Forbavset over man stadigvæk bliver betragtet som "ung mor"?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

24. september 2012

Rikke, Liam & Linus

Jeg var også 23 da jeg fik min ældste. Jeg blev tilbudt en mødregruppe. Hvad jeg så ikke vidste var at den var for unge mødre. Jeg fik besked på at møde op til en samtale hos mødrehjælpen (det skal lige siges at jeg var og stadig er sammen med barnets far). Efter en kort samtale vurdere hun dog at jeg absolut ingenting ville få ud af at være med i en mødregruppe med unge mødre. Så i stedet kom jeg i en "almindelig" mødregruppe. Men ja, man bliver hurtigt skåret over en kam. Jeg kan huske det første min sundhedsplejerske sagde var: Ja, Rikke, du er jo ikke så gammel!

Jeg er nu 26 og har fået mit andet barn her i april og jeg kan sagtens mærke en stor forskel.

Det er vist bare vores samfund som har bevæget sig i en sådan retning at man er ung mor som 23 årig. Min egen mor var 22 da hun fik sit første barn (i 1973)...men dengang blev hun ikke betragtet som værende ung mor.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. september 2012

rogerrasch

Camillos skriver:

Ligger der noget i baggrunden for det? svigt af jer som børn, fængsel eller lignende? :s synes det lyder groft ..

overhovedet intet, det eneste der var er at faren har adhd men det er jo ikke en grund 

Anmeld

24. september 2012

Camillos

Rikke&Liam skriver:

Jeg var også 23 da jeg fik min ældste. Jeg blev tilbudt en mødregruppe. Hvad jeg så ikke vidste var at den var for unge mødre. Jeg fik besked på at møde op til en samtale hos mødrehjælpen (det skal lige siges at jeg var og stadig er sammen med barnets far). Efter en kort samtale vurdere hun dog at jeg absolut ingenting ville få ud af at være med i en mødregruppe med unge mødre. Så i stedet kom jeg i en "almindelig" mødregruppe. Men ja, man bliver hurtigt skåret over en kam. Jeg kan huske det første min sundhedsplejerske sagde var: Ja, Rikke, du er jo ikke så gammel!

Jeg er nu 26 og har fået mit andet barn her i april og jeg kan sagtens mærke en stor forskel.

Det er vist bare vores samfund som har bevæget sig i en sådan retning at man er ung mor som 23 årig. Min egen mor var 22 da hun fik sit første barn (i 1973)...men dengang blev hun ikke betragtet som værende ung mor.

Det er også det der undrer mig .. at blive stemplet som ung mor.. .. inden de overhovedet kender en ... Man kan jo sagtens være ung af alder , ,men moden af sind? 

Altså min mor var 21 og blev heller ikke betegnet som ung mor dengang.. så 

Men har takket nej til mødregruppe og ja  til en familiegruppe i stedet så kæresten også har indflydelse og kan få en masse info omkring vores prinsesse..

Anmeld

24. september 2012

Camillos

rogerrasch skriver:

overhovedet intet, det eneste der var er at faren har adhd men det er jo ikke en grund 

Åh.. .. nej det er ikke en grund .. det er heller ikke fair at folk med adhd skal stemples som utilregnelige.. jeg har skrevet med en pige herinde engang.. hvis kæreste havde Adhd, og af den grund mente gyn ikke de skulle have hjælp til at blive gravide.. selvom de havde prøvet længe 

og selvom faderen har Adhd er du der jo stadigvæk .. sikke dog et system ... 

Du fortjener et 

Anmeld

24. september 2012

Rikke, Liam & Linus

Camillos skriver:

Det er også det der undrer mig .. at blive stemplet som ung mor.. .. inden de overhovedet kender en ... Man kan jo sagtens være ung af alder , ,men moden af sind? 

Altså min mor var 21 og blev heller ikke betegnet som ung mor dengang.. så 

Men har takket nej til mødregruppe og ja  til en familiegruppe i stedet så kæresten også har indflydelse og kan få en masse info omkring vores prinsesse..

Selvfølgelig er der forskel på folk. Og der er helt sikkert en masse 23 årige derude som helt sikkert ikke er klar til at få børn. Og så er det godt at der er sådanne tilbud. Men i vores tilfælde var graviditeten planlagt og vi var begge 100 % klar til at skulle være forældre.

Anmeld

24. september 2012

morethanperfect

Camillos skriver:

Tak er også blevet lidt rolig igen.. . jeg er heller ikke i tvivl om jeg kommer til at gøre det der er bedst for min datter.. men alligevel føler jeg det lidt som en eksamen.. Ligger der nu et støvkorn forkert, er kaffen god nok, går kattene i vejen for hende osv osv.. hehe ...  

specielt fordi jeg sidder med en bækkenløsning og jeg må ikke støvsuge og sådanne ting.. så pt er her ikke pletfrit da jeg har en kæreste der arbejder meget og er træt når han kommer hjem..  Men Okay her er i hvertfald ikke sundhedsskadeligt

Sådanne ting skal du slet heller ikke tænke på

2. gang hun var hos os da Oscar var lille, lignede der virkelig lort ..
Havde en kææmpe opvask stående , og der var virkelig rodet .. Og ja , heller ik støvsuget eller gjort rent

Det kigger de ike efter , med mindre det er sundhedsskadeligt for jer alle sammen  

Anmeld

24. september 2012

Finemoar<3

Camillos skriver:

Åhh det da rar info .. Tak for det.. hehe .. 

Jeg elsker seriøst at have min sp på besøg - vi klinger så super godt sammen og det ender altid med at hendes besøg varer 2 timer

Hvis du ikke bryder dig om din sp, kan du til hver en tid skifte - de er der for at hjælpe dig og sørge for at du er tryg ved situationen!!

Anmeld

24. september 2012

Camillos

Rikke&Liam skriver:

Selvfølgelig er der forskel på folk. Og der er helt sikkert en masse 23 årige derude som helt sikkert ikke er klar til at få børn. Og så er det godt at der er sådanne tilbud. Men i vores tilfælde var graviditeten planlagt og vi var begge 100 % klar til at skulle være forældre.

Sådan er det også her og vi føler os også 100% klar.. 

Anmeld

24. september 2012

Camillos

morethanperfect skriver:

Sådanne ting skal du slet heller ikke tænke på

2. gang hun var hos os da Oscar var lille, lignede der virkelig lort ..
Havde en kææmpe opvask stående , og der var virkelig rodet .. Og ja , heller ik støvsuget eller gjort rent

Det kigger de ike efter , med mindre det er sundhedsskadeligt for jer alle sammen  

Arhh.. okay det er da rart at vide..  

Så vidt håber jeg ikke det kommer her.. jeg vil i hvertfald bestræbe mig på at holde det nogenlunde ordentligt.. ellers får jeg selv stress.. hehe

Anmeld

24. september 2012

Rikke, Liam & Linus

Camillos skriver:

Sådan er det også her og vi føler os også 100% klar.. 

Så hold fast ved det og bevis at du/I sagtens kan klare det

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.