Forbavset over man stadigvæk bliver betragtet som "ung mor"?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

24. september 2012

Dorthe1986

SP kommer kun for at veje og måle dit barn og se om han/hun har det godt Min SP blev min redning, jeg var ved at gå ud af mit gode skind mht amning lige i starten, følte han var konstant sulten og var så nervøs for at jeg ikke havde nok... jeg var grædefærdig konstant! ringede til hende og hun kom med det samme (2 dage efter vi var kommet hjem) vejede den bette, kom igen 2-3 dage efter og vejede ham igen og han havde taget 200 g på og hun foreslog en sut Hvilket jeg ikke selv havde overvejet, da jeg havde hørt man skulle vente nogle uger, indtil amningen kørte perfekt Her var han 9 dage gammel, men det var bare det, der skulle til - han skulle have noget at sutte på

Jeg blev faktisk helt ked af det, da jeg fandt ud af at det sidste besøg var omkring, da han var 8 mdr.... for det var så dejligt, at have en man kunne stille en masse spørgsmål og som kunne bekræfte at det man gjorde var godt nok

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. september 2012

Tulle28

Jeg var 31 da jeg fik min første datter, så i mine øjne er du en ung mor Når jeg tænker tilbage på da jeg selv var 23, var jeg alt andet end klar til at blive mor, der handlede det mest om fyre og fest og farver. Men heldigvis er vi jo så forskellige!

Jeg synes bestemt du skal give mødregruppen en chance. Jeg var selv ret skeptisk, men fik den dejligste mødregruppe og vi ses stadig nu, 2,5 år senere Og tag sundhedsplejersken som en sparringspartner (hvis kemien er der) frem for en der kommer for at overvåge dig/jer. Hun kan være en god støtte ved ammeproblemer eller de 117 andre ting du kommer til at gå og bekymre dig om når først baby kommer

Anmeld

24. september 2012

LilleLene

Camillos skriver:

Jeg har meldt fra mødregruppen.. . men meldt til et projekt der hedder god start for både mor/far og nyfødte... med fagfolk : Pædagoer, læger , sygeplejersker, sundheds plejersker osv der tager forskellige emner op ..  

okay

Anmeld

24. september 2012

Finemoar<3

Camillos skriver:

Sundheds plejersken ? ... hedder det ikke deT? .. 

Jo det er det de hedder - men sp og kommunen har intet med hinanden at gøre!

Din sp hjælper dig godt igang med alt hvad du ønsker - og skulle der være noget hun er urolig for, så siger hun det til dig først, så du kan rette op på det!

Anmeld

24. september 2012

FruK

Sundhedsplejersken kommer IKKE for at tjekke dig som mor - de kommer for at kigge på dit barn, tager det på som det skal osv. Ikke fordi de tror dårligt om dig, men fordi langt de fleste forældre tager i mod det med kyshånd (i hvert fald første gang de bliver forældre). Men som med så meget andet er det helt frivilligt om du vil have sundhedsplejersken på besøg eller ej - det samme er det om du vil i mødregruppe.
Det hele er ment som en hjælp, ikke overvågning.
Jeg var i hvert fald glad for at der kom en og vejede min pige og kunne svare mig på de mange spørgsmål jeg havde.
Nu ved jeg jo ikke hvad hun har sagt, men tror du ikke du har misforstået besøget?

Nemlig. Det var jeg også glad for - selvom jeg var 28 da jeg fik min søn!

TS, når du skriver at du gerne vil have en hverdag, så er det jo netop sådan noget, hun kommer for at hjælpe med. Det er f.eks. svært at få hverdagen til at køre, hvis amningen ikke kommer godt igang. Og der var jeg godt nok glad for, at jeg havde nogen at spørge til råds, selvom om vi ikke direkte havde problemer.

Men derfor havde jeg alligevel en masse ting, jeg ikke følte mig helt sikker på, og så er det da rart, at der kommer en, som ved noget om det og kan fortælle en, at det er ok, det man gør.

Jeg vil tage imod hjælpen med kyshånd igen - OG mødregruppen -selvom jeg er 38 denne gang!  

Anmeld

24. september 2012

Camillos

Finemoar<3 skriver:

Jo det er det de hedder - men sp og kommunen har intet med hinanden at gøre!

Din sp hjælper dig godt igang med alt hvad du ønsker - og skulle der være noget hun er urolig for, så siger hun det til dig først, så du kan rette op på det!

Åhh det da rar info .. Tak for det.. hehe .. 

Anmeld

24. september 2012

rogerrasch

Camillos skriver:

EJ hvor FRÆKT? hvor gamle er i/ var i ? ... 

Jeg ville ikke finde mig i frivillig tvang hvis i nu gør det så godt de ikke kan sætte en finger på jer

nej lige præcis, jeg er lige blevet 25 og min kæreste er 28 og vores søn er så 7 måneder nu 

Anmeld

24. september 2012

Camillos

FruK skriver:

Nemlig. Det var jeg også glad for - selvom jeg var 28 da jeg fik min søn!

TS, når du skriver at du gerne vil have en hverdag, så er det jo netop sådan noget, hun kommer for at hjælpe med. Det er f.eks. svært at få hverdagen til at køre, hvis amningen ikke kommer godt igang. Og der var jeg godt nok glad for, at jeg havde nogen at spørge til råds, selvom om vi ikke direkte havde problemer.

Men derfor havde jeg alligevel en masse ting, jeg ikke følte mig helt sikker på, og så er det da rart, at der kommer en, som ved noget om det og kan fortælle en, at det er ok, det man gør.

Jeg vil tage imod hjælpen med kyshånd igen - OG mødregruppen -selvom jeg er 38 denne gang!  

Okay .. tak for svar... .. Tror jeg var lidt hormonel da hun var her og lavede indlægget her.. man bliver bare så usikker og det hele er så nyt for mig...

Anmeld

24. september 2012

Camillos

Tulle28 skriver:

Jeg var 31 da jeg fik min første datter, så i mine øjne er du en ung mor Når jeg tænker tilbage på da jeg selv var 23, var jeg alt andet end klar til at blive mor, der handlede det mest om fyre og fest og farver. Men heldigvis er vi jo så forskellige!

Jeg synes bestemt du skal give mødregruppen en chance. Jeg var selv ret skeptisk, men fik den dejligste mødregruppe og vi ses stadig nu, 2,5 år senere Og tag sundhedsplejersken som en sparringspartner (hvis kemien er der) frem for en der kommer for at overvåge dig/jer. Hun kan være en god støtte ved ammeproblemer eller de 117 andre ting du kommer til at gå og bekymre dig om når først baby kommer

Jeg vil ikke i mødre gruppe. Men vi kommer så i en forældre gruppe i stedet for .. .det glæder jeg mig til... for at inddrage kæresten og måske for at kunne få nogle venner/ veninder hernede fra.. kæresten har ikke det store netværk af andre mænd nemlig.. kun mine veninder .. så det kunne være rart..

Anmeld

24. september 2012

Camillos

rogerrasch skriver:

nej lige præcis, jeg er lige blevet 25 og min kæreste er 28 og vores søn er så 7 måneder nu 

Ligger der noget i baggrunden for det? svigt af jer som børn, fængsel eller lignende? :s synes det lyder groft ..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.