Baagoe skriver:
Jeg er en 17 årig pige der for nulig er blevet gravid. jeg er i 7 uge, siger min læge og venter svar fra sygehuset. Jeg er rigtig meget imod abort og har jeg været efter at min mor også er det. Jeg fandt ud af at jeg var gravid da jeg var ca 5 uger henne.
Jeg har snakket meget med min kæreste og med mine forældre og hans forældre omkring det med at beholde det eller få en abort. Både min kæreste og hans forældre og mine forældre siger at jeg skal have en abort.
Jeg har været rigtig ked af det fordi det ikke er det jeg ønsker. Jeg vil meget gerne beholde barnet, men jeg tør ikke sige det til dem fordi jeg er bange for at mine forældre bliver sure på mig og at min kæreste går fra mig.
Jeg har været sammen med ham nu i 7 måneder og han har altid sagt at han vil være der for mig uanset hvad der sker. Han vil ogs gerne være der hvis jeg får en abort men han er i tvivl hvis jeg beholder det.
Er der nogen der ved hvad man kan gøre i sådan en situation?
jeg har været gravid to gange og har mistet begge gange. jeg er atten idag. første gang var jeg 15, og jeg vidste egentlig ikke, jeg var gravid, fandt dog ud af det, ved at jeg aborterede. både min kæreste og jeg var enormt kede af det, men alligevel tænkte vi, vi ikke var klar til rollen som forældre alligevel.
anden gang var jeg 17, ligesom du er. jeg vidste, jeg var gravid, og jeg ville utrolig gerne beholde det. men kæresten var lidt i tvivl. min egen mor var sådan lidt "jeg skal nok hjælpe dig med at få en abort hurtigst muligt" .. men jeg fortalte hende, at det skulle jeg nok helt selv bestemme, om jeg skulle eller ej, for det er min krop - ergo, mit valg (sammen med kærestens) .. min kæreste ville vidst gerne have benholdt barnet (det var en ufrivillig abort 9+4), for da jeg mistede barnet, græd han, holdte om min mave og sagde "min baby" .. han var ulykkelig!! vi er jævnaldrene.
jeg er meget imod abort som dig, og ville ALDRIG gøre det selv. blev jeg gravid, ville jeg beholde barnet, nærmest uanset hvad. jeg vil på ingen måde sidde og bestemme for dig/jer, om i skal vælge en abort eller ej.
men det lyder lidt på dig, som om, du rigtig gerne vil beholde, og derfor faktisk har taget beslutningen inderst inde - ret mig, hvis jeg tager fejl. så må du gøre op med dig selv i værste tilfælde: kan du klare at stå alene med et barn som ung mor? kan du klare det økonomisk? føler du dig selv klar til rollen som mor?
men man siger jo, kvinder bliver mødre, så snart de står med en positiv test - mænd bliver først fædre, når de står med barnet i armene.
hvis du har brug for luft, nogen at snakke med, eller andet, må du meget gerne skrive en pm til mig - jeg vil med glæde lytte og komme med gode råd i det omfang, jeg nu kan. og så et kæmpe kram til dig