Kan man kalde det en fødsel ??? :S

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

8. oktober 2012

baby012

Ka+Ma=Be skriver:

Vigtig detalje! Nemlig definitioner! Det er pisse ligegyldigt hvad vi alle sammen synes! For en definition er den sande betydning At vi så ikke føler, at vi har født de børn der kommer ved ks er noget andet, men en fødsel er det

Den store danske skriver:

" fødsel,   partus , det forløb, hvorved barn, fosterhinder, fostervand og moderkage kommer ud af moderen. Fødslen er afslutningen på graviditeten , som hos mennesket gennemsnitlig varer 280 dage regnet fra den sidste menstruations  første dag eller 266 dage regnet fra befrugtningen."

Jeg har født min dreng ved ks, og længe havde jeg meget svært ved at kalde det en fødsel. Men det er jo det, det var Og det er blevet nemmere med tiden.

Jamen jeg bad ikke om deformationen , den kender jeg , det vigtigste for mig i denne tråd er folks mening (: 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. oktober 2012

baby012

Ka+Ma=Be skriver:

Vigtig detalje! Nemlig definitioner! Det er pisse ligegyldigt hvad vi alle sammen synes! For en definition er den sande betydning At vi så ikke føler, at vi har født de børn der kommer ved ks er noget andet, men en fødsel er det

" fødsel,   partus , det forløb, hvorved barn, fosterhinder, fostervand og moderkage kommer ud af moderen. Fødslen er afslutningen på graviditeten , som hos mennesket gennemsnitlig varer 280 dage regnet fra den sidste menstruations  første dag eller 266 dage regnet fra befrugtningen."

Jeg har født min dreng ved ks, og længe havde jeg meget svært ved at kalde det en fødsel. Men det er jo det, det var Og det er blevet nemmere med tiden.

Jamen jeg bad ikke om deformationen , den kender jeg , det vigtigste for mig i denne tråd er folks mening (: 

Anmeld

8. oktober 2012

Ka+Ma=Be

Lahn11 skriver:

Helt fair Men som sagt, så er hvad vi mener egentlig ligegyldigt, det ændrer betydningen sig jo ikke af  

Men du ledte efter folks følelse/oplevelse af hvad en fødsel er!?  

Anmeld

8. oktober 2012

anynom

Min skønne datter er FØDT ved akut kejsersnit .

Anmeld

8. oktober 2012

Clisolka

Jeg har aldrig helt forstået, hvor folk går så meget op i det der med om man har født eller ikke har født. For mig handler det om, at den lille kommer til verden sund og rask, om det så er den ene eller den anden vej.

Til TS: Min datter er født ved at akut kejsersnit 

Anmeld

8. oktober 2012

Laulund87

Lahn11 skriver:

Anmeld

8. oktober 2012

baby012

Ka+Ma=Be skriver:

Helt fair Men som sagt, så er hvad vi mener egentlig ligegyldigt, det ændrer betydningen sig jo ikke af  

Men du ledte efter folks følelse/oplevelse af hvad en fødsel er!?  

Nemlig (: 

det kom lidt som er chok for mig i timen hvor mange der er kede af at de ikke har "ret" til at kalde det en naturlig fødsel.. 

Det mener jeg nu heller ikke det er... Kan bare ikke forstå hvorfor man går så meget op i at kunne dige at man har født, min svigerinde fik kejsersnit, hun kalder det ikke en fødsel, men siger han kom til verdenen ved kejsersnit, enig i st alle børn er født, men meget uenig i at alle kvinder har født (: 

er en af de få som har født naturligt, og det er jeg stolt over, men kan ikke forstå at nogen ligefrem bliver flov over den måde deres guldklump bliver til (: 

Anmeld

8. oktober 2012

Frk.S

MariaKyedDK skriver:

men sorry, men det er bare så forkert at kalde det en fødsel, man har virkelig ikke født ved ks,

når man føder har man udvigelsesveer og man har presseveer og man kæmper en kamp for at presse barnet ud '' dernede '' __

når man får ks, ligger man på en briks, for bedøvelse, får skåret maven op og vupt , så er barnet ude, uden at man har kunne mærke noget..

jeg kan godt forstå man gerne vil sige jeg har født, ( da der intet galt i at få ks ) det er så normalt , men det er bare så forkert at sige at man har født ved ks, for det har man ikke..

Man kan da godt have udvidelsesveer, presseveer, kæmpe for at få barnet ud OG så alligevel ende med KS. (som i øvrigt ikke er nogen dans påroser). Jo tak, jeg fik hele pakken.

Når det så er sagt, så har jeg også lidt svært ved at sige at jeg har født. Jeg har været i fødsel men jeg fik ikke den sidste del af en normal vaginal fødsel med. Og indrømmet.... jeg kan da godt føle mig snydt for den del. Men så kigger jeg på min skønne datter og priser mig lykkelig over at de fik hende ud i god behold.

Men det er da fint hvis man vil kalde det en fødsel. Har meget svært ved at forstå hvorfor nogen kan blive stødt over det. Det lugter lidt af, at man ikke synes KS er en værdig måde at få sit barn til verden... og det er sgu ikke så fedt når man ikke har haft noget valg.

Anmeld

8. oktober 2012

M (:

Ka+Ma=Be skriver:

Men hvis vi skal snakke definitioner, så må definitionen på et kejsersnit også skulle sættes ind:

Kejsersnit  ( latin sectio caesarea ),  kirurgisk  indgreb til at forløse et barn inden den naturlige  fødsel . Foretages hvis der opstår komplikationer ved en fødsel – eller hvis en situation opstår hvor der er fare for moderens eller fosterets liv ved at fortsætte  graviditeten .

Dermed mener jeg jo at der står, at et kejsersnit IKKE er en fødsel, men en forløsning af barnet inden moderen naturligt når at føde.. 

Derudover synes jeg ikke man kan bruge definitioner, da definitionen af fødsel garanteret er lavet FØR man havde mulighed for kejsersnit, og derved er denne form for forløsning formodentlig slet ikke tænkt ind i ordet.. 

Anmeld

8. oktober 2012

Tulle83

Lahn11 skriver:

Nemlig (: 

det kom lidt som er chok for mig i timen hvor mange der er kede af at de ikke har "ret" til at kalde det en naturlig fødsel.. 

Det mener jeg nu heller ikke det er... Kan bare ikke forstå hvorfor man går så meget op i at kunne dige at man har født, min svigerinde fik kejsersnit, hun kalder det ikke en fødsel, men siger han kom til verdenen ved kejsersnit, enig i st alle børn er født, men meget uenig i at alle kvinder har født (: 

er en af de få som har født naturligt, og det er jeg stolt over, men kan ikke forstå at nogen ligefrem bliver flov over den måde deres guldklump bliver til (: 

Det er vel det samme som at nogle folk går meget op i at kejsersnit ikke er en fødsel?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.