Forbavset over man stadigvæk bliver betragtet som "ung mor"?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

24. september 2012

anynom

Camillos skriver:

Jo jeg har nok misforstået besøget lidt... . Men jeg er bare typen der har svært ved at sige nej til 1000 projekter, og pt synes jeg at jeg har haft så meget om ørene at jeg måske har svært ved at rumme alle de ting hun nærmest beder mig møde op til og tage stilling til.. jeg tænker lidt det kunne være rart lige at føde lillepigen og få ro på .. man skal allerede ringe 2-3 dage efter den lille er født til hende jo .. og så kommer hun.. Halløj det ville være rart lige at få en hverdag til at køre.. 

men jo kan godt se det praktiske i hun kommer og hjælper med vejning og man få nok også nogle spørgsmål hendaf vejen.. 

Tror måske det lidt har været mine hormoner der har påvirket situationen lidt ..  godt det snart er overstået med dem .. 

Jeg var så glad for at min SP kom - jeg havde meget svært ved at få amningen op at køre, følte der var noget galt, så SP kom flere gange de første uger og kontrolvejede Isabel. Ganske rigtigt, hun tog slet ikke nok på. Det havde jeg aldrig selv gættet mig til. Jeg bildte faktisk mig selv ind, at det var normalt at hun kun sov, spiste eller skreg - det viste sig jo så at hun skreg fordi hun var sulten hele tiden :/

Langt de fleste SP'er har fuld forståelse for, at man har brug for lidt fred og ro. Hvis alt går som det skal mener jeg kun hun kommer 2 gange inden for det første stykke tid. Jeg syntes personligt, at det var dejligt at få besøg af en "erfaren" kvinde, som kunne fortælle mig, at jeg gjorde det godt - og kunne give råd med på vejen.
Mødregruppen startede i mit tilfælde først op da Isabel var 8-9 uger gammel og man har jo altid ret til at stoppe med at komme igen hvis det er svært at overskue

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. september 2012

MMOGM

Camillos skriver:

Jeg havde for nylig besøg af sundhedsplejersken for at hilse på hende og snakke lidt om forberedelse til den lille ny familie.. det var egentlig meget rart.. 

Men føler mig faktisk lidt presset over at skulle enten i mødregruppe eller til noget der kaldes projekt God start for både mor og far.. Lige pt kan jeg slet slet ikke rumme de ting i mit hoved.. jeg synes bestemt lidt jeg skal have født først og finde ud af hvordan min lille pige er. 

Jeg ville efterhånden ikke betegne mig selv som ung mor, jeg er 23... men man er åbenbart ung mor helt til man bliver 25  Det må man så tage med.. 

Ikke fordi jeg har noget at skjule eller gemme mig for, men jeg synes det er grænseoverskridende at der er en fra kommunen der kommer og skal bedømme en som forældre (ingen tvivl om det er til gavn for børnene som har en svær opvækst). Men jeg er altså lidt menneskesky egentlig og får det altid elendigt indeni hvis der kommer nogle på besøg som jeg ikke kender.. 

Ikke fordi jeg ikke vil høre efter nogle af de gode råd hun sikkert kommer med henaf vejen.. men føler bare lidt de kommer for at bestemme hvad og hvordan man skal gøre med sit barn? 

Er jeg helt tosset og ved siden af eller er der andre der har det lidt som mig, eller har haft det sådan, men efterfølgende har synes det var rart at have sundhedsplejersken rendene ? 

Det ikke for at lave et negativt indlæg .. bare lidt om mine tanker om snart at skulle være UNG mor.. 

Vil give dig helt ret!

Jeg gik i en jordemoder gruppe, hvor vi var 4 kvinder med termin omkring hinanden.

Den yngste udover mig, var 25år. og da jeg så fortæller at jeg er 21år, sagde deres blikke bare alt "hold da op, du er ung". Jeg syntes altså ikke at 21år er ungt på den måde. Kunne forstå hvis man stadig var teenager at man betragtes som ung mor.

Men vi havde også besøg af sundhedsplejersken, som tilbød noget der hedder familiens hus, hvor folk under 26 kan komme, hvor der er jordemødre til stæde og nogen fra kommunen, det takkede jeg pænt nej til, da jeg ikke føler jeg behøver at blive "ekstra overvåget". Min sundhedsplejerske sagde også at vi virkede til at have styr på det hele, så hun ville ikke tilbyde os ekstra hjælp fra sundhedsplejerske som kommer i hjemmet 

Anmeld

24. september 2012

Camillos

rogerrasch skriver:

kender det udemærket godt, mens jeg var gravid mente kommunen vi skulle gå i familiehus 3 gange om ugen :O istedet for lige at vente og se hvordan jeg klare mig som mor istedet, dagen idag er min søn 7 måneder nu og snart færdig i det hus fordi de intet har på os, efter min mening spild af tid at dømme forældre på forhånd 

Okay det lyder da også voldsomt.. sådan er det dog ikke med mig/os.. de vil bare gerne have og anbefaler en masse kurser i børn og sådan noget... som er godt for førstegangs forældre som er 11 kurser på 2½ år.. det er da lige til at overkomme  

men tror mine hormoner har gjort at jeg har følt mig lidt presset da hun var her.. kan sq ikke lige finde ud af hvad der sker med mig i øjeblikket.. 

Anmeld

24. september 2012

MissTas

Camillos skriver:

Jeg havde for nylig besøg af sundhedsplejersken for at hilse på hende og snakke lidt om forberedelse til den lille ny familie.. det var egentlig meget rart.. 

Men føler mig faktisk lidt presset over at skulle enten i mødregruppe eller til noget der kaldes projekt God start for både mor og far.. Lige pt kan jeg slet slet ikke rumme de ting i mit hoved.. jeg synes bestemt lidt jeg skal have født først og finde ud af hvordan min lille pige er. 

Jeg ville efterhånden ikke betegne mig selv som ung mor, jeg er 23... men man er åbenbart ung mor helt til man bliver 25  Det må man så tage med.. 

Ikke fordi jeg har noget at skjule eller gemme mig for, men jeg synes det er grænseoverskridende at der er en fra kommunen der kommer og skal bedømme en som forældre (ingen tvivl om det er til gavn for børnene som har en svær opvækst). Men jeg er altså lidt menneskesky egentlig og får det altid elendigt indeni hvis der kommer nogle på besøg som jeg ikke kender.. 

Ikke fordi jeg ikke vil høre efter nogle af de gode råd hun sikkert kommer med henaf vejen.. men føler bare lidt de kommer for at bestemme hvad og hvordan man skal gøre med sit barn? 

Er jeg helt tosset og ved siden af eller er der andre der har det lidt som mig, eller har haft det sådan, men efterfølgende har synes det var rart at have sundhedsplejersken rendene ? 

Det ikke for at lave et negativt indlæg .. bare lidt om mine tanker om snart at skulle være UNG mor.. 

husk på at det er JERES valg om i vil ha sundhedsplejerske eller ej det er et tilvalg man får som forældre, men man kan også fravælge det hvis ikke man ønsker det .

vi har været enormt glad for vores SP og har på ingen måde betragtet det som overvågning. De er der kun for at give råd og vejledning og så er det da super at man lige kan kontakte dem hvis man er i tvivl om noget eller har et spørgsmål.

At en SP kommer er intet negativt, hun kommer jo blot for at i som forældre føler jer sikre og godt tilpas med hensyn til den nye titel og hverdag som forældre

ta det som en oplevelse.. jeg synes det var vildt spændende hver gang vores SP kom så jeg ku få at vide hvor meget hun havde taget på, hvor lang hun var blevet osv. og i det hele taget bare at få bekræftet at det man gjorde var godtnok

Anmeld

24. september 2012

Camillos

Mikkala91 skriver:

Vil give dig helt ret!

Jeg gik i en jordemoder gruppe, hvor vi var 4 kvinder med termin omkring hinanden.

Den yngste udover mig, var 25år. og da jeg så fortæller at jeg er 21år, sagde deres blikke bare alt "hold da op, du er ung". Jeg syntes altså ikke at 21år er ungt på den måde. Kunne forstå hvis man stadig var teenager at man betragtes som ung mor.

Men vi havde også besøg af sundhedsplejersken, som tilbød noget der hedder familiens hus, hvor folk under 26 kan komme, hvor der er jordemødre til stæde og nogen fra kommunen, det takkede jeg pænt nej til, da jeg ikke føler jeg behøver at blive "ekstra overvåget". Min sundhedsplejerske sagde også at vi virkede til at have styr på det hele, så hun ville ikke tilbyde os ekstra hjælp fra sundhedsplejerske som kommer i hjemmet 

Okay så i får måske slet ikke besøg af sunhedsplejersken hjemme elleR? .. .

Ja det er sådan lidt at blive sat i bås.. jeg skal nok opsøge de tilbud de har til unge forældre eller noget i den stil hvis jeg synes jeg får behov for det..  

Dejligt du er enig med mig ..

Anmeld

24. september 2012

Camillos

JulieWH skriver:

Jeg var så glad for at min SP kom - jeg havde meget svært ved at få amningen op at køre, følte der var noget galt, så SP kom flere gange de første uger og kontrolvejede Isabel. Ganske rigtigt, hun tog slet ikke nok på. Det havde jeg aldrig selv gættet mig til. Jeg bildte faktisk mig selv ind, at det var normalt at hun kun sov, spiste eller skreg - det viste sig jo så at hun skreg fordi hun var sulten hele tiden :/

Langt de fleste SP'er har fuld forståelse for, at man har brug for lidt fred og ro. Hvis alt går som det skal mener jeg kun hun kommer 2 gange inden for det første stykke tid. Jeg syntes personligt, at det var dejligt at få besøg af en "erfaren" kvinde, som kunne fortælle mig, at jeg gjorde det godt - og kunne give råd med på vejen.
Mødregruppen startede i mit tilfælde først op da Isabel var 8-9 uger gammel og man har jo altid ret til at stoppe med at komme igen hvis det er svært at overskue

Okay tak for svar.. .. Ja det er nok meget rart der kommer en mht amningen 

Anmeld

24. september 2012

MMOGM

Camillos skriver:

Okay så i får måske slet ikke besøg af sunhedsplejersken hjemme elleR? .. .

Ja det er sådan lidt at blive sat i bås.. jeg skal nok opsøge de tilbud de har til unge forældre eller noget i den stil hvis jeg synes jeg får behov for det..  

Dejligt du er enig med mig ..

Jo der kommer stadig en sundhedsplejerske, men vi får ikke "ekstra" hjælp   i min kommune tilbyder de ofte unge mødre en sundhedplejerske, der kommer lidt oftere end hos erfarne mødre  Så det er rart at vi ikke skal have en sundhedsplejerske oftere end andre hehe.

Anmeld

24. september 2012

Camillos

Finemoar<3 skriver:

Hvem er det helt præcist der kommer fra kommunen??

Sundheds plejersken ? ... hedder det ikke deT? .. 

Anmeld

24. september 2012

anynom

Camillos skriver:

Okay tak for svar.. .. Ja det er nok meget rart der kommer en mht amningen 

Så lidt

Jeg tror altså ikke hun tilbyder dig de ting fordi du bliver betragtet som "ung mor" - jeg tror det er fordi det er første gang du får et barn. Selvfølgelig skal man ikke tage i mod mere hjælp end man kan overskue, men man ér altså på bar bund når man står hjemme med en lille og tænker "fuck?!?"

Anmeld

24. september 2012

Camillos

Mikkala91 skriver:

Jo der kommer stadig en sundhedsplejerske, men vi får ikke "ekstra" hjælp   i min kommune tilbyder de ofte unge mødre en sundhedplejerske, der kommer lidt oftere end hos erfarne mødre  Så det er rart at vi ikke skal have en sundhedsplejerske oftere end andre hehe.

Århh Okay på den måde..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.