Kan man kalde det en fødsel ??? :S

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

9. oktober 2012

M (:

Lahn11 skriver:

Fordi at idet at barnet bliver født er det en aktiv handling for barnet, men at moren har født er et udsagnsord, men med KS ikke en aktiv handling fra moderenS side (: 

derfor er er vel forskel på at blive født, og at have født (: 

Ja, men at blive (født) er stadigvæk en passiv handling, altså er der nogen der må gøre det.. 

Man kan heller ikke blive spist, hvis ikke der er nogen, der har spist.. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. oktober 2012

Laulund87

Lahn11 skriver:

Det er meget muligt at du ikke ser det som det, man betegnelsen for naturlig fødsel er helt uden hjælpemidler (:

en fødsel igennem skeden med hjælpemidler hedder i fagsprog en vaginal fødsel . 

Anmeld

9. oktober 2012

M (:

Lahn11 skriver:

Den er vaginal ja, men en naturlig fødsel er egentlig bare en vaginal fødsel, uden nogen form for hjælpemidler ingen smertestillende, sugekop, klip, osv. (: 

Det gedder vaginal fødsel hvis der har været brug af andet end to hænder (: 

Det hedder vel også en vaginal fødsel selvom den er naturlig? Det bliver den jo ikke mindre vaginal af.. 

Anmeld

9. oktober 2012

M (:

Ka+Ma=Be skriver:

Det er jo igen din tolkning af det skrevne Du ved ikke hvad der menes med "naturlig fødsel" ergo kan du ikke konkludere på det og du kan ikke udelukke det ene med det andet. Forstår du hvad jeg mener?

Jeg forstår at vi er uenige og det kan (og ønsker jeg heller ikke for den sags skyld) at ændre på, men jeg vil stadig holde på, at vi ikke skal tolke på definitioner, men tage dem som de er Vi kan konkluderer at beskrivelsen ikke er tydelig nok, for ellers ville vi ikke være uenige

Men i og med at definitionerne er utydelige og derfor genstand for tolkning, så er de vel i virkeligheden ikke noget værd? 

Anmeld

9. oktober 2012

Ka+Ma=Be

Lahn11 skriver:

Det er meget muligt at du ikke ser det som det, man betegnelsen for naturlig fødsel er helt uden hjælpemidler (:

en fødsel igennem skeden med hjælpemidler hedder i fagsprog en vaginal fødsel . 

Ahh på den måde. Jeg forstod det som, at du udelukkede det andet Vaginalt inkluderer jo ikke hjælpemidler Det betyder flot at man har født gennem skeden. Men naturligt ekskluderer dem. ( hvad jeg er bekendt)

Anmeld

9. oktober 2012

baby012

M (: skriver:

Det hedder vel også en vaginal fødsel selvom den er naturlig? Det bliver den jo ikke mindre vaginal af.. 

Man må gå ud fra at når folk omtaler en fødsel som naturlig, så ved vi alle hvor barnet er kommet ud (: men vejen dertil er forskellig fra vaginal fødsel og naturlig fødsel 

der står naturlig fødsel på mine papire fra sygehuset, og det var uden hjælpemidler .. 

Anmeld

9. oktober 2012

Ka+Ma=Be

Laulund87 skriver:

Naturligt er uden smertestillende. Så du kan føde vagialt hvor det er naturligt og hvor det ikke er..

Jeg ved det Det var rent retorisk spørgsmål 

Anmeld

9. oktober 2012

Ka+Ma=Be

M (: skriver:

Men i og med at definitionerne er utydelige og derfor genstand for tolkning, så er de vel i virkeligheden ikke noget værd? 

Lige præcis! Se dér er vi enige hehe

Anmeld

9. oktober 2012

baby012

Ka+Ma=Be skriver:

Ahh på den måde. Jeg forstod det som, at du udelukkede det andet Vaginalt inkluderer jo ikke hjælpemidler Det betyder flot at man har født gennem skeden. Men naturligt ekskluderer dem. ( hvad jeg er bekendt)

Men hvis der står vaginal fødsel på papirerne, så er det ikke en naturlig fødsel, men vaginal fødsel (: 

der er jo alligevel stor forskel 

Anmeld

9. oktober 2012

Laulund87

Ka+Ma=Be skriver:

Jeg ved det Det var rent retorisk spørgsmål 

Hehe okay

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.