Frk. Himmelblå skriver:
Hvis du vælger barnet, vil det ALTID være der. Med eller uden kæreste.
HVis du virkelig ønsker dig barnet, så mener jeg ikke, din frygt for at miste kæresten skulle spille den store rolle.
Jeg kender jer ikke, men jeg føler mig overbevist om, at du - før eller siden - bliver alenemor,hvis du beholder barnet.
Det ved jeg ikke, om du kan klare. Men det ved du. Inderst inde.
Hvis du virkelig er i mod abort, skal ingen tvinge dig.
Kærester man har, når man er 17 varer SJÆLDENT ved, - uanset om man får børn sammen eller ej. Bare så du husker at tænke over det også. Og "tvinger" din kæreste dig til abort, så holder jeres forhold absolut ikke. Dét er sikkert.
Sorry to say, men uanset hvad, så tror jeg, du har mistet din kæreste...
Håber, du får besluttet dig snarest. Og at du får fred i sjælden ved den beslutning, du træffer.

Fuldstændigt enig. 
Desuden studser jeg over, at din kæreste har udtalt at han altid vil være der for dig, uanset hvad, men samtidig har han sagt, at han er i tvivl om, hvorvidt han vil være der, hvis du beholder barnet. Det er jo en direkte selvmodsigelse.
Det er jo utroligt nemt at love folk, man altid vil være der for dem, så længe alt er fryd og gammen. Det er først når lokummet brænder, man opdager, hvem der faktisk virkelig er der for én.
Jeg vil opfordre dig til, ikke at basere dit valg med hensyn til baby på, hvorvidt din fremtid skal være med din nuværende kæreste eller ej. Af samme årsager som Frk. Himmelblå nævner.
Held og lykke uanset hvilken vej du vælger.
Husk at du i hvert fald altid kan finde råd og støtte herinde, hvis det hele ser lidt sort ud.