Kæresten vil ikk have barnet.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

9. oktober 2012

Kamilla-m

Frk. Himmelblå skriver:

Ork, ork - jeg siger ikke, at det ikke KAN lade sig gøre! Blot at det ikke er reglen.

Til jer!

I know . Men det ku bare godt lyde meget meget hårdt

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. oktober 2012

sne190810

Gardenia skriver:

Selvom du sikkert ikke vil høre på mig, vil jeg da alligevel prøve..
Jeg forstår godt din modstand mod abort, jeg kan et langt stykke af vejen godt følge tankegangen i at man som simpelt menneske ikke kan afgøre liv eller død. På en meget ekstrem måde kan vi sagtens beskylde aborten for at vøre årsag til vores mere eller mindre skødesløse tilgang til sex, prævention og konsekvensen ved dem begge...

Jeg vil bare ønske du vil høre mig når jeg nu fortæller dig, vælger du ikke aborten vil du vælge så meget andet fra. Som 17-årig står du lige inden livet skal til at begynde, har du overvejet alt det du vælger fra? Hvad med uddannelse? Jeg er mor til en 2 årig, studerer på en videregående uddannelse, jeg vælger så helt ufatteligt meget fra i forhold til mit barn - ender du som enemor, hvordan vil du så fuldføre et studie/en uddannelse?
Hvad med venner? Dine nuværende venner vil forsvinde ligeså stille, de fortsætter ud i livet, mens du vil sidde derhjemme fordi du har et barn - snakker du med andre enlige mødre? De vil kunne fortælle dig om en meget ensom tilværelse.
Udenlanske studier, rejser, backpackture, sommerferier med veninder, paraply-drinks og billige mænd - vælger du fra. Starter du uddannelse vil du ikke kunne deltage på lige fod med alle andre, fordi du skal være hjemme kl 16, for maden skal altså stå på bordet kl 17.30 når barnet er ødelæagt efter en fuld dag i dagpleje/vuggestue/børnehave/folkeskole... Hele dit liv vil pludseligt gå fra at have dig som centrum, til du er den eneste der skal ofre for den der er i centrum. Hvor jeg håber du forstår det jeg prøver at sige?

Misforstå mig ikke, der er intet smukkere end ens egne børn. På et tidspunkt i din tilværelse vil det komme som en selvfølgelighed og jeg forstår godt hvorfor du tøver med at stoppe din graviditet, men ligenu er jeg bange for du kommer til at fortryde. Ikke fortryde dit barn, men det valg du traf...

Velskrevet, godt og sødt skrevet til TS.

Jeg er ganske enig med dig i alt hvad du skriver

Anmeld

9. oktober 2012

Gardenia

sne190810 skriver:

Velskrevet, godt og sødt skrevet til TS.

Jeg er ganske enig med dig i alt hvad du skriver

Det giver bare et sus i maven. Du ved vel hvad jeg mener

Anmeld

9. oktober 2012

sne190810

Gardenia skriver:

Det giver bare et sus i maven. Du ved vel hvad jeg mener

Jo, mere end rigeligt.

Især det mht studie og uddannelse.

Anmeld

9. oktober 2012

Gardenia

sne190810 skriver:

Jo, mere end rigeligt.

Især det mht studie og uddannelse.

Puha. Det kom som et kæmmpe chok for mig. Jeg ved ikke hvorfor, men jeg havde bildt mig selv ind at det fandt jeg da ud af og det gør jeg da også. Men de aftener hvor jeg ikke når hjem før han sover, vi har ikke set hinanden hele dagen, så føler jeg mig som klodens dårligste mor. Det burde jeg have set længe inden vi fik ham.

Nå, det skal slet ikke handle om det

Anmeld

9. oktober 2012

Benjamins'mor

Bassemor<3 skriver:

JA Det er TS der bestemmer, men kæresten har vel også lidt at skulle have sagt ?

Både og. Hun kan jo vælge at tage hans mening til efterretning.

Men eftersom kvinder selv bestemmer, ja så er det jo hendes valg.
Han kan jo ikke tvinge hende til en abort, hvis hun virkeligt ønsker at beholde barnet. Det er vel heller ikke rimeligt?

Anmeld

9. oktober 2012

betina23

JS<3 skriver:

Jeg er sikkert utrolig grov, men bliver simpelthen nødt til at komme med min mening. Sorry :/

Jeg mener at man er to om det, både for barnet, mor og fars skyld!

Havde jeg siddet som dreng i denne situation ville jeg være dybt ulykkelig og utrolig bange for dit valg. Han støtter op om en abort da han ikke mener han er klar til far rollen, og sikkert ikke ønsker at det skal være nu. Jeg ved at det er dit valg og utrolig hård med abort, men hey din kæreste er ikke usynlig og hans mening og holdning skal sku også respektere! Jeg syntes vi tøser er dybt egoistiske i sådan situation. INGEN skulle gøre mig ufrivilligt til far.

Jeg var gravid som 16året, dybt uansvarlige var vi, men gud hvor overvejede jeg inderligt at beholde barnet. Min dengang kæreste ville ikke, og valgte derfor en arbort. Hvilke jeg aldrig har fortrudt, vi gik fra hinanden i mdr efter.

Nu venter jeg en skøn lille pige med verdens dejligste kæreste, vi glæder os inderligt og hvor er det fantastisk at være to om det.

kan kun gi dig rat sys os manden skal ha noget a sige..

ts.
det jo ikke lutter lagkage at få et barn det kræver en del og hvis jeres forhold nu ikke holder så står du med det hele alene og senere hen kan du jo stå med en bette og kan føle dig lidt låst hvis der ikke er noget der hjælper har en veninde som har været i dit sted og hun kan ikke få passet sit barn da forældrene stadig ikk vil ta del i det.. hun elsker sef sit barn men hun sys det hade været nemmere hvis hun hade valt aboten og stod hun i det igen vil hun vælge aboten ved mindre de hade været sammen i nogle år...
at få en abot er ikke altid dårligt er og selv imod det men kan os forstå der i visse tilfælde er gode grunde til a få den men sys man skal gøre det hurtigt...

Anmeld

9. oktober 2012

Bassemor<3

Benjamins'mor skriver:

Både og. Hun kan jo vælge at tage hans mening til efterretning.

Men eftersom kvinder selv bestemmer, ja så er det jo hendes valg.
Han kan jo ikke tvinge hende til en abort, hvis hun virkeligt ønsker at beholde barnet. Det er vel heller ikke rimeligt?

Man kan uden tvivl ikke tvinge en kvinde til abort, men vælger man at få barnet MOD faderens vilje, så er han i hans gode ret til at smutte uden at blive kaldt alt muligt og snakket om. Det synes jeg man ofte ser. . .

Anmeld

9. oktober 2012

Hvem?

Jeg syntes det er en gang fis med at det er kvindens beslutning, man var to om at lave barnet og manden skal også være medbestemmende, om kvinden vil det eller ej - at blive gjort til far imod ens vilje må ganske enkelt være frygteligt!

Anmeld

9. oktober 2012

Benjamins'mor

Bassemor<3 skriver:

Man kan uden tvivl ikke tvinge en kvinde til abort, men vælger man at få barnet MOD faderens vilje, så er han i hans gode ret til at smutte uden at blive kaldt alt muligt og snakket om. Det synes jeg man ofte ser. . .

Self er han i sin gode ret til det.

Og jeg synes faktisk ikke mænd burde betale børne bidrag, hvis ikke de ønsker barnet. Det er ihvertfald min mening.

Men hvis hun ved chancen for han smutter er der, burde hun overveje hvad hun vil.
1) få barnet og risikere han smutter.
2) få en abort så han bliver.

Vælger hun nr. 2, ja så er min personlige mening at så er hun heller ikke klar til at blive mor.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.