Kan man kalde det en fødsel ??? :S

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

9. oktober 2012

M (:

Frk.S skriver:

Nope... der står at KS ikke er en NATURLIG fødsel. Og det tror jeg da alle er klar over det ikke er.

Jeg kan ikke se, hvor der står at KS er en unaturlig fødsel?  Jeg tror, at ordsammensætningen "naturlig fødsel" er skrevet, for at alle ved, at det er en fødsel uden et kirurgisk indgreb, der hentydes til.. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. oktober 2012

nielsen80

MariaKyedDK skriver:

Det er jeg ked af at høre med dit forløb ... det frygter jeg rigtig meget at hvis man skulle have aks , når man HAR oplevet alle smerterne..

men nej du har stadig ikke født, for du føder først dit barn når du Presser det ud af fødselskanalen...

men der er jo overhoved ikke noget galt i at få aks, det kan du og andre det sker for jo overhoved ikke gøre for..

men man kan bare ikke sige dem som får pks , at de har født, for som sagt er det først når man presser de kære unger gennem fødselskanalen..

du har været meget tæt på at føde, og ja bare der kommer et rast barn ud af det så kan alt andet jo os være lige meget.. 

Hihihih lige ved og næsten

Som du selv skriver, så er det jo for filan fuldstændig underordnet, bare vidunderene kommer ud i live. Ville bare lige drille dig lidt med den der " når man føder har man udvigelsesveer og presseveer"

Anmeld

9. oktober 2012

D-Micka

sjov debat..

nå, men jeg har fået et aks og pks..

i min egen lille verden har jeg født mine to drenge..

jeg lå i min første fødsel med veer i 24 timer og presseveer..

desværre sad han fast, og havde det ikke været for en utrolig dygtig og erfaren jm havde han ikke været her i dag.. vi taler om få min.

så jeg takker for man kan føde vef ks..

med nr. to havde jeg desværre ikke noget valg, da de ligger så tæt op ad hinanden.. jeg er super ked af jrg ikke må føde naturligt på nogen måde..

men værdsætter jeg kan føde på en anden måde.

Anmeld

9. oktober 2012

MariaKyedDK

nielsen80 skriver:

Hihihih lige ved og næsten

Som du selv skriver, så er det jo for filan fuldstændig underordnet, bare vidunderene kommer ud i live. Ville bare lige drille dig lidt med den der " når man føder har man udvigelsesveer og presseveer"

det er bare iorden, og det er også rigtigt, ( men gad godt at der ikke fandtes veer og og presseveer , det måtte gerne være smertefrit at føde ) haha, for det gør dælme ondt.. ja det er så lige meget, bare de kommer ud til os

går bare op i at folk godt ved hvordan det er i virkeligheden og nu var det jo det som tråden handlede om

Anmeld

9. oktober 2012

hannetheis

Profilbillede for hannetheis
Lahn11 skriver:

jeg ved at dette er et meget, meget, MEGET følsomt emne for rigtig mange, og jeg vil derfor bede jer om at holde tonen så der ikke er nogen der kommer til at føle sig som dårlige forældre osv. 

sagen er den, at vi har siddet i biologi og diskuteret i 2 timer !!! Og det kunne egentlig være meget interessant at få jeres mening på dette, vi har snakket KS og PKS .. Og så var der en i klassen, som tog det helt store spørgsmål op.. "Kan man egentlig kalde det en fødsel, ? Det kan man vel ikke når det ikke har passeret fødekabalen" min lære anede ikke hvad hun skulle sige, og så begynder de der der har fået KS og PKS jo at sige at de har da født deres lille barn ligeså meget som dem med vaginal fødsel Og så bliver dem der har født vaginalt jo stødt, da de ikke mener at et kejsersnit er en fødsel, men mere et indgreb hvor de fjerner barnet fra lovmoren.. 

Jeg er ikke helt sikker på min egen mening i dette.. For i min verden er det vel ikke værre end dem der har født vaginalt med smertestillende, klip, eller sugekop, kalder deres fødsel naturlig.. 

Kom med jeres mening piger og drenge, skal bruge dem til at danne mig en mening, som jeg kan bruge til næste time når emnet igen tages op  

her kalder jeg min første barns at han er født. hvilket vil sige at det er han egentligt ikke og jo så er han født alm.
det betyder at hans fødsel endte i et aks da jeg var i aktiv fødsel og fuldt udviget og man faktisk kunne se hans hovede, men han ville ikke ud, efter 1 time med presseveer og både jordmor og læge forsægte 3 gange hver med 2 forskellige kop som begge faldt af ham. og det endte i aks.
ved lillebror har jeg ikke født slv da han er taget med pks.

så vil helt sikkert sige at det kommer an på hvad der ligger før kejsersnittet

Anmeld

9. oktober 2012

Rebecca55

Da jeg ventede trillinger måtte jeg ikke føde selv og endte også med akut kejsersnit da jeg fik alvorlig svangeskabsforgiftning.

Når jeg omtaler at de kom til verden, tror jeg aldrig jeg siger jeg har født. Men siger da de kom til verden.... Har egentlig ikke tænkt over det før nu, men tænker det ville ligge unaturligt at sige jeg har født. Men havde en veninde der rettede mig, en gang vi snakkede om da de kom til verden. Hun synes jeg skulle sige da jeg havde født.

Så tror der er utrolig mange meninger om man har født eller ej.

Anmeld

9. oktober 2012

Bebsen

Syns også at KS er en fødsel, MEN, jeg ville ikke selv sige at JEG har født ham, jeg ville sige at han blev født ved KS.

Min søn blev født vaginalt 16 dage over tid, efter 40 timer med veer, blokade, vedrop, han stod skævt, sad fast osv osv, det var IKKE nogen rar oplevelse, og jeg følte mig også snydt, for den gode oplevelse jeg havde glædet mig til, og faktisk også mindre rigtig, som kvinde og mor, fordi det ikke gik helt efter bogen.
Uanset, så blev resultatet dejligt

Kh Ida.

Anmeld

9. oktober 2012

Tulle28

M (: skriver:

Men hvis vi skal snakke definitioner, så må definitionen på et kejsersnit også skulle sættes ind:

Kejsersnit  ( latin sectio caesarea ),  kirurgisk  indgreb til at forløse et barn inden den naturlige  fødsel . Foretages hvis der opstår komplikationer ved en fødsel – eller hvis en situation opstår hvor der er fare for moderens eller fosterets liv ved at fortsætte  graviditeten .

Dermed mener jeg jo at der står, at et kejsersnit IKKE er en fødsel, men en forløsning af barnet inden moderen naturligt når at føde.. 

Derudover synes jeg ikke man kan bruge definitioner, da definitionen af fødsel garanteret er lavet FØR man havde mulighed for kejsersnit, og derved er denne form for forløsning formodentlig slet ikke tænkt ind i ordet.. 

Sååå skal vi vel også lige have definition på forløsning?:-)

For det er vel forløst ved kejsersnit / forløst ved vaginal fødsel?

Anmeld

9. oktober 2012

baby012

M (: skriver:

Jeg kan ikke se, hvor der står at KS er en unaturlig fødsel?  Jeg tror, at ordsammensætningen "naturlig fødsel" er skrevet, for at alle ved, at det er en fødsel uden et kirurgisk indgreb, der hentydes til.. 

Der er stor forskel på naturlig fødsel

vaginal fødsel 

og fødsel ved ks

en naturlig fødsel er en fødsel hvor der intet andet har været end et Par hænder til hjælp, altså intet smertestillende, ingen klip, ingen sugekop osv. Med andre ord, en fødsel uden hjælpemidler (: 

alle andre fødsler ud af skeden er en vaginal fødsel. 

Mig KS er jo et kirorisk indgreb, og på ingen måde naturlig (: 

Anmeld

9. oktober 2012

DLM

Lahn11 skriver:

jeg ved at dette er et meget, meget, MEGET følsomt emne for rigtig mange, og jeg vil derfor bede jer om at holde tonen så der ikke er nogen der kommer til at føle sig som dårlige forældre osv. 

sagen er den, at vi har siddet i biologi og diskuteret i 2 timer !!! Og det kunne egentlig være meget interessant at få jeres mening på dette, vi har snakket KS og PKS .. Og så var der en i klassen, som tog det helt store spørgsmål op.. "Kan man egentlig kalde det en fødsel, ? Det kan man vel ikke når det ikke har passeret fødekabalen" min lære anede ikke hvad hun skulle sige, og så begynder de der der har fået KS og PKS jo at sige at de har da født deres lille barn ligeså meget som dem med vaginal fødsel Og så bliver dem der har født vaginalt jo stødt, da de ikke mener at et kejsersnit er en fødsel, men mere et indgreb hvor de fjerner barnet fra lovmoren.. 

Jeg er ikke helt sikker på min egen mening i dette.. For i min verden er det vel ikke værre end dem der har født vaginalt med smertestillende, klip, eller sugekop, kalder deres fødsel naturlig.. 

Kom med jeres mening piger og drenge, skal bruge dem til at danne mig en mening, som jeg kan bruge til næste time når emnet igen tages op  

puha ja det er da et følsomt emne, og den er rigtig svær, men...

Jeg vil sige at barnet er født ved kejsersnit... jeg ved ikke hvad man ellers skulle kalde det... opereret ud af mors mave? eller taget ved kejsersnit?

Jeg synes ikke man kan kalde det at føde selv, men fået hjælp til det.

Jeg har kun prøvet at føde selv, men hvis det skulle ske at jeg skulle få et ks næste gange ville jeg sige. nr 1 fødte jeg selv og nr 2 blev født ved ks.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.