Forbavset over man stadigvæk bliver betragtet som "ung mor"?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

24. september 2012

Camillos

Finemoar<3 skriver:

Jeg elsker seriøst at have min sp på besøg - vi klinger så super godt sammen og det ender altid med at hendes besøg varer 2 timer

Hvis du ikke bryder dig om din sp, kan du til hver en tid skifte - de er der for at hjælpe dig og sørge for at du er tryg ved situationen!!

Jeg er sikker på min Sp kan det hun skal kunne, og virker egentlig også meget sød... Så det skal nok gå..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. september 2012

Camillos

Rikke&Liam skriver:

Så hold fast ved det og bevis at du/I sagtens kan klare det

i will .. .. tak 

Anmeld

24. september 2012

rogerrasch

Camillos skriver:

Åh.. .. nej det er ikke en grund .. det er heller ikke fair at folk med adhd skal stemples som utilregnelige.. jeg har skrevet med en pige herinde engang.. hvis kæreste havde Adhd, og af den grund mente gyn ikke de skulle have hjælp til at blive gravide.. selvom de havde prøvet længe 

og selvom faderen har Adhd er du der jo stadigvæk .. sikke dog et system ... 

Du fortjener et 

tusind tak ja bare fordi man har adhm betyder det ikke at man ikke kan finde ud af at være der som far 

Anmeld

24. september 2012

Camillos

rogerrasch skriver:

tusind tak ja bare fordi man har adhm betyder det ikke at man ikke kan finde ud af at være der som far 

Bestemt ikke nej .. ... 

Anmeld

24. september 2012

rogerrasch

Camillos skriver:

Bestemt ikke nej .. ... 

Anmeld

24. september 2012

SussieThyssen

Camillos skriver:

Jeg havde for nylig besøg af sundhedsplejersken for at hilse på hende og snakke lidt om forberedelse til den lille ny familie.. det var egentlig meget rart.. 

Men føler mig faktisk lidt presset over at skulle enten i mødregruppe eller til noget der kaldes projekt God start for både mor og far.. Lige pt kan jeg slet slet ikke rumme de ting i mit hoved.. jeg synes bestemt lidt jeg skal have født først og finde ud af hvordan min lille pige er. 

Jeg ville efterhånden ikke betegne mig selv som ung mor, jeg er 23... men man er åbenbart ung mor helt til man bliver 25  Det må man så tage med.. 

Ikke fordi jeg har noget at skjule eller gemme mig for, men jeg synes det er grænseoverskridende at der er en fra kommunen der kommer og skal bedømme en som forældre (ingen tvivl om det er til gavn for børnene som har en svær opvækst). Men jeg er altså lidt menneskesky egentlig og får det altid elendigt indeni hvis der kommer nogle på besøg som jeg ikke kender.. 

Ikke fordi jeg ikke vil høre efter nogle af de gode råd hun sikkert kommer med henaf vejen.. men føler bare lidt de kommer for at bestemme hvad og hvordan man skal gøre med sit barn? 

Er jeg helt tosset og ved siden af eller er der andre der har det lidt som mig, eller har haft det sådan, men efterfølgende har synes det var rart at have sundhedsplejersken rendene ? 

Det ikke for at lave et negativt indlæg .. bare lidt om mine tanker om snart at skulle være UNG mor.. 

Der er ingen der tvinger dig til at deltage i nogen form for grupper, så enkelt er det, og du har lov til at sige nej!
Det har jeg iøvrigt heller aldrig gjort, deltaget i den slags.

Nogle mennesker har det godt med den slags, andre har det ikke, og de skal de dælme respektere på kommunen og ude i samfundet.
Nok er jeg social, men på mine præmisser. Mit hjem er min borg, og der kommer kun mennesker ind i det som JEG ønsker at se, og ikke en masse fremmede mennesker.
Jeg er ligeledes kun udadrettet social når jeg vil, har lyst, eller absolut skal fx pga arbejde.
Det lyder måske mærkeligt, men sådan er jeg faktisk også

Derimod har jeg altid været glad for at have besøg af sundhedsplejersken..nåja med undtagelse af den første..hende smed jeg ud efter et par gange og bad om at få en ny, da vores kemi slet ikke passede sammen, hun mente nemlig at HUN skulle bestemme over mig, og så opnår man det stik modsatte. Og man skal slet ikke give sig til at hakke på mig, så bliver jeg vred.
Jeg fik så også en ny, og det var straks noget helt andet.

Så hvis kemien mellem dig og din SP ikke passer, så kontakt kommunen og bed om at få besøg af en anden.
Sundhedsplejersken er en kæmpe støtte normalt heldigvis, og kan hjælpe dig med at holde øje med, at dit barn trives og udvikler sig som det skal.
Som førstegangsmor vil der også altid være en million spørgsmål, som er gode at kunne få svar på.

Og så lige det sidste...Ung mor, som 23-årig
Det med ung mor forsvinder når man bliver 20-21-årig efter min mening.
Når man er 23 så er man en voksen kvinde. 

Kærligst
Sussie

Anmeld

24. september 2012

L&V

Camillos skriver:

DJeg havde for nylig besøg af sundhedsplejersken for at hilse på hende og snakke lidt om forberedelse til den lille ny familie.. det var egentlig meget rart.. 

Men føler mig faktisk lidt presset over at skulle enten i mødregruppe eller til noget der kaldes projekt God start for både mor og far.. Lige pt kan jeg slet slet ikke rumme de ting i mit hoved.. jeg synes bestemt lidt jeg skal have født først og finde ud af hvordan min lille pige er. 

Jeg ville efterhånden ikke betegne mig selv som ung mor, jeg er 23... men man er åbenbart ung mor helt til man bliver 25  Det må man så tage med.. 

Ikke fordi jeg har noget at skjule eller gemme mig for, men jeg synes det er grænseoverskridende at der er en fra kommunen der kommer og skal bedømme en som forældre (ingen tvivl om det er til gavn for børnene som har en svær opvækst). Men jeg er altså lidt menneskesky egentlig og får det altid elendigt indeni hvis der kommer nogle på besøg som jeg ikke kender.. 

Ikke fordi jeg ikke vil høre efter nogle af de gode råd hun sikkert kommer med henaf vejen.. men føler bare lidt de kommer for at bestemme hvad og hvordan man skal gøre med sit barn? 

Er jeg helt tosset og ved siden af eller er der andre der har det lidt som mig, eller har haft det sådan, men efterfølgende har synes det var rart at have sundhedsplejersken rendene ? 

Det ikke for at lave et negativt indlæg .. bare lidt om mine tanker om snart at skulle være UNG mor.. 

Der er åbenbart meget forskel på hvordan det er i de forskellige kommuner.. Jeg var 23 da jeg fik Laura men efter en go snak vurderede sp at en ung mødre gruppe ikke passede vores familie så jeg kom i en alm. og vi hygger os bare helt vildt. Der er 11 år mellem mig og den ældste men intet vi mærker.. Du skal ikke bekymre dig om det bliver det ene eller andet bare vær så åben du kan og er sikker på din sp bliver meget gavnlig og ikke en du vil se som dømmende eller snagende

Anmeld

24. september 2012

Camillos

SussieThyssen skriver:

Der er ingen der tvinger dig til at deltage i nogen form for grupper, så enkelt er det, og du har lov til at sige nej!
Det har jeg iøvrigt heller aldrig gjort, deltaget i den slags.

Nogle mennesker har det godt med den slags, andre har det ikke, og de skal de dælme respektere på kommunen og ude i samfundet.
Nok er jeg social, men på mine præmisser. Mit hjem er min borg, og der kommer kun mennesker ind i det som JEG ønsker at se, og ikke en masse fremmede mennesker.
Jeg er ligeledes kun udadrettet social når jeg vil, har lyst, eller absolut skal fx pga arbejde.
Det lyder måske mærkeligt, men sådan er jeg faktisk også

Derimod har jeg altid været glad for at have besøg af sundhedsplejersken..nåja med undtagelse af den første..hende smed jeg ud efter et par gange og bad om at få en ny, da vores kemi slet ikke passede sammen, hun mente nemlig at HUN skulle bestemme over mig, og så opnår man det stik modsatte. Og man skal slet ikke give sig til at hakke på mig, så bliver jeg vred.
Jeg fik så også en ny, og det var straks noget helt andet.

Så hvis kemien mellem dig og din SP ikke passer, så kontakt kommunen og bed om at få besøg af en anden.
Sundhedsplejersken er en kæmpe støtte normalt heldigvis, og kan hjælpe dig med at holde øje med, at dit barn trives og udvikler sig som det skal.
Som førstegangsmor vil der også altid være en million spørgsmål, som er gode at kunne få svar på.

Og så lige det sidste...Ung mor, som 23-årig
Det med ung mor forsvinder når man bliver 20-21-årig efter min mening.
Når man er 23 så er man en voksen kvinde. 

Kærligst
Sussie

Ja ung mor som 23 årig.. blev også helt forbavset.. for jeg har da en uddannelse, et hjem og en kæreste jeg har kendt siden jeg var 13 og han 15... 

Vi føler os mere end klar til sådan et lille pus til at fylde vores hverdag ud og give vores kærlighed til ..  

Dejligt endelig en der forstår det med at være Socialt anlagt.. 

Det er nu ikke fordi jeg er "sky" da jeg er en åben pige og arbejder med mennesker til daglig (endda tæt kontakt). arbejder på plejehjem. og i tæt samarbejde med pårørende også. 

Men Ja mit hjem er min trygge base og gider ikke have folk jeg ikke kender rendende og har det lidt underligt med at lukke dem ind i mit private...

"udadrettet social når du vil" .. den vil jeg bruge for jeg har det på ligeledes samme måde hehe .. .

Jeg gider ikke alt det med mødregrupper og sådan noget..

Tror egentlig min sp er sød nok min kæreste kunne i hvertfald godt med hende og han er ellers ikke lige til at imponere  

hehe.. Tak for svar.. dejligt der er en der ligner mig lidt på det punkt så er jeg ikke alene .. 

Anmeld

24. september 2012

Faith

Synes bestemt ikke du skal føle dig ovrvåget! Synes nærmere du skal betragte det som en service, som vi danskere er så priviligerede at få for vores skattepenge. Det er langt fra alle lande der tilbyder sundhedsplejerske til småbørnsfamilier.

Hun vil jer bestemt intet ondt, tværtimod.

Anmeld

24. september 2012

IngenKoPåIsen

Har ikke læst hele tråden!
Nu vil jeg ikke lyde som en bedrevidende skid- overhovedet
MEN jeg tror du ændrer mening omkring SP når du har født.. Jeg så det i hvert fald slet ikke som et stressmoment at han kom hos mig- tværtimod, jeg ville ønske han var kommer hver dag lige i starten.. Man har tusind bekymringer, især om vægt fx!- Og så er det altså super nice med sådan et besøg! Og mht. til at de burde vente lidt, fordi du gerne vil have familien op at køre.. hmm, det synes jeg netop SP hjalp super meget med!
Jeg var altså kun 17 da jeg blev gravid og 18 da jeg fødte, og jeg blev tilbudt ung-mor-mødregruppe og alt muligt, men jeg takkede pænt nej tak, for det var jeg ikke interesseret i, så dér kan jeg udmærket forstå dig! Og min SP har aldrig været fordømmende overfor min alder på nogen måde, så det tror jeg heller ikke du skal se det som

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.