Forbavset over man stadigvæk bliver betragtet som "ung mor"?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

24. september 2012

Ciss

Jeg kunne ikke lade være med at smile, da jeg læste dit indlæg - ikke fordi jeg ikke fuldt ud forstår, hvad du mener. Det er lidt grænseoverskridende, når samfundet pludselig bliver så interesseret i at "følge med" i hvordan ting foregår i ens hjem.

Jeg har bare et billede i hovedet af min ældste søster, som kom hjem fra jordmorkonsultation arrig som en veps! Hun var 25 og ventede sin første og havde fået at vide, at hun dermed blev betragtet som "gammel førstegangsfødende". (det er godt nok en del år siden. Ved ikke om det er sådan i dag.).

Jeg synes ikke, du er ung mor i den forstand udtrykket normalt anvendes. Men jeg skulle helt klart selv gerne have haft lidt flere SP-besøg i begyndelsen, da vi fik den første. Jeg var ekstremt nervøs, første gang han skulle komme, men det var bare en enorm hjælp og støtte at få, og jeg lærte virkelig at sætte pris på det og glæde mig til det. På samme måde fik jeg også enorm glæde af mødregruppen. Det kan være virkelig godt at mødes med ligesindede, hvor man kan få snakket om alle de ting, som resten af verden hurtigt kan blive træt af at høre på.

Hvis du ikke bryder dig om det, tror jeg ingen kan tvinge dig til at være med, men du kan sikkert se det an, til du har født og så se, hvad du tænker om det til den tid.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. september 2012

Satans

Tjo, jeg er 22 år og syntes også at det var lidt grænseoverskridende at blive kaldt ung-mor. Ikke fordi at jeg ikke stadig er ung, men mest fordi at hun udspurgte mig om min og kærestens familie, om vi nu have støtte hjemmefra og om de boede i nærheden. Ting såsom om vi havde arbejde, fremtidsplaner og hjem mv gik hun også meget op i, alt blev tjekket.. Fint fint, lidt voldsomt men hvis det er vigtigt så værsgo

Bagefter kom hun med allemulige tilbud (føltes mere som pres) om special-mødregrupper for unge, for det er da ikke spændende for en ungmor at gå i mødregruppe med en 3.gangs fødende på 39?!

- mon ikke hun havde noget erfaring at dele ud af?

Men også tilbud om at komme i aflastnings-hus (kan ikke huske hvad det hed) gik hun også meget op i at kæresten og jeg skulle melde os til...

Meen, jeg er "kun" i uge 27, så jeg mente at jeg hellere ville vente til at tiden nærmede sig Også for at få samlet tankerne lidt om jeg nu selv mente at alt det stå-hej er nødvendigt :/

Anmeld

24. september 2012

Miia90

sådan synes jeg ikk vores sp har været her i næstved kommune  

Anmeld

24. september 2012

Satans

Satans skriver:

Tjo, jeg er 22 år og syntes også at det var lidt grænseoverskridende at blive kaldt ung-mor. Ikke fordi at jeg ikke stadig er ung, men mest fordi at hun udspurgte mig om min og kærestens familie, om vi nu have støtte hjemmefra og om de boede i nærheden. Ting såsom om vi havde arbejde, fremtidsplaner og hjem mv gik hun også meget op i, alt blev tjekket.. Fint fint, lidt voldsomt men hvis det er vigtigt så værsgo

Bagefter kom hun med allemulige tilbud (føltes mere som pres) om special-mødregrupper for unge, for det er da ikke spændende for en ungmor at gå i mødregruppe med en 3.gangs fødende på 39?!

- mon ikke hun havde noget erfaring at dele ud af?

Men også tilbud om at komme i aflastnings-hus (kan ikke huske hvad det hed) gik hun også meget op i at kæresten og jeg skulle melde os til...

Meen, jeg er "kun" i uge 27, så jeg mente at jeg hellere ville vente til at tiden nærmede sig Også for at få samlet tankerne lidt om jeg nu selv mente at alt det stå-hej er nødvendigt :/

Hov, det skal nok lige nævnes at det var min jordemor da sagde alt det SP har jeg ikke mødt endnu

Anmeld

24. september 2012

Mor-til-asta-09

Camillos skriver:

Jeg havde for nylig besøg af sundhedsplejersken for at hilse på hende og snakke lidt om forberedelse til den lille ny familie.. det var egentlig meget rart.. 

Men føler mig faktisk lidt presset over at skulle enten i mødregruppe eller til noget der kaldes projekt God start for både mor og far.. Lige pt kan jeg slet slet ikke rumme de ting i mit hoved.. jeg synes bestemt lidt jeg skal have født først og finde ud af hvordan min lille pige er. 

Jeg ville efterhånden ikke betegne mig selv som ung mor, jeg er 23... men man er åbenbart ung mor helt til man bliver 25  Det må man så tage med.. 

Ikke fordi jeg har noget at skjule eller gemme mig for, men jeg synes det er grænseoverskridende at der er en fra kommunen der kommer og skal bedømme en som forældre (ingen tvivl om det er til gavn for børnene som har en svær opvækst). Men jeg er altså lidt menneskesky egentlig og får det altid elendigt indeni hvis der kommer nogle på besøg som jeg ikke kender.. 

Ikke fordi jeg ikke vil høre efter nogle af de gode råd hun sikkert kommer med henaf vejen.. men føler bare lidt de kommer for at bestemme hvad og hvordan man skal gøre med sit barn? 

Er jeg helt tosset og ved siden af eller er der andre der har det lidt som mig, eller har haft det sådan, men efterfølgende har synes det var rart at have sundhedsplejersken rendene ? 

Det ikke for at lave et negativt indlæg .. bare lidt om mine tanker om snart at skulle være UNG mor.. 

hmm det lyder da lidt fjollet.. Jeg var 23 da jeg fødte, og er aldrig blevet betegnet som ung mor af nogen

Anmeld

24. september 2012

SussieThyssen

Camillos skriver:

Ja ung mor som 23 årig.. blev også helt forbavset.. for jeg har da en uddannelse, et hjem og en kæreste jeg har kendt siden jeg var 13 og han 15... 

Vi føler os mere end klar til sådan et lille pus til at fylde vores hverdag ud og give vores kærlighed til ..  

Dejligt endelig en der forstår det med at være Socialt anlagt.. 

Det er nu ikke fordi jeg er "sky" da jeg er en åben pige og arbejder med mennesker til daglig (endda tæt kontakt). arbejder på plejehjem. og i tæt samarbejde med pårørende også. 

Men Ja mit hjem er min trygge base og gider ikke have folk jeg ikke kender rendende og har det lidt underligt med at lukke dem ind i mit private...

"udadrettet social når du vil" .. den vil jeg bruge for jeg har det på ligeledes samme måde hehe .. .

Jeg gider ikke alt det med mødregrupper og sådan noget..

Tror egentlig min sp er sød nok min kæreste kunne i hvertfald godt med hende og han er ellers ikke lige til at imponere  

hehe.. Tak for svar.. dejligt der er en der ligner mig lidt på det punkt så er jeg ikke alene .. 

I guder ja...i vore dage skal vi endelig være åhh så sociale, og man bliver betragtet som underlig hvis man ikke i tide og utide vil styrte ud og sidde lårene af hinanden.

Men den går altså ikke i vores familie. Vi er enere, enspændere OG elsker samværd med andre når vi er i det hjørne.
Vi trives bedst med få mennesker ad gangen, så man kan fordybe sig i hinanden, og give sig tid til hinanden.
Og det mener jeg skal respekteres.
Nu er jeg efterhånden så gammel i gårde, at jeg ikke er bange for at være en original, og heller ikke for at tage bladet fra munden, hvis det er, men jeg gør det altid kultiveret LOL

Så sig du bare fra, men husk at trække på hjælp fra andre, hvis du har brug for det som mor.

Og du skal være så velkommen til at låne min sætning med udadrettet social...hehe!

Anmeld

24. september 2012

Kamulla

ALtså... vil også betegne 23år som relativt ung i forhold til gennemsnits alderen for kvinder der får deres første barn desuden er der mange 23årige der stadig lever som var de 18 du er bare ikke ung ung mor  

jeg var 19år da jeg fik Noah... her blev der ikke holdt øje med mig.. havde SP der kom (ret sjældent pga. stræjke dengang)

Anmeld

24. september 2012

Lauras mor

LilleLene skriver:

mener græsen er 21 i viborg

jeg er ung mor, jeg er 19 og jeg har ALDRIG følt mig overvåget
Jeg har en super sp, som er fantastisk at snakke med, og hun har aldrig sagt noget negativt en eneste gang

Grænsen er 23 år i Viborg kommune

Anmeld

24. september 2012

132319

Jeg synes personligt at man er ung mor helt til man bliver 30 år.

Anmeld

26. september 2012

LilleLene

LouiseBP skriver:

Grænsen er 23 år i Viborg kommune

nå for pokker så blev man også klogere i dag

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.