Forbavset over man stadigvæk bliver betragtet som "ung mor"?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

24. september 2012

Maja_4000

Jeg var med i projektet God Start i Roskilde .. Jeg bad selv om det , da den anden mødregruppe jeg var kommet i var med nogle som var 15 - 20 år ældre end mig

Jeg følte mig på intet tidspunkt overvåget , MEN nogle i min mg blev "overvåget" og havde MEGET tit besøg af sp .. Her kom hun kun 3 gange i alt tror jeg , fordi hun synes at vi klarede det så fint var det ikke nødvendigt med flere besøg

Jeg er glad for at jeg valgte at være med , selvom nogle af de andre i gruppen havde en helt anden baggrund end mig , var det rart at vi alle var på samme "niveau"

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. september 2012

Camillos

LilleLene skriver:

bare slap af og tag det roligt

du kan jo altid melde dig ud af mødregrppe igen hvis det syntes det er for meget, men det er svært at komme ind i en efter noget tid

Jeg har meldt fra mødregruppen.. . men meldt til et projekt der hedder god start for både mor/far og nyfødte... med fagfolk : Pædagoer, læger , sygeplejersker, sundheds plejersker osv der tager forskellige emner op ..  

Anmeld

24. september 2012

Camillos

Maja_4000 skriver:

Jeg var med i projektet God Start i Roskilde .. Jeg bad selv om det , da den anden mødregruppe jeg var kommet i var med nogle som var 15 - 20 år ældre end mig

Jeg følte mig på intet tidspunkt overvåget , MEN nogle i min mg blev "overvåget" og havde MEGET tit besøg af sp .. Her kom hun kun 3 gange i alt tror jeg , fordi hun synes at vi klarede det så fint var det ikke nødvendigt med flere besøg

Jeg er glad for at jeg valgte at være med , selvom nogle af de andre i gruppen havde en helt anden baggrund end mig , var det rart at vi alle var på samme "niveau"

Okay det lyder godt.. vi har også meldt fra mødregruppen her.. men meldt os til projekt god start...

Anmeld

24. september 2012

Camillos

JulieWH skriver:

Så lidt

Jeg tror altså ikke hun tilbyder dig de ting fordi du bliver betragtet som "ung mor" - jeg tror det er fordi det er første gang du får et barn. Selvfølgelig skal man ikke tage i mod mere hjælp end man kan overskue, men man ér altså på bar bund når man står hjemme med en lille og tænker "fuck?!?"

Det tror jeg gerne.. specielt fordi jeg faktisk kun har skiftet ble på ældre mennesker sådan rigtigt.. har ikke rigtig haft noget med små børn at gøre . eftersom jeg kun har en storebror ... hehe

Anmeld

24. september 2012

morethanperfect

Camillos skriver:

Jeg havde for nylig besøg af sundhedsplejersken for at hilse på hende og snakke lidt om forberedelse til den lille ny familie.. det var egentlig meget rart.. 

Men føler mig faktisk lidt presset over at skulle enten i mødregruppe eller til noget der kaldes projekt God start for både mor og far.. Lige pt kan jeg slet slet ikke rumme de ting i mit hoved.. jeg synes bestemt lidt jeg skal have født først og finde ud af hvordan min lille pige er. 

Jeg ville efterhånden ikke betegne mig selv som ung mor, jeg er 23... men man er åbenbart ung mor helt til man bliver 25  Det må man så tage med.. 

Ikke fordi jeg har noget at skjule eller gemme mig for, men jeg synes det er grænseoverskridende at der er en fra kommunen der kommer og skal bedømme en som forældre (ingen tvivl om det er til gavn for børnene som har en svær opvækst). Men jeg er altså lidt menneskesky egentlig og får det altid elendigt indeni hvis der kommer nogle på besøg som jeg ikke kender.. 

Ikke fordi jeg ikke vil høre efter nogle af de gode råd hun sikkert kommer med henaf vejen.. men føler bare lidt de kommer for at bestemme hvad og hvordan man skal gøre med sit barn? 

Er jeg helt tosset og ved siden af eller er der andre der har det lidt som mig, eller har haft det sådan, men efterfølgende har synes det var rart at have sundhedsplejersken rendene ? 

Det ikke for at lave et negativt indlæg .. bare lidt om mine tanker om snart at skulle være UNG mor.. 

Sp kommer altså slet ikke for at tjekke dig ..
Hvis man vælger et besøg før fødslen snakker man jo bare om alle de praktiske ting , og hvis man har spørgsmål kan man stille hende dem
Begge gange har jeg haft sp før fødslen , heldigvis den samme , og jeg syns det er helt vildt hyggeligt Ja , det lyder nok lidt underligt , men syns faktisk det er hyggeligt

Jeg er med i en Mødregruppe for unge mødre , og det syns jeg også er vildt hyggeligt .. Det er rart det ikke er sådan nogle gamle tanter der sidder der med deres 5 barn og plapre løs , og som netop kan have mange fordomme om unge mødre .. De fleste af os gør det jo ligeså godt som 30 årige mødre

Men ja , ingen bedømmer dig som forældre .. Tag det helt roligt  

Anmeld

24. september 2012

Camillos

morethanperfect skriver:

Sp kommer altså slet ikke for at tjekke dig ..
Hvis man vælger et besøg før fødslen snakker man jo bare om alle de praktiske ting , og hvis man har spørgsmål kan man stille hende dem
Begge gange har jeg haft sp før fødslen , heldigvis den samme , og jeg syns det er helt vildt hyggeligt Ja , det lyder nok lidt underligt , men syns faktisk det er hyggeligt

Jeg er med i en Mødregruppe for unge mødre , og det syns jeg også er vildt hyggeligt .. Det er rart det ikke er sådan nogle gamle tanter der sidder der med deres 5 barn og plapre løs , og som netop kan have mange fordomme om unge mødre .. De fleste af os gør det jo ligeså godt som 30 årige mødre

Men ja , ingen bedømmer dig som forældre .. Tag det helt roligt  

Tak er også blevet lidt rolig igen.. . jeg er heller ikke i tvivl om jeg kommer til at gøre det der er bedst for min datter.. men alligevel føler jeg det lidt som en eksamen.. Ligger der nu et støvkorn forkert, er kaffen god nok, går kattene i vejen for hende osv osv.. hehe ...  

specielt fordi jeg sidder med en bækkenløsning og jeg må ikke støvsuge og sådanne ting.. så pt er her ikke pletfrit da jeg har en kæreste der arbejder meget og er træt når han kommer hjem..  Men Okay her er i hvertfald ikke sundhedsskadeligt

Anmeld

24. september 2012

rogerrasch

Camillos skriver:

Okay det lyder da også voldsomt.. sådan er det dog ikke med mig/os.. de vil bare gerne have og anbefaler en masse kurser i børn og sådan noget... som er godt for førstegangs forældre som er 11 kurser på 2½ år.. det er da lige til at overkomme  

men tror mine hormoner har gjort at jeg har følt mig lidt presset da hun var her.. kan sq ikke lige finde ud af hvad der sker med mig i øjeblikket.. 

det kender jeg godt, da vores familierådgiver foreslog familiehus, der var det frivilligt, og vi overvejede ganske kort, men tænkte det ville være for meget med så mange gange om ugen, så da vi var ved at bakke ud røg den pludselig hen på frivillig tvang

Anmeld

24. september 2012

Team Putte

Camillos skriver:

Jeg havde for nylig besøg af sundhedsplejersken for at hilse på hende og snakke lidt om forberedelse til den lille ny familie.. det var egentlig meget rart.. 

Men føler mig faktisk lidt presset over at skulle enten i mødregruppe eller til noget der kaldes projekt God start for både mor og far.. Lige pt kan jeg slet slet ikke rumme de ting i mit hoved.. jeg synes bestemt lidt jeg skal have født først og finde ud af hvordan min lille pige er. 

Jeg ville efterhånden ikke betegne mig selv som ung mor, jeg er 23... men man er åbenbart ung mor helt til man bliver 25  Det må man så tage med.. 

Ikke fordi jeg har noget at skjule eller gemme mig for, men jeg synes det er grænseoverskridende at der er en fra kommunen der kommer og skal bedømme en som forældre (ingen tvivl om det er til gavn for børnene som har en svær opvækst). Men jeg er altså lidt menneskesky egentlig og får det altid elendigt indeni hvis der kommer nogle på besøg som jeg ikke kender.. 

Ikke fordi jeg ikke vil høre efter nogle af de gode råd hun sikkert kommer med henaf vejen.. men føler bare lidt de kommer for at bestemme hvad og hvordan man skal gøre med sit barn? 

Er jeg helt tosset og ved siden af eller er der andre der har det lidt som mig, eller har haft det sådan, men efterfølgende har synes det var rart at have sundhedsplejersken rendene ? 

Det ikke for at lave et negativt indlæg .. bare lidt om mine tanker om snart at skulle være UNG mor.. 

jeg var små-nervøs første gang sp kom her.. Hvad nu hvis hun var mega sippet, for her tager vi tingene lidt mere roligt og katten må f.eks godt ligge på sofaen og sove ved siden af lillefisen.. Den her dame har jo muligheden for at sætte alt muligt i gang hvis vi gør noget der ik passer hende  hun er dog slet ik sippet og jeg er ik bange for "hvad hun skal tænke" mere

Derudover kan jeg anbefale at du ser din frygt i øjnene og siger ja til en mødregruppe.. Jeg har så meget glæde af min! Og husk på at hvis du er sky og holder jer hjemme kan du give det samme videre til barnet!

Anmeld

24. september 2012

Camillos

rogerrasch skriver:

det kender jeg godt, da vores familierådgiver foreslog familiehus, der var det frivilligt, og vi overvejede ganske kort, men tænkte det ville være for meget med så mange gange om ugen, så da vi var ved at bakke ud røg den pludselig hen på frivillig tvang

EJ hvor FRÆKT? hvor gamle er i/ var i ? ... 

Jeg ville ikke finde mig i frivillig tvang hvis i nu gør det så godt de ikke kan sætte en finger på jer

Anmeld

24. september 2012

Camillos

Team Putte skriver:

jeg var små-nervøs første gang sp kom her.. Hvad nu hvis hun var mega sippet, for her tager vi tingene lidt mere roligt og katten må f.eks godt ligge på sofaen og sove ved siden af lillefisen.. Den her dame har jo muligheden for at sætte alt muligt i gang hvis vi gør noget der ik passer hende  hun er dog slet ik sippet og jeg er ik bange for "hvad hun skal tænke" mere

Derudover kan jeg anbefale at du ser din frygt i øjnene og siger ja til en mødregruppe.. Jeg har så meget glæde af min! Og husk på at hvis du er sky og holder jer hjemme kan du give det samme videre til barnet!

Ej jeg kommer jo ud i min omgangs kreds og har et godt netværk til min familie så tror bestemt ik jeg kommer til at give det videre til lillepigen..

Det er heller ikke fordi jeg ikke kan finde ud af at snakke med fremmede, men har bare lidt svært ved at tage den første kontakt..  

Jeg må bare se det som en oplevelse med Sp .. og så rejse 30 km hver vej for at komme på det der projekt god start .. .. gider ikke begge dele og vil gerne have manden kommer med og bliver lidt engageret i vores barn..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.