Kan man kalde det en fødsel ??? :S

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

9. oktober 2012

lisesp83

Janni. skriver:

Et nyt liv kommer til verdenen og dét er en fødsel uanset hvordan det er foregået. Sådan er det i min verden.

Så enig.

Os der har fået kejsersnit, har da også gået med vores babyer i maven i 9 mdr. Og kan man ikke føde "naturligt", men ender med et ks, så har man sku da født, ligesom alle andre

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. oktober 2012

M (:

Tulle28 skriver:

Sååå skal vi vel også lige have definition på forløsning?:-)

For det er vel forløst ved kejsersnit / forløst ved vaginal fødsel?

Ja, men det gør jo ikke et kejsersnit til en fødsel? (:

Anmeld

9. oktober 2012

M (:

Lahn11 skriver:

Der er stor forskel på naturlig fødsel

vaginal fødsel 

og fødsel ved ks

en naturlig fødsel er en fødsel hvor der intet andet har været end et Par hænder til hjælp, altså intet smertestillende, ingen klip, ingen sugekop osv. Med andre ord, en fødsel uden hjælpemidler (: 

alle andre fødsler ud af skeden er en vaginal fødsel. 

Mig KS er jo et kirorisk indgreb, og på ingen måde naturlig (: 

Så er vi jo enige i at et kejsersnit ikke er en fødsel.. 

Anmeld

9. oktober 2012

baby012

M (: skriver:

Så er vi jo enige i at et kejsersnit ikke er en fødsel.. 

Vi er enige om at det ikke er en naturlig fødsel.. 

Jeg mener stadig barnet er født ved forløsning. Men at kvinden har født, og været igennem en fødsel.. Det mener jeg ikke 

Anmeld

9. oktober 2012

Benjamins'mor

Nej, jeg synes ikke man har "født" hvis det er kejsersnit.
Jeg ville nok sige "jeg har fået mit barn ved kejsersnit".

Anmeld

9. oktober 2012

Mor_til_3_unger

Profilbillede for Mor_til_3_unger

Nej i min verden har man ikke født,når man har fået KS eller AKS,da barnet jo netop som du også siger,ikke har passeret fødselskanalen.

Jeg har selv fået et AKS,og jeg siger aldrig da jeg fødte X,men da jeg fik X. 

Med den store som kom vaginalt,har jeg født ham. 

Anmeld

9. oktober 2012

SaNiNa

ååh ja hvad siger jeg har begge gange fået 2 aks været i fødsel, så ja jeg siger vist bare " da min .... kom til verden"

Og nej jeg syntes ikke det er en rigtig fødsel jeg føler mig syndt. nok også fordi jeg anden gang helst ville have haft et pks, men min jdm ovetalte mig til en fødeplan som de så alligevel ikke ville følge da jeg sagde stop.

Men de er jo alligevel fødsel bare ikke på naturligvis, men med et indgreb.

Anmeld

9. oktober 2012

Ka+Ma=Be

Lahn11 skriver:

Nemlig (: 

det kom lidt som er chok for mig i timen hvor mange der er kede af at de ikke har "ret" til at kalde det en naturlig fødsel.. 

Det mener jeg nu heller ikke det er... Kan bare ikke forstå hvorfor man går så meget op i at kunne dige at man har født, min svigerinde fik kejsersnit, hun kalder det ikke en fødsel, men siger han kom til verdenen ved kejsersnit, enig i st alle børn er født, men meget uenig i at alle kvinder har født (: 

er en af de få som har født naturligt, og det er jeg stolt over, men kan ikke forstå at nogen ligefrem bliver flov over den måde deres guldklump bliver til (: 

Så kan jeg vende den om og sige det samme. Jeg har født ved kejsersnit og det er jeg da på ingen måde flov over At det ikke gik som jeg regnede med er noget andet. Men igen, så siger en fødsel intet om hvordan det er sket! Det ene ekskluderer ikke det andet, så der er i realiteten ikke noget at diskutere  

Vi kan blive enige om at være uenige

Hele diskussion er også meget farvet i og med at du har født vaginalt og jeg har født ved kejsersnit

Anmeld

9. oktober 2012

baby012

Ka+Ma=Be skriver:

Så kan jeg vende den om og sige det samme. Jeg har født ved kejsersnit og det er jeg da på ingen måde flov over At det ikke gik som jeg regnede med er noget andet. Men igen, så siger en fødsel intet om hvordan det er sket! Det ene ekskluderer ikke det andet, så der er i realiteten ikke noget at diskutere  

Vi kan blive enige om at være uenige

Hele diskussion er også meget farvet i og med at du har født vaginalt og jeg har født ved kejsersnit

Jeg har ikke født vaginalt (: men naturligt (; 

ej der er bare fire forskellige fødsler indenfor fagsprog.. 

Vaginalt

naturligt

pks

aks 

det de har tilfælles er at der kommer et barn ud af det.. Måden er dog meget forskellig  

men ja, lad os være enige om at vi er uenige  

Anmeld

9. oktober 2012

M (:

Lahn11 skriver:

Vi er enige om at det ikke er en naturlig fødsel.. 

Jeg mener stadig barnet er født ved forløsning. Men at kvinden har født, og været igennem en fødsel.. Det mener jeg ikke 

Det forstår jeg ikke..

Hvordan kan barnet være blevet født (altså en passiv handling), hvis ikke moderen har født det (altså en aktiv handling), og dermed ikke har haft en fødsel? 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.