Jeg kunne ikke lade være med at smile, da jeg læste dit indlæg - ikke fordi jeg ikke fuldt ud forstår, hvad du mener. Det er lidt grænseoverskridende, når samfundet pludselig bliver så interesseret i at "følge med" i hvordan ting foregår i ens hjem.
Jeg har bare et billede i hovedet af min ældste søster, som kom hjem fra jordmorkonsultation arrig som en veps! Hun var 25 og ventede sin første og havde fået at vide, at hun dermed blev betragtet som "gammel førstegangsfødende".
(det er godt nok en del år siden. Ved ikke om det er sådan i dag.).
Jeg synes ikke, du er ung mor i den forstand udtrykket normalt anvendes. Men jeg skulle helt klart selv gerne have haft lidt flere SP-besøg i begyndelsen, da vi fik den første. Jeg var ekstremt nervøs, første gang han skulle komme, men det var bare en enorm hjælp og støtte at få, og jeg lærte virkelig at sætte pris på det og glæde mig til det. På samme måde fik jeg også enorm glæde af mødregruppen. Det kan være virkelig godt at mødes med ligesindede, hvor man kan få snakket om alle de ting, som resten af verden hurtigt kan blive træt af at høre på.
Hvis du ikke bryder dig om det, tror jeg ingen kan tvinge dig til at være med, men du kan sikkert se det an, til du har født og så se, hvad du tænker om det til den tid.

Anmeld