Kan man kalde det en fødsel ??? :S

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

9. oktober 2012

M (:

Lahn11 skriver:

Jeg har ikke født vaginalt (: men naturligt (; 

ej der er bare fire forskellige fødsler indenfor fagsprog.. 

Vaginalt

naturligt

pks

aks 

det de har tilfælles er at der kommer et barn ud af det.. Måden er dog meget forskellig  

men ja, lad os være enige om at vi er uenige  

Hvad er forskellen på vaginalt og naturligt? Den "naturlige" er vel også vaginal? 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. oktober 2012

Ka+Ma=Be

M (: skriver:

Men hvis vi skal snakke definitioner, så må definitionen på et kejsersnit også skulle sættes ind:

Kejsersnit  ( latin sectio caesarea ),  kirurgisk  indgreb til at forløse et barn inden den naturlige  fødsel . Foretages hvis der opstår komplikationer ved en fødsel – eller hvis en situation opstår hvor der er fare for moderens eller fosterets liv ved at fortsætte  graviditeten .

Dermed mener jeg jo at der står, at et kejsersnit IKKE er en fødsel, men en forløsning af barnet inden moderen naturligt når at føde.. 

Derudover synes jeg ikke man kan bruge definitioner, da definitionen af fødsel garanteret er lavet FØR man havde mulighed for kejsersnit, og derved er denne form for forløsning formodentlig slet ikke tænkt ind i ordet.. 

Det eneste du læser ud fra den sætning er fødsel Der står naturlig fødsel  og hvad er så det modsatte? Unaturlig fødsel? For så er det vel stadig en fødsel? Fødslen er den "proces" hvor barnet forlader maven - uanset om det kommer ud af din tissekone, mave eller numse!

Ellers begynder vi jo og tale om vores fortolkninger

Held og lykke med din fortstående fødsel, om den bliver vaginal, aks, eller pks

Anmeld

9. oktober 2012

Ka+Ma=Be

Hvad er forskellen på vaginalt og naturligt? Den "naturlige" er vel også vaginal? 

Lige præcis min pointe Hvad er naturligt? Og hvad er alternativet?

Anmeld

9. oktober 2012

M (:

Ka+Ma=Be skriver:

Det eneste du læser ud fra den sætning er fødsel Der står naturlig fødsel  og hvad er så det modsatte? Unaturlig fødsel? For så er det vel stadig en fødsel? Fødslen er den "proces" hvor barnet forlader maven - uanset om det kommer ud af din tissekone, mave eller numse!

Ellers begynder vi jo og tale om vores fortolkninger

Held og lykke med din fortstående fødsel, om den bliver vaginal, aks, eller pks

Jeg læser det som, at forfatteren har valgt at skrive "naturlig fødsel" for at gøre det klart, at der hentydes til barnets vej gennem fødselskanalen og ikke ud gennem maveskindet.. (:

Anmeld

9. oktober 2012

Ka+Ma=Be

Lahn11 skriver:

Jeg har ikke født vaginalt (: men naturligt (; 

ej der er bare fire forskellige fødsler indenfor fagsprog.. 

Vaginalt

naturligt

pks

aks 

det de har tilfælles er at der kommer et barn ud af det.. Måden er dog meget forskellig  

men ja, lad os være enige om at vi er uenige  

Undskyld det forstår jeg ikke lige?

Hvordan har du lige født? Jeg mener ikke (personligt, kender ikke til difinitionen her .) at en naturlig fødsel er en fødsel uden indgreb. Smertelindring, kejsersnit mm. er jo unaturlige indgreb

Anmeld

9. oktober 2012

baby012

Det forstår jeg ikke..

Hvordan kan barnet være blevet født (altså en passiv handling), hvis ikke moderen har født det (altså en aktiv handling), og dermed ikke har haft en fødsel? 

Fordi at idet at barnet bliver født er det en aktiv handling for barnet, men at moren har født er et udsagnsord, men med KS ikke en aktiv handling fra moderenS side (: 

derfor er er vel forskel på at blive født, og at have født (: 

Anmeld

9. oktober 2012

Laulund87

Ka+Ma=Be skriver:

Lige præcis min pointe Hvad er naturligt? Og hvad er alternativet?

Naturligt er uden smertestillende. Så du kan føde vagialt hvor det er naturligt og hvor det ikke er..

Anmeld

9. oktober 2012

baby012

Den er vaginal ja, men en naturlig fødsel er egentlig bare en vaginal fødsel, uden nogen form for hjælpemidler ingen smertestillende, sugekop, klip, osv. (: 

Det gedder vaginal fødsel hvis der har været brug af andet end to hænder (: 

Anmeld

9. oktober 2012

baby012

Ka+Ma=Be skriver:

Undskyld det forstår jeg ikke lige?

Hvordan har du lige født? Jeg mener ikke (personligt, kender ikke til difinitionen her .) at en naturlig fødsel er en fødsel uden indgreb. Smertelindring, kejsersnit mm. er jo unaturlige indgreb

Det er meget muligt at du ikke ser det som det, man betegnelsen for naturlig fødsel er helt uden hjælpemidler (:

en fødsel igennem skeden med hjælpemidler hedder i fagsprog en vaginal fødsel . 

Anmeld

9. oktober 2012

Ka+Ma=Be

Jeg læser det som, at forfatteren har valgt at skrive "naturlig fødsel" for at gøre det klart, at der hentydes til barnets vej gennem fødselskanalen og ikke ud gennem maveskindet.. (:

Det er jo igen din tolkning af det skrevne Du ved ikke hvad der menes med "naturlig fødsel" ergo kan du ikke konkludere på det og du kan ikke udelukke det ene med det andet. Forstår du hvad jeg mener?

Jeg forstår at vi er uenige og det kan (og ønsker jeg heller ikke for den sags skyld) at ændre på, men jeg vil stadig holde på, at vi ikke skal tolke på definitioner, men tage dem som de er Vi kan konkluderer at beskrivelsen ikke er tydelig nok, for ellers ville vi ikke være uenige

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.