste ting; Min baby vejede i uge 28 et - ET - gram mere end gennemsnittet, så scanningsdamen havde nok ret dengang, lægerne har ikke nærså mange gravide som jordemødre, og mine 3 lægebesøg viste også at jeg havde en MEGET større mave end JM sagde 

Hihi, jamen det trøster mig også lidt at folk siger at livmoderen sagtens kan være stor, men at det ikke nødvendigvis betyder en stor baby...

Men altså, nu må folk heller ikke misforstå at jeg ville blive ked af at føde en stor baby for det ville jeg under ingen omstændigheder, jeg vil jo knuselske mit barn ligemeget om der bliver lavet meget ravage i mit underliv eller om der intet bliver lavet... Og jeg siger ikke at du misforstår, vil bare lige gøre det klart HVIS der er nogle der misforstår og tager min tråd somom jeg vil være ked af at skulle føde en baby på over 4 kilo, men eftersom jeg har født én på 3224gr, så er det jo det eneste jeg kan gå udfra, når vi snakker om erfaring indenfor området og det synes jeg gik dejligt

Anmeld

30. oktober 2012

Frk-Lotusblomst

Muhmi skriver:

Ja det bliver der i hvert fald sagt, kan være der er noget om snakken

Det trøster mig faktisk rigtig meget... Synes nemlig det var svært at få Silas ud... Men jeg tror også det var fordi at jeg kunne mærke at det begyndte at "brænde"/svide rigtig meget og derfor tænkte at jeg blev revet helt i stykker... Men heldigvis kom der kun én stor flænge, dog ikke så stor at den skulle syes

Det er også sådan jeg høre om det.. Så måske skal du være glad nok for at få et større barn denne gang. hihi.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.