Kan man kalde det en fødsel ??? :S

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

9. oktober 2012

MariaKyedDK

Tulle83 skriver:

I dine øjne, ja

NEJ . det er sgu sådan det er, og nu har jeg vidst også skrevet det 5 - 6 gange så nu må i bare bilde jer selv ind hvad i vil

go dag

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. oktober 2012

Tulle83

MariaKyedDK skriver:

NEJ . det er sgu sådan det er, og nu har jeg vidst også skrevet det 5 - 6 gange så nu må i bare bilde jer selv ind hvad i vil

go dag

Det bliver desværre ikke mere rigtigt for mig af, at du skriver det så mange gange, og bliver ærlig talt stædig når du hårdnakket krænger en holdning ned over mit hoved.

Medmindre du har pålidelige kilder og bevis for det er sådan, så er det fortsat en holdning du har, og ikke en kendsgerning.

Og god dag til dig også

Anmeld

9. oktober 2012

Gaia

Tænker man skal ind og på ordene: at føde vs en fødsel. At føde er vel når barnet kommer ud af moren via fødselskanalen, menen fødsel indbefatter, det at barnet kommer ud og dermed vel også kejsersnit. Så kejsersnit under fødsel men ikke under, at føde. Men det er jo ret filosofisk... At føde er altså at barnet kommer ud vaginalt, men en fødsel er både kejsersnit, at føde osv.. Giver det mening?

Anmeld

9. oktober 2012

Gaia

En fødsel er jo en begyndelse på noget nyt..noget der er startet, begyndt..man kan f.eks sige fødslen af f.eks. En finanslov, hvorimod at føde er en proces ligesom at få kejsersnit er en proces. Begge leder frem til at de er en fødsel -en begyndelse på noget nyt (barnets liv)

Anmeld

9. oktober 2012

isabellasmor

Tulle83 skriver:

Det bliver desværre ikke mere rigtigt for mig af, at du skriver det så mange gange, og bliver ærlig talt stædig når du hårdnakket krænger en holdning ned over mit hoved.

Medmindre du har pålidelige kilder og bevis for det er sådan, så er det fortsat en holdning du har, og ikke en kendsgerning.

Og god dag til dig også

DU har ikke født hvis du har fået foretaget et kejsersnit . Barnet er blevet født, det kan man vel godt sige, men kvinden har ikke presset barnet ud og har derved ikke født. 

Uanset hvad din holdning er 

Det burde vel egentlig være logik for burhøns? (sagt generalt) 

Anmeld

9. oktober 2012

MariaKyedDK

Tulle83 skriver:

Og god dag til dig også

jamen så undersøg det selv ... det er sgu rigtigt hvad jeg siger...

jeg siger ikke at det er forkert at i som har fået ks , ikke må have den Menning, det er jo ikke forkert for jer at kalde det en fødsel, jeg vil nok os selv sige : da jeg fødte, ( hvis jeg fik kejsersnit ) , men det er jo ikke ensbetydene med '' det rigtige''

hvis man har fået kejsersnit har man IKKE født selv, på den RIGTIGE fødselsmåde, man har først født når barnet er PRESSET ud gennem FØDSELSKANALEN!

som sagt tidligere , synes jeg det er fuldkommen lige meget hvordan ens børn kommer til verden, - bare de kommer !og de er sunde og raske

de er lige dejlige om de så kom ned fra himmelen eller andre steder fra Bare vores små børn kommer til verden

Anmeld

9. oktober 2012

Ciss

Gaia skriver:

Tænker man skal ind og på ordene: at føde vs en fødsel. At føde er vel når barnet kommer ud af moren via fødselskanalen, menen fødsel indbefatter, det at barnet kommer ud og dermed vel også kejsersnit. Så kejsersnit under fødsel men ikke under, at føde. Men det er jo ret filosofisk... At føde er altså at barnet kommer ud vaginalt, men en fødsel er både kejsersnit, at føde osv.. Giver det mening?

Anmeld

9. oktober 2012

Tulle83

MariaKyedDK skriver:

jamen så undersøg det selv ... det er sgu rigtigt hvad jeg siger...

jeg siger ikke at det er forkert at i som har fået ks , ikke må have den Menning, det er jo ikke forkert for jer at kalde det en fødsel, jeg vil nok os selv sige : da jeg fødte, ( hvis jeg fik kejsersnit ) , men det er jo ikke ensbetydene med '' det rigtige''

hvis man har fået kejsersnit har man IKKE født selv, på den RIGTIGE fødselsmåde, man har først født når barnet er PRESSET ud gennem FØDSELSKANALEN!

som sagt tidligere , synes jeg det er fuldkommen lige meget hvordan ens børn kommer til verden, - bare de kommer !og de er sunde og raske

de er lige dejlige om de så kom ned fra himmelen eller andre steder fra Bare vores små børn kommer til verden

Det som jeg hæftede mig ved var, at du i din første kommentar skrev, at det ikke var en fødsel når man har fået kejsersnit.

Senere retter du så på en anden bruger der selv mener at hendes barns fødsel kaldes "født ved kejsersnit", og det er netop derfor at jeg siger til dig, at du ikke kan krænge en mening ned over andres hoveder fordi det er rigtigt i din verden. Jeg har selv fundet beviser for, at det hedder født ved kejsernsit, men krænger derved ikke min mening ned over dit hoved. Jeg slår bare fast, at vi alle kan have forskellige meninger, og at din, min eller andres mening ikke nødvendig vis er fact!

Anmeld

9. oktober 2012

Tulle83

isabellasmor skriver:

DU har ikke født hvis du har fået foretaget et kejsersnit . Barnet er blevet født, det kan man vel godt sige, men kvinden har ikke presset barnet ud og har derved ikke født. 

Uanset hvad din holdning er 

Det burde vel egentlig være logik for burhøns? (sagt generalt) 

Og der er vi enige. Men jeg vil stadig mene (og det er jo min holdning) -at kejsersnit også er en fødsel, da et barn kommer til verden og derved forlader moderens mave.

Tror du har misforstået hvad jeg har dikusteret i tidligere kommentarer

Som også skrevet tidligere slår jeg bare fast, at vi alle kan have forskellige meninger, og det nødvendigvis ikke er fact bare fordi vi har den holdning vi har.

Anmeld

9. oktober 2012

isabellasmor

Tulle83 skriver:

Og der er vi enige. Men jeg vil stadig mene (og det er jo min holdning) -at kejsersnit også er en fødsel, da et barn kommer til verden og derved forlader moderens mave.

Tror du har misforstået hvad jeg har dikusteret i tidligere kommentarer

Som også skrevet tidligere slår jeg bare fast, at vi alle kan have forskellige meninger, og det nødvendigvis ikke er fact bare fordi vi har den holdning vi har.

Okay

Mener bare at man ikke kan diskutere meninger når det er sådan som det er man har ikke født hvis man har fået kejsersnit, barnet er blevet født men kvinden har ikke født. 

Det er jo ikke en mening jeg har, det er sådan det er.. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.