Prøv at vend den indad og se forbi følelsen om at du virkelig ønsker det. Hvad er det du ønsker, hvis du vælger barnet? Ønsker du at blive mor med hele det ansvar det giver dig?
Fra det punkt, hvor du vælger barnet, så vælger du også at blive helt selvstændig - der vil være veninder der "smutter" fordi i ikke længere er samme sted i livet - din kæreste vil muligvis ikke følge dig og du kommer derfor til at stå med hele ansvaret på dine egne unge skuldre. Det er absolut ikke umuligt, men det ER hårdt. Ikke nok med at du lynhurtigt skal "lære" dig selv at kende som et voksent menneske, og se dig selv med nye øjne, så har du også ansvaret for et lille bitte menneske med meget store behov.
Har du været ung nok i dit liv? Lige nu føles det måske meget nemt at sige, at du sagtens kan undvære alt det du går igennem lige nu for så at "blive voksen", men når du først har mistet det, så kommer det ikke tilbage.
Der vil også komme rigtig mange fordomme, som du skal være i stand til at lukke ørene for. Det har jeg selv oplevet, og jeg var 20 da jeg fik min dreng.
Tænk i store perspektiver. Selvom du måske er imod abort, så lad ikke det princip stoppe dig i at tænke rationelt.
Jeg er ikke ude på at få dig til at vælge abort - blot at tænke dig rigtig, rigtig godt om. Måske er det også en dejligere tanke, at vente til du står i lykkeligere omstændigheder? For det kommer med garanti!

Anmeld